וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזוכה בתחרות הישבנים של ברזיל קוראת לנשיא להתפטר

14.11.2017 / 10:58

הזוכה הטרייה בתחרות מיס באם באם הברזילאית, רוסי אוליביירה, עלתה לבמה באירוע הנוצץ עם דגל ברזיל ועליו הטקסט: "טמר, עוף פה" והפכה ללהיט במדינה

MissBumbumYouTube

הזוכה בתחרות הישבנים של ברזיל, רוסי אוליביירה, ניצלה את בימת האירוע הנוצץ בשבוע שעבר כדי להשמיע את דעותיה הפוליטיות ולדרוש את הדחתו של נשיא ברזיל, מישל טמר. לאוליביירה חשוב להבהיר שהיא לא רק "ישבן יפה" ושעם קבלת התואר המפוקפק היא תעבוד כדי להביא לשינוי הממשל ולשיפור המצב החברתי.

מיס באם באם בת ה-28 מהאמזונאס הביסה 26 מועמדות בדרך לתואר הנכסף בתחרות שנערכה בשני שעבר בסאו פאולו. אוליביירה השתמשה בבמה כדי לעורר אנשים לחשוב על עתיד המדינה והופיעה עם דגל ברזיל שעליו נכתב "פורה טמר" ("עוף מפה טמר"), צמד מילים שהפך לביטוי מחאה עממי פופולארי ברשתות החברתיות, בכרזות ובנאומים.

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

המחאה נגד הארווי ויינשטיין הגיעה עד תחרות הישבנים בברזיל

לכתבה המלאה

מישל טמר מונה לתפקיד באוגוסט 2016 והתקבל בפנים קרות בידי הציבור. ביוני אותה שנה, טמר היה חשוד במעורבות בפרשת שוחד הקשורה בחברת הנפט הממשלתית פטרוברז. חשדות השחיתות הביאו להפגנות ענק בברזיל. מפגינים העלו באש את בניין משרד החקלאות ופגעו במבני ממשלה נוספים בעיר, בדרישה להתפטרותו. אוליביירה סיפרה לאתר הברזיאלי Gente.Ig.com שבשבילה הקש ששבר את גב הגמל היה כשטמר הסיר את ההגנות הסביבתיות לשימור האמזונאס, על אף שמאז הן חזרו לתוקף בעקבות זעקה ציבורית. "האמזונאס שלנו, ברזיל שלנו וביחד ננצח", היא אמרה.

בדף הפייסבוק שלה היא הוסיפה: "החלום הכי גדול שלי הוא שהפוליטיקה בברזיל תשתפר, שנוכל לחיות בשלום ועם בריאות מובטחת, חינוך ובטחון לכל. אני רוצה לחיות כדי לראות רפורמה פוליטית. אין לי ילדים והמדינה שבה אנחנו חיים מונעת ממני להגשים את החלום הזה. אני רוצה שיהיו לי ילדים ושיהיו להם חיים טובים יותר בברזיל ממה שיש לנו היום".

אוליביירה הייתה נחושה להפוך למיס באם באם, עד כדי כך שהיא עזבה את בעלה כשזה נתן לה אולטימטום: הוא או התחרות. "כבר נרשמתי לתחרות בלי שהוא ידע", היא אמרה לדיילי מייל, "זאת הייתה ההחלטה הקלה ביותר שעשיתי. חלמתי על הרגע הזה מאז שהייתי ילדה. לא התכוונתי לתת לבעלי להפריע לי בדרך. זה עדיין שוקע אצלי, אני עדיין לא מאמינה שזה קרה לי. אני צובטת את עצמי כדי לוודא שאני לא חולמת". היא מודה שהיא רוצה לשמש לאחרים מודל לחיקוי, "אני יודעת שאנשים בכל רחבי ברזיל מצפים ליותר ממיס באם באם שלהם ואני לא אאכזב אותם. אני רוצה שברזיל תשתפר ותציע בריאות, חינוך וביטחון לכל".

אוליביירה סיפרה שהציעו לה להצטלם למגזין פלייבוי, אך לא ברור עדיין אם תענה להציעה. באתר האינטרנט של TV Famosos חשפה אוליביירה שעברה הטרדה מינית כשאדם ניגש אליה בתום התחרות והניח את ידו על ישבנה. היא סטרה לו בתגובה. "אני רוצה להיאבק בדיוק במה שהבחור הזה עשה", היא סיפרה לאתר, "רק בגלל שאני מיס באם באם לא נותן לך את הזכות לגעת לי בתחת".

המחאה שלה הפכה ללהיט בברזיל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully