וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוסיה הבהירו לישראל: המרחק של האיראנים מהגבול - זמני

15.11.2017 / 11:40

לוואלה! NEWS נודע כי גורמים רוסיים אמרו לעמיתיהם בצה"ל כי הטווח הנוכחי - 5 עד 7 ק"מ - שעליו סוכם עם ארה"ב עשוי להשתנות. בכירים במערכת הביטחון מבהירים כי בכל מקרה, המדיניות המתגבשת מול התבססות איראן בסוריה תתעלם מהחלטות וושינגטון ומוסקבה

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

צמרת הצבא מנהלת דיאלוג מקצועי מתמשך עם הקבינט המדיני-ביטחוני סביב תהליך התבססות איראן בסוריה והאופן שבו ישראל צריכה להגיב לכך. גורמים הבקיאים בתהליך סיפרו כי בשלב זה המדיניות המתהווה היא התעלמות מהחלטות אמריקניות ורוסיות בכל מה שקשור לסוריה, ועמידה על הקווים האדומים של ישראל, שהעבירה מסרים תקיפים בנושא.

בתחילה ביקשה ישראל מהמעצמות פרוז מוחלט של סוריה מהאיראנים ונענתה בשלילה. לאחר מכן הועברה דרישה לפרז שטח בטווח של 40 ק"מ מהגבול, ולבסוף נקבע תחום מפורז של חמישה עד שבעה ק"מ בלבד.

לוואלה! NEWS נודע כי הרוסים אמרו בשיחות מקצועיות לישראלים כי מדובר בהחלטה זמנית והיא עשויה להשתנות. האמריקנים מצדם העבירו מסר תמוה ולפיו מדובר ב"צעד שנועד למנוע שפיכות דמים".

לקריאה נוספת בנושא
רוסיה: נוכחות איראן בסוריה חוקית, לא הבטחנו להסיג את כוחותיה
האיראנים על הגדרות: במערכת הביטחון מאוכזבים מההסדר בדרום סוריה

לוחמי המליציה נוג'בה בסוריה, 24 בספטמבר 2017. רויטרס
לוחמי המיליציה השיעית א-נוג'בה בסוריה/רויטרס

שני אירועים, על פי פרסומים זרים, מסמלים את האתגר המתהווה של מערכת הביטחון. הראשון התרחש בספטמבר השנה. על פי הפרסומים, חיל האוויר הישראלי תקף מתחם בפרבר של מחוז חמה בסוריה ששימש מרכז לפיתוח טילים ואמצעי לחימה כימיים עבור איראן וחיזבאללה. האירוע השני, חשיפה של רשת BBC לפני ימים אחדים של תצלומי לוויין שבהם נראה לדברי גורמי מודיעין מערביים בסיס קבע איראני סמוך לדמשק ובמרחק של 50 ק"מ מרמת הגולן.

לפי הערכות מומחים מדובר ביותר מ-20 מבנים שבהם ניתן לאכלס מאות אנשי מליציות שיעיות בפיקוד איראני, מודל איראני שמבשר רעות. הטווח הזה מזכיר את המרחק מבסיסי הצבא בקוריאה הצפונית לבירת קוריאה הדרומית סיאול, עשרות ק"מ. מאות אלפי חיילים צפון-קוריאנים שירוצו לבירה סיאול יהיו כמעט בלתי ניתנים לעצירה ואם לחשב את התפיסה האיראנית, שפועל על פי חוקי שח-מט ולא שש-בש, טהראן עסוקה כעת בבניין כוח בסוריה ולכן היא מורידה פרופיל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
תקיפה ישראלית בחומס לפי דיווח ערבי 1 בנובמבר 2017. כלי תקשורת ערביים, מערכת וואלה! NEWS
אש מיתמרת ממפעל באזור חומס, שהופצץ לפי דיווחים על ידי ישראל/מערכת וואלה! NEWS, כלי תקשורת ערביים

הקמת בסיסי קבע רבים עבור מליציות שיעיות איראניות ברחבי סוריה היא האיום הבא על עורף ישראל. האיראנים בוחנים את התגובה הישראלית ואם היא לא תגיע בהקדם הם יפתחו במבצעי העתק הדבק להקמת בסיסים נוספים.

תקיפות מבנים שנועד לאכלס אנשי מליציות שיעיות כנראה דורשות הרחבת לגיטימציה, במיוחד בתקופה מורכבת שכזו. כנראה לא בכדי יצא הרמטכ"ל גדי איזנקוט בחשאי בסוף השבוע שעבר לבלגיה כדי לפגוש את מפקד כוחות צבא ארצות הברית באירופה - גנרל ארבעה כוכבים קרטיס מ. סקפרוטי. השניים נפגשו לא פחות משלוש פעמים באופן גלוי.

מאה מטוסים איראניים בסוריה מדי שבוע

איזנקוט אירח את הגנרל סקפרוטי בפעם הראשונה בשנת 2016, כמה חודשים אחרי כניסתו לתפקיד. הפעם השנייה הייתה במרץ. במהלך הביקור נפגש סקפרוטי עם ראש אמ"ן הנוכחי אלוף הרצי הלוי. המפגש השלישי של איזנקוט עם סקפרוטי התרחש בחודש שעבר, בכנס רמטכ"לים בוושינגטון. בסוף השבוע האחרון הייתה זו הפעם הרביעית, שהייתה חשאית.

בזמן שהאיראנים חושבים לטווח ארוך ומנחיתים מדי שבוע מאה מטוסים בסוריה, מנסה הרמטכ"ל איזנקוט להרחיב את מתן הלגיטימציה בזירה הבינלאומית לפעילות של צה"ל בסוריה. לא בהכרח טיפול בטילים בליסטיים של איראן בעתיד אלא באלפי חברי מליציות שיעיות שביום פקודה איראני ישעטו לעבר ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully