וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת ספרד הגיע לקטלוניה: "להשיב את היציבות והנורמליות"

12.11.2017 / 16:39

לקראת הבחירות המחוז המורד, ראחוי ביקר בברצלונה לראשונה מאז החלת השלטון הישיר. "אנחנו רוצים אחוז הצבעה גדול כדי להתחיל עידן פוליטי חדש", אמר לחברי מפלגתו השמרנית

צילום: רויטרס

ראש ממשלת ספרד מריאנו ראחוי קרא היום (ראשון) לאזרחי קטלוניה לצאת לקלפיות בבחירות בדצמבר, כדי "להשיב לנורמליות" את המחוז שנקלע למשבר חריף בעקבות משאל העם בחודש שעבר.

בביקורו הראשון בברצלונה, בירת המחוז, מאז השיתה מדריד שלטון ישיר על המחוז הסורר והדיחה את מנהיגיו בשל הכרזת עצמאות חד-צדדית, אמר ראחוי כי הבחירות ב-21 בדצמבר יאוששו את הכלכלה וימנעו מחברות להמשיך ולהעביר את מטותיהן מהמחוז העשיר. לאחר משאל העם חברות רבות הפועלות בקטלוניה הביעו חשש כי משרד אוצר חדש בחבל יבקש לגבות מהן מסים, והודיעו וכי במקרה כזה הן יעבירו את פעילותן אל מחוץ לו.

"אנחנו רוצים אחוז הצבעה גדול כדי להתחיל עידן פוליטי חדש של יציבות, נורמליות, דו-קיום וכבוד", אמר ראחוי בכינוס הזרוע הקטלאנית של המפלגה השמרנית, שבראשה הוא עומד. "עלינו להשיב את הנורמליות לקטלוניה, כדי לצמצם את המתיחות החברתיות ואת הפגיעה בכלכלה".

לקריאה נוספת בנושא
כ-750 אלף הפגינו בברצלונה: "שחררו את מנהיגי קמפיין העצמאות"
נשיא קטלוניה המודח הסגיר את עצמו; בלגיה תחליט אם לממש את צו המעצר

ראש ממשלת ספרד ראחוי בעצרת בחירות בברצלונה, 12 בנובמבר 2017. רויטרס
השית שלטון ישיר על קטלוניה. ראש ממשלת ספרד, היום/רויטרס

על אף התנגדותן ההתחלתית לבחירות מוקדמות כדרך לפתרון המשבר, שתי המפלגות הבדלניות הבולטות, PDeCAT של הנשיא המודח קרלס פוג'דמון, ו-ERC, הודיעו כי ישתתפו. עם זאת, הן לא הסכימו על ריצה משותפת, וכך הן ככל הנראה פגעו בסיכויי המחנה הבדלני להשיג רוב בפרלמנט האזורי.
מפלגת השמאל הרדיקלי CUP, שתמיכתה הייתה חיונית לממשלתו של פוג'דמון, תחליט הערב אם היא תשתתף בבחירות ובאיזו צורה.

השלטון הישיר של מדריד החריף עוד יותר את המשבר הפנימי בקטלוניה, ברמה הממשל האזורית והעירונית. מפלגתה של ראשת עיריית ברצלונה אדה קולאו הצביעה על היפרדות מהקואליציה עם המפלגה הסוציאליסטית, בשל תמיכת האחרונה בצעדיה של מדריד.

אתמול יצאו 750 אלף איש לרחובות ברצלונה, וקראו לשחרר את מנהיגי הבדלנים העצורים. המנהיג המודח פוג'דמון נמלט לבריסל, בטענה שהוא אינו יזכה למשפט הוגן בספרד. הוא מואשם בהמרדה ובניצול כספי ציבור לרעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully