וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהושפל בידי קיצוניים: קצין חרדי יפוצה ביותר מחצי מיליון שקל

12.11.2017 / 21:00

בית המשפט קבע כי קבוצה המזוהה עם "הפלג הירושלמי" תפצה קצין חרדי בדרגת סרן ב-650 אלף שקל לאחר שנמצא כי היו אחראים לפרסום פרטיו המזהים לצד מסרים מבזים על רקע שירותו. האחראים לפרסומים אותרו ע"י חוקר פרטי ששיתף פעולה עם המשטרה

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ורד לידני

(בווידאו: הפגנות החרדים בירושלים נגד הגיוס, אוקטובר 2017)

בית המשפט השלום ברמלה פסק היום (ראשון) כי קבוצת חרדים המזוהה עם "הפלג הירושלמי" תפצה בסך 650 אלף שקלים את יהודה גליקמן, קצין חרדי בצה"ל בדרגת סרן, לאחר שנמצא כי היו אחראים לפרסומים "משפילים ומבזים" על רקע שירותו הצבאי. התקרית המדוברת התרחשה לפני כשנתיים, אז עמד גליקמן שאחראי בין היתר על פעילות למען גיוס חרדים לצה"ל בפני מתקפה אישית יחד עם קצינים וחיילים נוספים מהמגזר החרדי.

במסגרת המתקפה, פרטיו של גליקמן ופרטיהם המזהים של חרדים נוספים המשרתים בצבא נחשפו על ידי קיצוניים במגזר החרדי. בתגובה, גליקמן שכר בכספו האישי חוקר פרטי שמטרתו הייתה לאתר את אלה המציתים את מסע ההכפשה נגדו. החוקר התחפש לחסיד סאטמר שמעוניין לתרום למאבק נגד צה"ל וכך הצליח להשיג ראיות שהובילו לחשודים. הוא שיתף פעולה עם המשטרה, וממצאי החקירה הפרטית הובילו למעצרים.

עוד בוואלה! NEWS:
מתחילת השנה: 12 שוטרים נחקרו בחשד לתקיפת מפגינים חרדים
השרים אישרו: גם מפלגות ללא בחירות מקדימות יקבלו מימון פריימריז
מעון ללא ריבון: תיק שרה-שירה מעיד על לקחי העבר שלא נלמדו

טקס השבעה של הנח"ל החרדי בגבעת התחמושת, מאי 2013. נועם מושקוביץ
הקצין יפוצה ב-650 אלף שקלים/נועם מושקוביץ

אולם גליקמן לא הסתפק בכך. הוא הגיש תביעה אזרחית נגד ארבעה מהם, וטען בין היתר כי באחד הפרסומים נכתב עליו שהוא "מאתר מתגייסים פוטנציאליים בלשכת הגיוס, מונע מהם מעמד בן ישיבה ומפעיל עליהם מערך פיתוי ושכנוע". כחלק מה"שיימינג" כתבו עוד כי "בבחרותו נזרק פעמיים מהישיבה, נכשל בלימודיו בכולל, בור לו לבנות מודל חרדי - שאינו לומד ועושה צבא". בפרסום אחר נטען כי "הוא המנוע שמאחורי הצלחת מסלול השמד".

הפרטים שפורסמו, נוסף על שמו, תמונתו וגילו, כללו מספר תעודת זהות, כתובת מגורים, מספרי טלפונים ניידים ועוד. יש ציין שלא רק גליקמן היה על המוקד, אלא גם בכירים כמו קצין בחיל האוויר, ראש מדור שילוב חרדי באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה (אט"ל), ראש תחום שילוב חרדים באגף כוח האדם (אכ"א), מנכ"ל מיזם שילוב חרדים (שח"ר) וראשי מדורים של שילוב חרדים במקומות שונים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנות חרדים נגד גיוס לצה"ל בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפסיקה היום באה לאחר שלפני כשבוע וחצי התייצב היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, כצד בהליך המשפטי. לפי משרד המשפטים, התייצבותו נועדה "לבטא את החשיבות הרבה בהגברת ההגנה על החיילים ועל בעלי התפקידים, לחזק את אמונם של החיילים החרדים ובעלי התפקידים הקשורים בגיוס חרדים בשירות אותו הם מבצעים ולהעביר מסר לפיו המדינה לא תשלים עם מעשי ההתנכלות והפגיעה בהם ואף תעניק להם הגנה, במקרים המתאימים".

עם זאת, יש לציין כי גליקמן הוביל את ההליך עצמאית ללא סיוע כלכלי מצד גורם ברשויות אכיפת החוק. עורך דינו של גליקמן שלומי וינברג מסר: "זהו אחד מפסקי הדין הראשונים שמבהירים כי החברה החרדית אינה סגורה ודמם של חיילים חרדיים אינו מותר כשם שכבודם מקודשת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully