וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכורדים נסוגים: "מכירים בהחלטת בית המשפט שאין לפרוש מעיראק"

14.11.2017 / 14:40

הממשל האוטונומי הודיע כי יציית להחלטה שאוסרת על מחוזות המדינה להתפצל ממנה. זאת בניסיון לחדש את המו"מ עם בגדאד, שמענישה את המחוז מאז הצביע במשאל עם שנוי במחלוקת על עצמאותו

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

הרשויות במחוז הכורדי בעיראק הודיעו היום (שלישי) כי הן יקבלו את החלטת בית המשפט האוסרת על פרישה מהמדינה, בניסיון לחדש את המשא ומתן עם בגדאד סביב עתיד החבל.

רוב מוחץ מקרב הכורדים הצביע בעד עצמאות במשאל העם בספטמבר, חרף האיסור של הממשל המרכזי – שקבע כי ההצבעה אינה חוקית – ואזהרות המדינות השכנות טורקיה ואיראן, שבשטחיהן חיה אוכלוסייה כורדית.

היום, הבהיר הממשל הכורדי האזורי כי הוא יכבד את פסיקת בית המשפט הפדרלי מ-6 בנובמבר, שקבע כי שום מחוז במדינה לא יכול להתפצל ממנה. "אנו סבורים שההחלטה חייבת לבוא על בסיס התחלה של דיאלוג לאומי בין ארביל לבגדאד כדי לפתור את כל המחלוקות", מסר הממשל האוטונומי.

חייל עיראקי אוחז בדגל הכורדי הפוך, לאחר כניסת כוחות הצבא לכירכוכ, 16 באוקטובר 2017. רויטרס, רויטרס
חייל עיראקי עם דגל כורדי שהסיר במהלך המבצע בחודש שעבר/רויטרס, רויטרס

הנסיגה של הכורדים היא ניסיון נוסף להחיות את השיחות עם בגדאד, שנקטה שורת צעדי נגד בעקבות ההצבעה על עצמאות. בין היתר, צבא עיראק, בגיבוי מיליציות שיעיות הנתמכות בידי איראן, פתחו במבצע בחודש שעבר לכיבושה מחדש של העיר כירכוכ ושל שטחים נוספים בצפון המדינה.

ראש ממשלת עיראק חיידר אל-עבאדי דחק במחוז הכורדי לציית לפסיקת בית המשפט, האחראי על יישוב מחלוקות בין המחוזות השונים במדינה. לא ניתן לערער על פסיקותיו, אולם אין מנגנון שמאפשר את אכיפתן במחוז הכורדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully