וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אתה האור בעולם שלי": נשיא הפיליפינים שר דואט לכבוד טראמפ

13.11.2017 / 11:12

דוטרטה עלה לבמה במהלך אירוע מפואר לכבוד כינוס פסגה אזורית, ואמר כי עשה זאת "לבקשת המפקד של הכוחות המזוינים של ארה"ב". השניים נפגשו, וטראמפ אמר כי יש להם "יחסים נהדרים" - על אף הפרות זכויות האדם החמורות בפיליפינים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה הקדיש שיר אהבה למנהיגים מהאזור במהלך ארוחת ערב חגיגית במנילה, ואמר כי הוא עשה זאת לבקשת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. המחווה של דוטרטה אירעה אמש, עם תחילת הפסגה השנתית של ארגון מדינות דרום-מזרח אסיה, והיום (שני) הוא נפגש טראמפ, שאמר כי יש להם "יחסים נהדרים".

19 מנהיגים התכנסו לאירוע החגיגי אתמול, ובשלב מסוים לקח דוטרטה את המיקרופון ושר את הלהיט המקומי "אתה", בדואט עם כוכבת הפופ פיליטה קוראלס. "אתה האור בעולם שלי, חצי מהלב שלי", אומר אחד מקטעי השיר. "גבירותיי ורבותיי, שרתי לבקשת המפקד העליון של ארצות הברית", אמר דוטרטה.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה במהלך פסגת ASEAN במנילה, נשיא הפיליפינים12 בנובמבר 2017. רויטרס
בעלי ברית. דוטרטה וטראמפ בפסגה/רויטרס

לפני הפגישה עם דוטרטה, ארגוני זכויות אדם לחצו על טראמפ לנקוט קו נוקשה נגד דוטרטה בשל מלחמתו העקובה מדם בסמים, שגרמה למותם של אלפי בני אדם. עם זאת, גורם בבית הלבן אמר כי סוגיית זכויות האדם בפיליפינים הוזכרה בקצרה במהלך הפגישה.

"אנחנו בעלי בריכתם, בעלי ברית חשובים", אמר דוטרטה, לפי כתבים שנכחו בפגישה, לטראמפ בתחילת מפגשם. טראמפ השיב לו: "יש לנו יחסים מצוינים. זה היה מוצלח מאוד והפסגה התנהלה בצורה מקסימה על ידי הנשיא בפיליפינים".

כשאחד הכתבים שאל אם הם ידונו בסוגיית זכויות האדם, אמר דוטרטה: "ווה, ווה. זאת לא הצהרה לעיתונות. זאת פגישה בילטרלית". לעומת הבית הלבן, דובר מטעם ממשלת הפיליפינים אמר כי סוגיית זכויות האדם לא עלתה בפגישה.
דוטרטה, שנוהג לשבח את טראמפ, הזהיר בשבוע שעבר כי הוא יגיד לנשיא ארצות הברית "להזדיין" אם הוא יעלה את הנושא.

דוטרטה כונה "טראמפ של המזרח" בשל סגנונו הבוטה ודבריו הפרובוקטיביים. הוא הרבה להכפיש את הנשיא הקודם ברק אובמה, בשל החשש שהביע הממשל הקודם מהמלחמה הקטלנית בסמים. עם זאת, בשיחת טלפון שקיים עם טראמפ במאי, שיבח אותו נשיא ארצות הברית על "עבודתו הנהדרת", וספג ביקורת רבה על כך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully