וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן: "לא אאפשר חקיקה שתפגע בעבודת המשטרה"

14.11.2017 / 12:30

ברקע שורת הצעות חוק שנויות במחלוקת של גורמים בקואליציה, אמר השר לביטחון הפנים כי יש לשמור על עצמאות המשטרה - אך הדגיש כי "עליה להתמקד בעבודות המוטלות עליה"

צילום: שי מכלוף

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמר הבוקר (שלישי) כי הוא לא יאפשר חקיקה שעלולה לפגוע בעבודת המשטרה. זאת ברקע שורת חוקים שמקדמים גורמים בקואליציה ברקע חקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו. עם זאת, הבהיר ארדן בנאומו בכנס האבטחה של ישראל ביד בנימין, שבו השתתף גם המפכ"ל רוני אלשיך, כי "על המשטרה להתמקד במשימות המוטלות עליה".

"אנו נמצאים בעיצומם של ימים רגישים ומתוחים, לצד המתיחות מצפון ומדרום, אנו חווים גם מתיחות בין מוסדות הדמוקרטיה", אמר ארדן. "זה הזמן בו כולנו צריכים לעצור. לקחת צעד אחורנית ולהתעשת. בדמוקרטיה הישראלית יש חשיבות רבה להיות משטרת ישראל גוף עצמאי, נטול פניות ונעדר תלות. באותה מידה קיימת מחויבות לרשות מחוקקת המפקחת על הרשות המבצעת ובין היתר, מפקחת גם על משטרת ישראל".

לקריאה נוספת בנושא
אנשי מאבק השוטרים תקפו את ביטן: "אתה הורס את המשטרה"
"חוק ההמלצות" אושר בטרומית: "מנסים להציל את נתניהו מהחקירות"

ארדן: "לא אאפשר חקיקה שתפגע בעבודת המשטרה". צילום: שי מכלוף, שי מכלוף
מגבה את המשטרה. ארדן/שי מכלוף, צילום: שי מכלוף

ארדן הדגיש כי "על האיזונים בין הרשויות להישמר", אך הוסיף כי אין לפסול "באופן קטגורי" כל חקיקה הנוגעת למשטרה. לדבריו, "גם אני סבור שישנן סוגיות המשוועות למחוקק שיפעל ויתקן את הדרוש תיקון. עלינו לזכור כי בסופו של דבר גם כאן וגם כאן נמצאים אנשים מצוינים שרוצים אך ורק בטובת המדינה".

עם זאת, השר לביטחון הפנים אמר כי "כדי לא להיגרר לעימותים מיותרים, חסרי תקדים, בעיתוי הרגיש בו אנחנו נמצאים, יש חשיבות מכרעת שיהיה שיח ענייני ומקצועי ששומר על כבוד הדדי ועל מעמד מוסדות המדינה והדמוקרטיה. לא אאפשר קידום חקיקה שעלולה לפגוע בעבודת המשטרה, אך עליה להתמקד במשימות המוטלות עליה ולא להיסחף אחר עצות של גורמים חיצוניים שעלולות גם הן לפגוע באמון הציבור במערכת אכיפת החוק".

בדבריו, רמז ארדן על העסקתו של ליאור חורב כיועץ למפכ"ל. חורב ספג ביקורת רבה מצד הקואליציה בשל דברים שכתב נגד חבריה, ובשבוע שעבר התקיים דיון מיוחד בכנסת על כך.

"מוטב לכולנו שלא להיגרר לעימות התקשורתי ולפעול להרגעת הרוחות. עלינו לזכור זאת גם בימים בהם השיח הציבורי הולך ומחריף, הולך ומקצין", סיים ארדן.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
המפכ"ל: "כל שומרי הסף יעצרו את ההצעה להפוך את חשב המשרד לביטחון הפנים לחשב המשטרה". ניב אהרונסון
"העורף הפך לחזית". אלשיך/ניב אהרונסון

במהלך הכנס אמר מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך כי "בעשור האחרון חל שינוי עמוק והעורף הפך לחזית". לדבריו, מדובר באתגר ש"מעביר בהדרגה נטל בטחוני גובר מכתפי צה"ל לכתפי משטרת ישראל". עוד אמר אלשיך כי המשטרה מתמודדת עם "טרור ללא רסנים פוליטיים או ארגוניים, לא פגיע, שאיננו מחזיק בשטח מוגדר".

(עדכון ראשון: 9:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully