וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זקוקים לעזרה": אלפי איראנים נותרו ללא בית בעקבות רעידת האדמה

הרשויות סיימו את מאמצי החילוץ מהאזור מוכה האסון במערב המדינה, אך תושבים רבים העבירו לילה נוסף בקור העז. רוחאני הבטיח לשקם במהירות את הנזקים, אך הביקורת על הסיוע מתגברת. "צריכים להאיץ את העזרה"

צילום: רויטרס, טוויטר, עריכה: שניר דבוש

אלפי תושבים במערב איראן העבירו לילה שני ברציפות בקור העז, בעקבות רעידת האדמה הקטלנית שהחריבה את האזור. הממשלה מתקשה להעביר סיוע למחוז ההררי קרמנשה, שם כ-12 אלף בתים קרסו בשל הרעש העז ביום ראשון, שמקורו היה בעיראק השכנה. הרעש הורגש גם בטורקיה, בישראל ובכוויית.

530 איש נהרגו ועוד 8,000 נוספים נפצעו, ברעידת האדמה הקטלנית ביותר במדינה זה יותר מעשור. הממשלה בטהראן הכריזה על יום אבל לאומי. בעיראק השכנה נהרגו כעשרה בני אדם ועוד מאות נפצעו כתוצאה מהרעש, שעוצמתו הייתה 7.3 והורגש בעיקר בחבל הכורדי בצפון המדינה, אך גם בבירה בגדאד.

לקריאה נוספת על רעידת האדמה
הרעש הקטלני זה עשור: יותר מ-400 הרוגים ו-6,600 פצועים באיראן
יותר מ-330 הרוגים ו-3,950 פצועים ברעידת אדמה בגבול איראן ועיראק

נשיא איראן רוחאני באזור רעידת האדמה בסרפול א-זאהב, 14 בנובמבר 2017. רויטרס
מבטיח לשקם את האזור. רוחאני, היום/רויטרס

עם סיום מאמצי החילוץ, בטהראן מתמקדים במציאת מקלט למחוסרי הבית. נשיא איראן חסן רוחאני, המסייר באזור מוכה האסון, הבטיח לשקם את ההריסות במהירות האפשרית והודה למדינות הזרות שהביעו את תנחומיהן. עם זאת, לכלי תקשורת בינלאומיים לא הורשה להגיע לאזור. רבים טרם שבו לבתיהם, שרבים מהם נבנו מלבני בוץ, מחשש לרעשי משנה.

"זה היה לילה קר מאוד, אנחנו זקוקים לעזרה. אנחנו זקוקים להכל. הרשויות צריכות להאיץ את העזרה שלהן", סיפרה מחוסרת בית צעירה באזור סרפול א-זאהב, שם היו רוב קורבנות הרעש.

לפי הסהר האדום האיראני, באזורים רבים יש מחסור בשתייה ובחשמל ואספקת הסיוע נפגעת בשל דרכים חסומות. לפי סוכנות הידיעות אירנא, כ-30 צוותים של הארגון פועלים במוקדי הרעש. הרשויות שלחו כוחות מהצבא, ממשמרות המהפכה וממיליציית הבסיג' כדי לעזור לצוותי החירום.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
תושבים באזור סרפול א-זאהב, מערב איראן, שנפגע ברעידת אדמה, 13 בנובמבר 2017. רויטרס
תושבים באזור סרפול א-זאהב/רויטרס

"הבתים החדשים שנבנו החזיקו מעמד, אך הבתים הישנים שנבנו מאדמה נהרסו לחלוטין", אמר מפקד משמרות המהפכה מוחמד עלי ג'עפרי במהלך ביקורו באזור. לדבריו, הצורך המידי הוא באוהלים, בשתייה ובמזון.

פינוי פצועים מאזור סרפול א-זאהב, מערב איראן, בעקבות רעידת אדמה, 13 בנובמבר 2017. רויטרס
פינוי פצועים מאזור האסון/רויטרס

איראן היא מוקד לרעידות אדמה קטלניות - ב-2003, רעש בעוצמה 6.6 החריב את העיר ההיסטורית באם בדרום-מזרח איראן, ו-26 אלף איש נהרגו. רעידת האדמה האחרונה הייתה הקטלנית ביותר במדינה מאז 2012. לפי האו"ם, כ-1.8 מיליון איש חיים ברדיוס של 100 ק"מ ממוקד הרעש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הטמפרטורות במחוז קרמנשה, הגובל בעיראק, ירדו קרוב לאפס במהלך הלילה. עלי גולאני, בן 42, תשוב העיירה קסר א-שירין – שנפגעה קשות מהרעש – ואמר לרשת BBC בשפה הפרסית כי אנשים שורפים ארגזים כדי להתחמם. "אנחנו חיים באוהל ואין לו מספיק מזון ומים", אמר. "אתה יכול לשומע את הילדים בוכים. קר מדי. הם נאחזים בהוריהם כדי להתחמם. זה די רע".

לדבריו, בכל שעה נרשמות שלושה רעשי משנה חזקים, שגורמים לבהלה בקרב התושבים. לפי המכון הססמולוגי של איראן, כ-200 רעשי משנה נרשמו לאחר רעידת האדמה.

(עדכון ראשון: 10:21)

רעידת אדמה בעיראק 13 בנובמבר 2017. רויטרס
הריסות במחוז הכורדי בעיראק/רויטרס
רעידת אדמה באיראן 13 בנובמבר 2017. AP
הריסות בסרפול א-זאהב/AP
רעידת אדמה באיראן 13 בנובמבר 2017. AP
רעידת אדמה באיראן 13 בנובמבר 2017/AP
רעידת אדמה באיראן 13 בנובמבר 2017. AP
רעידת אדמה באיראן 13 בנובמבר 2017/AP
רעידת אדמה באיראן 13 בנובמבר 2017. AP
רעידת אדמה באיראן 13 בנובמבר 2017/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully