וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אלימות משפילה": 14 חודשי מאסר למטפלת שתועדה תוקפת קשישה

13.11.2017 / 18:51

בית המשפט גזר מאסר על ריטה קוזמן, עובדת זרה מרומניה, לאחר שתועדה תוקפת בת 89 בביתה, בסרטון שפורסם בוואלה! NEWS. העונש נגזר בהסדר טיעון במסגרתו הודתה והורשעה בתקיפת קשיש. השופט גורפינקל: "ההסדר מקל למדי, אך עומד באמות המידה שנקבעו בפסיקה"

עריכה: יאיר דניאל

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום (שני) את ריקה קוזמן, המטפלת הסיעודית שתועדה מכה ומתעללת בקשישה בת 89 בביתה. קוזמן בת ה-60, עובדת זרה מרומניה, הודתה במעשים במסגרת הסדר טיעון, והוטל עליה עונש של 14 שנות מאסר. היא נעצרה ביולי האחרון על ידי שוטרי מרחב ירקון בעקבות תיעוד מצלמות אבטחה שהגיע לידי וואלה! News בו נראית מכה את הקשישה בעודה יושבת במיטתה חסרת אונים.

נכדה של הקשישה ובני משפחתה חשדו במשך תקופה ארוכה כי קוזמן, שהייתה אמונה על בריאותה ולדאוג לה בשעת צרה, מתעללת בה. למרות זאת, הם לא הצליחו להוכיח את הדבר. רק לאחר שהתקינו בביתה מצלמות אבטחה, נחשפו למראות המזעזעים.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו על ההסכם בסוריה: "הבהרנו לארה"ב ורוסיה שנמשיך לפעול"
ראש ארגון להב"ה בנצי גופשטיין יועמד לדין בגין הסתה לגזענות
החוק לקיזוז משכורות מחבלים תקוע: "צריך עבודת מטה רצינית"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הורשעה בהתעללות. המטפלת ריקה קוזמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתיעוד נראית קוזמן מכניסה את הקשישה לחדרה וזורקת אותה בכוח על המיטה. לאחר מכן כשהקשישה הצליחה להתיישב, קוזמן המטפלת מכה בה בראשה ואף נשמעת צועקת עליה. היא מלבישה אותה בכוח ובאלימות ומכה אותה שוב בחוזקה בראשה. בהמשך נראית המטפלת מושכת בשערה של הקשישה כדי לסרק אותה תוך כדי צעקות לעברה. הקשישה יושבת חסרת אונים ולא מגיבה למעשיה של המטפלת המתעללת.

במהלך הדיון בו ניתן גזר הדין של המטפלת, תוארו המעשים הקשים שיוחסו לקוזמן. "החל משנת 2008 שימשה הנאשמת כמטפלת סיעודית", צוין. "היא סטרה באמצעות ידיה על גבה ועורפה, קיללה אותה ונהגה בה בחוסר כבוד. בבוקר החליפה הנאשמת חיתול למתלוננת ותקפה אותה בכך שדחפה אותה באגרסיביות באמצעות ידידה שבאופן שהמתלוננת איבדה את שיווי המשקל שלה ונפלה על מיטתה". בתום הקראת האישומים, בית המשפט הבהיר כי בגין אירועים אלו הורשעה הנאשמת על פי הודאתה במסגרת הסדר טיעון בתקיפת זקן. בנוסף נגזר על קוזמן מאסר על תנאי וכן תשלום פיצויים בגובה 6,000 שקלים.

עוד באותו נושא

"אכזרית וחסרת גבולות": אישום נגד המטפלת שתועדה מתעללת בקשישה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך תיעוד ההתעללות בקשישה/מערכת וואלה!, צילום מסך

השופט צבי גורפינקל העיר כי הפעלת כוח ואיומים כלפי קשישים איננה נדירה למרבה הצער. לדבריו, מטרת העונש במקרה זה הינה לשמש מסר לעובדי המטפלים בקשישים, לפיו התנהגות אלימה ובלתי נאותה כלפי מטופל תגרור אחריה הטלת עונש כבד. הוא ציין כי "הנאשמת נהגה בצורה אלימה ומכוערת כלפי הקשישה ולבד ממעשי האלימות הפיזיים, יש כאן מעשי השפלה מבזים". הוא הוסיף כי הסדר הטיעון מקל למדי על הנאשמת אבל עומד באמות המידה שנקבעו בפסיקה. "אין להתעלם מהשחיקה המלווה עבודה זו של המטפל, אבל אין בכך הצדקה לבצע את המעשים הבלתי נאותים שבוצעו", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully