וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיק 3000: שמרון נחקר בפעם החמישית מתחילת השבוע שעבר

13.11.2017 / 19:07

מקורבו של ראש הממשלה נחקר פעם נוספת בפרשת הצוללות, לחקירה שגורמים במשטרה הגדירו "קריטית ומהותית" - לאחר שסירבו במשך שעות לאשר את דבר קיומה. עד המדינה גנור העביר לחוקרים תרשימים של העברת הכספים לאישים בלשכת נתניהו

צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: ניר חן

עו"ד דוד שמרון, מקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, נחקר היום (שני) במסגרת פרשת הצוללות בפעם החמישית מתחילת השבוע שעבר. במשטרה ניסו במשך שעות להסתיר את דבר החקירה, שהתקיימה במשרדי יחידת להב 433.

לדברי גורמים במשטרה, מדובר בחקירה "קריטית ומהותית", שעשויות להיות לה השלכות גם על המעורבים הנוספים בפרשה, ובהם עו"ד יצחק מולכו - גיסו ושותפו של שמרון, המקורב אף הוא לראש הממשלה.

במהלך עדותו של עד המדינה מיקי גנור, קיבלו החוקרים שורה ארוכה של תרשימים של העברת כספים, מועדים וסכומים הקשורים לאישים בלשכת ראש הממשלה, וכן המנגנונים להעברת הכספים על ידי אנשי קש.

עו"ד דוד שמרון יוצא מחקירה בלהב 433; "צריך לכבד את החקירה ואת הכללים". מערכת וואלה! NEWS
שמרון ביציאה מחקירתו/מערכת וואלה! NEWS

גורם המעורה בחקירה אמר כי בשלב מסוים במהלך ההתקשרות של גנור עם הבכירים הוא הרגיש כי הם מנסים לסחוט אותו ולהוציא ממנו סכומי כסף גדולים יותר ממה שסיכמו תחילה, ולכן החליט לתעד את עצמו, בין היתר במצלמות שהותקנו במשרדו, וכן לתעד את כל הרישומים של העברת הכספים והפגישות עם כל אחד מהמעורבים. כל התרשומת הועברה לחוקרי להב 433 במסגרת הסכם עד המדינה שחתם גנור. חלק מן הדברים הוצגו בימים האחרונים לשמרון ולמולכו, במסגרת החקירה.

עימות בפרשת הצוללות- עד המדינה, מיקי גנור ערך עימות עם עו"ד דוד שמרון ועם עו"ד השני הנחקר המקורב לנתניהו במשרדי להב 433. יותם רונן
מיקי גנור במשרדי להב 433/יותם רונן

בשבוע שעבר נחקרו שמרון ומולכו ארבע פעמים. במסגרת החקירה הוצגו להם החומרים שנאספו עד כה, כשהבסיס היה עדותו של עד המדינה מיקי גנור וכן חומרי חקירה התומכים בעדותו של גנור. ביום שני שעבר הם עומתו עם גנור, שהטיח בשמרון מידע על סכומי הכסף שקיבל לכאורה בתמורה לקידום חוזים מול התאגיד הגרמני טיסנקרופ.

החוקרים, בראשותו של ניצב-משנה יואב תלם, טענו בפני שמרון כי היה שותף עסקי למהלכיו של גנור וכי היה אמור לקבל סביב 20% משכר הטרחה של גנור בפרשת הצוללות, בניית מפעל האמוניה וספינות המשמר של חיל הים. "נראה כי החוקרים פועלים לסיים את חקירה 3000 במהירות ונראה שהם בשלב ההטחות של החשודים המרכזיים", אמר גורם המעורה בחקירה.

במשטרה העריכו השבוע כי ניתן יהיה לגבש חשד להפרת אמונים ומרמה נגד השניים. "הוא עסק בנושאים מדינתיים, ובשל אופי העיסוק הזה, חלים עליו החובות של נושא משרה ציבורית ממשלתית, גם אם הוא לא קיבל תשלום מקופת המדינה", אמר גורם בכיר במערכת אכיפת החוק על מולכו.

(עדכון ראשון: 17:24)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully