וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרירי בריאיון ראשון: אשוב ללבנון בתוך ימים, אינני במעצר

ראש ממשלת לבנון המתפטר הכחיש בדמעות בריאיון מריאד כי הוא אולץ לפרוש ואמר כי ישקול את החלטתו מחדש אם חיזבאללה ישנה את מדיניותו. "לא אתן יד למלחמה אזורית נגד לבנון", אמר. הערוצים המזוהים עם חיזבאללה החרימו את הריאיון

מערכת וואלה!

ראש ממשלת לבנון סעד אל-חרירי אמר הערב (ראשון) כי החלטתו להתפטר הייתה למען האינטרסים של המדינה וכי הוא ישוב לביירות בימים הקרובים. אל-חרירי, השוהה בריאד, הכחיש עוד כי הוא מוחזק בערב הסעודית בניגוד לרצונו, בריאיון ראשון מאז החלטתו הדרמטית לפני שבוע.

"התפטרותי באה כדי להעיר את תושבי לבנון ולא נגד זרמים מסוימים", אמר אל-חרירי בריאיון לערוץ "אל-מוסתקבל", המזוהה עם מפלגתו בלבנון, כשהוא נראה נרגש מאוד ואף דמע. "לא אתן יד למלחמה אזורית נגד לבנון", אמר בהתייחסותו לשיגור הטיל של המורדים החות'ים בתימן לעבר ריאד. בממלכה האשימו את איראן ואת חיזבאללה, בעלי ברית של המורדים, באחריות לתקיפה שאותה הגדירו "צעד מלחמתי".

לקריאה נוספת בנושא
אחרי שהובסה בסוריה, סעודיה שוברת כלים כדי לא לאבד את לבנון‎
"זומן לפגישה עם המלך - ונעלם": כך "נחטף" ראש ממשלת לבנון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נראה לחוץ בריאיון. אל-חרירי, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד אמר אל-חרירי עוד כי הוא ישקול מחדש את החלטתו להתפטר אם חיזבאללה ישנה את מדיניותו, ויהיה ניטרלי בסכסוכים באזור. רוב הערוצים המזוהים עם הארגון השיעי, שהיה חבר בממשלתו של אל-חרירי, החליטו להחרים את הריאיון. נשיא לבנון מישל עאון - בעל ברית של חיזבאללה שדורש מערב הסעודית לאפשר לראש הממשלה לשוב לביירות - אמר כי יש "להתייחס בספק לדבריו", שייתכן שלא נאמרו מבחירה. הוא סירב לקבל באופן רשמי את התפטרותו.

אל-חרירי הודה בריאיון כי הליך התפטרותו לא היה תקין, אך נימק זאת בכך שנשקפה סכנה לחייו. הוא אמר כי עם שובו לביירות, הוא ישלים את הליך התפטרותו בהתאם לחוקה. אל-חרירי טען בנאום ההתפטרות שלו בשבוע שעבר כי האווירה במדינה מזכירה את זו שקדמה להתנקשות באביו, ראש הממשלה לשעבר רפיק אל-חרירי, ב-2005.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אדם צופה בנאום מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה 5 בנובמבר 2017. רויטרס
נאומו של נסראללה ביום שישי/רויטרס

ראש ממשלת לבנון הודיע על התפטרותו ביום שבת שעבר, בזמן ביקורו בממלכה. הודעתו המפתיעה גרמה למשבר פוליטי בלבנון, ומאז שורת גורמים לבנוניים אמרו כי הוא מוחזק בניגוד לרצונו. ברויטרס דווח כי הטלפון הסלולרי של אל-חרירי הוחרם עם נחיתתו בריאד בשבוע, וכי בריאד החליטו להסיר את תמיכתם ממנו בשל חוסר רצונו להתמודד עם חיזבאללה.

בממלכה הכחישו זאת, ואל-חרירי הביע דברים דומים. "אני חופשי בממלכה, ואם אני רוצה לנסוע מחר, אני אסע. יש לי משפחה, וזאת זכותי להגן עליה", אמר.

הוא גם הזהיר מפני ההשלכות הכלכליות של המשבר עם ערב הסעודית, שקראה לאזרחיה לעזוב את לבנון בהקדם האפשרי. "אנחנו יודעים שיש סנקציות אמריקניות נגד חיזבאללה, אבל גם סנקציות ערביות, איזה אינטרס יש לנו כלבנונים?", שאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully