וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבאי: השמאל שכח מה זה להיות יהודים; אסכים להיות מס' 2 ללפיד

יו"ר מפלגת העבודה התייחס לאפשרות כי יחבור ליאיר לפיד, וענה כי "אעשה הכול כדי להיות מספר 1, אבל אם לא יבחרו בי אני מוכן להיות מספר 2 כדי לשנות". בכנס בבאר שבע הוסיף כי "השמאל באמת שכח מה זה להיות יהודים"

עריכה: תום זואילי

יו"ר מפלגת "העבודה" התייחס הערב (שני) לאפשרות כי יהיה מספר שתי ברשימתו של יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד. "אהיה מוכן להיות מספר 2", אמר גבאי בכנס של צעירי מפלגת העבודה באוניברסיטת בן גוריון שבבאר שבע. "אעשה הכול כדי להיות מספר 1, אבל אם לא יבחרו בי, אני מוכן להיות מספר 2 כדי לשנות".

לשאלת סטודנטים במקום לגבי דעותיו הפוליטיות אמר כי "לא שברתי ימינה ושמאלה. אמרו לי שזזתי, אבל זה לא נכון. אמרתי שלא נשב עם הרשימה המשותפת כבר מזמן, וגם אמרתי שלא אפנה גושים. אני לא תוצר של יועצים. יש מי שאמר לי לא להגיד 'שלום', אלא 'הסדר מדיני', אבל אני אומר שלום. אנחנו חיים במדינה יהודית, ומפלגת העבודה התרחקה מכך. נתניהו אמר לרב כדורי שהשמאל שכח מה זה להיות יהודים. ומה השמאל עשה? שכח מה זה להיות יהודים".

דבריו של גבאי עוררו סערה בקרב חברי מפלגתו. "אני שמאלני, אני יהודי ואין לי בעיות זיכרון", צייץ ח"כ מיקי רוזנטל בחשבון הטוויטר שלו. גם ח"כ קסניה סבטלובה הגיבה: "לא, לא שכחנו שום דבר. יהודים אנחנו וככאלה נמשיך לקדם אג'נדה צודקת, ליברלית, מכילה, שלא מושתתת על הדרה ושנאה לעמים אחרים או ליהודים אחרים".

עוד בוואלה! NEWS:
גבאי בשיחה סגורה: אם החלטתי שמישהו לא במפלגה - הוא לא יהיה
סערת אבי גבאי וסכנת הראוטרים:המהדורה המרכזית של וואלה! NEWS
עקב עימות עם גבאי: ח"כ בהלול הודיע כי הוא שוקל לפרוש מהפוליטיקה

יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי בעצרת הזיכרון ליצחק רבין ז"ל, כיכר רבין, תל אביב 4 בנובמבר 2017. ראובן קסטרו
יהיה מספר 2? אבי גבאי/ראובן קסטרו

לביקורת שבאה מתוך מפלגתו של גבאי הצטרפה גם מי שהייתה עד לא מזמן חברת כנסת, יו"ר מרצ זהבה גלאון. "אבי, אתה זה ששכח", טענה. "אין סתירה בין יהדות לערכים ליברלים ולא כל היהודים מוכנים להשתחוות לגרסה החרדית או הציונית-דתית של היהדות. השמאל שהקים את המפלגה שלך ידע את זה פעם".

בשבוע שעבר הודיעו שר האוצר משה כחלון ושר הביטחון אביגדור ליברמן, כי לא יצטרפו לממשלה בראשות גבאי, על רקע סדרה של סקרים שמראים התחזקות בגוש המרכז-שמאל. "ישראל ביתנו וכולנו לעולם לא ישבו בקואליציה של אבי גבאי", אמר ליברמן בריאיון לתוכנית "פגוש את העיתונות". שעה קלה אחר כך, כחלון התראיין ב"חדשות סוף השבוע" ואמר כי "אין שום מצב שכולנו תצטרף לממשלת שמאל של העבודה".

ההצהרות של ליברמן וכחלון, שנראות מתואמות, מגיעות על רקע יחסים עכורים של גבאי, שנבחר ביולי האחרון לראשות מפלגת העבודה, עם שניהם. כחלון וגבאי, שהיה ממקימי כולנו ומספר 2 של המפלגה עד התפטרותו בשנה שעברה, נמצאים בנתק מוחלט לאור האכזבה והכעס של שר האוצר על התנהלותו של גבאי. ליברמן, כך לדברי בכירים במערכת הפוליטית, מסתייג גם הוא מאוד מגבאי, שהתפטר במחאה על מינויו לשר הביטחון.

עוד באותו נושא

ברקס מתואם לגבאי? כחלון וליברמן הצהירו כי לא יצטרפו לממשלה בראשותו

לכתבה המלאה

נחמן שי על אמירתו של גבאי ב-103FM: "מחזק אותו, יש מטרה לכך"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully