וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ארגון להב"ה בנצי גופשטיין יועמד לדין בגין הסתה לגזענות

13.11.2017 / 14:44

כתב אישום יוגש בכפוף לשימוע נגד ראש ארגון הימין, החשוד בקריאה לאלימות בשורת מקרים בשנים האחרונות. גופשטיין תקף את היועמ"ש ואת פרקליט המדינה: "אמשיך להיאבק בהתבוללות"

צילום: צלמי וואלה!NEWS, מרכז הסיוע לנפגעי גזענות וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

פרקליטות מחוז ירושלים, באישור היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה, הודיעה היום (שני) כי נשקלת העמדתו לדין של ראש ארגון להב"ה בנצי גופשטיין בכפוף לשימוע. זאת בחשד לעבירות הסתה לאלימות, הסתה לגזענות והסתה לטרור וכן בחשד לשיבוש מהלכי משפט.

גופשטיין, שעומד בראש ארגון הימין, חשוד כי בכמה מקרים בשנים האחרונות הוא עודד ביצוע מעשים אלימים. בנוסף לכך, על פי החשד, פרסם גופשטיין דברי הסתה לגזענות ודברי תמיכה והזדהות עם מעשה הטרור שביצע המחבל ברוך גולדשטיין.

עוד בנושא:
לאחר גל המעצרים: יו"ר ארגון להב"ה ישוחרר למעצר בית בתנאים מגבילים
איימו על בני מיעוטים שהיו בקשר עם יהודיות: גל מעצרים בלהב"ה
יו"ר להב"ה באזכרה לכהנא: "לוסי אהריש סמרטוט, בנט דואג לפלסטינים"

בנצי גושפטיין בהארכת מעצר לחמשת העצורים השייכים לארגון להב"ה בגין איומים שלום ירושלים. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
פרקליטו סבור שיזוכה. גופשטיין בבית המשפט, בחודש שעבר/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

בין המעשים המיוחסים לגולדשטיין, הוא שר בחתונה שהתקיימה לאחרונה במודיעין עילית שיר המשבח את גולדשטיין, שכלל בין היתר את המשפטים "ברוך הגבר, נכנס למערה, דרך הנשק וירה" ו"מוחמד מת, מוחמד מת".

במקרה אחר, אמר גופשטיין בסרטון שפורסם באתר "ערוץ 7" כי "הר הבית הוא מוקד הסרטן" וכי "כל עוד ממשלת ישראל לא תתעשת ותוריד את הגידול הזה מהר הבית לא נצליח להביא את המדינה לגאולה השלמה".

ביחס למדיניות הארגון סביב זוגות "מעורבים" של יהודיות וערבים, אמר בריאיון לערוץ 2 כי "ערבי שמתחיל עם יהודייה, לא צריך לדבר. ערבי שמתחיל עם יהודייה אני לא חושב שצריך להמשיך להתהלך יותר מדי ברחוב עם היהודייה שלו".

בתגובה, אמר ראש להב"ה כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן "עובדים אצל הרפורמים" וכי הוא "ימשיך להיאבק בהתבוללות".

לדבריו, "שוב התברר שהיועץ המשפטי לממשלה והפרקליטות עובדים עבור הרפורמים ומושפעים מהלחץ, שנים רבות סברו בפרקליטות שאין במעשיי עבירה אך לפתע כאשר הרפורמים עתרו בפרקליטות, הם נעמדו לדום". הוא הוסיף כי "על הפרקליטות לדעת כי מאבק למען בנות הוא לא גזענות" וכי "חופש ביטוי צריך להיות גם לאנשי ימין".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
שלטי הענק למועד האזכרה של הרב מאיר כהנא הכוללים גם קריאות תמיכה בראש ארגון להב"ה, ירושלים 31 באוקטובר 2017. ללא קרדיט,
כרזה של להב"ה על עצרת לזכרו של כהנא, החודש/ללא קרדיט

עו"ד איתמר בן גביר, המייצג את גופשטיין, העריך כי הוא יזוכה. "יש לנו עשרות דוגמאות של ערבים ואנשי שמאל שהתבטאו בצורה חריפה יותר מגופשטיין אך בפרקליטות סגרו את התיק", אמר. "יש להצטער ששמעתי על השימוע מכלי התקשורת ולא נמסרה לי הודעה מסודרת. הפרקליטות מוכיחה שוב שהיא מתנהלת בצורה פופוליסטית תקשורתית ובעקבות לחץ של ארגוני הרפורמים".

מיוחד לאתר 103fm: בנצי גופשטיין מגיב להחלטה להעמידו לדין בגין הסתה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully