וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו וכחלון לראשי הקואליציה: אל תבואו בדרישות לקראת התקציב

12.11.2017 / 15:20

רה"מ ושר האוצר קראו לראשי הסיעות לא להציג דרישות חדשות לקראת אישור תקציב המדינה ל-2019. זאת, כדי להשלים בהקדם את התקציב ולאשרו בכנסת עד לסוף המושב - במטרה להבטיח את יציבות הקואליציה

שר האוצר משה כחלון וראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה הבוקר במשרדי ראש הממשלה, 19 בפברואר 2017. אוליבייה פיטוסי, הארץ
מעוניינים לאשר את התקציב בהקדם. נתניהו וכחלון/הארץ, אוליבייה פיטוסי

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון אמרו היום (ראשון) לראשי סיעות הקואליציה שלא לבוא בדרישות לקראת תקציב 2019 המתגבש בימים אלה בממשלה. בישיבה סיכמו ראשי הקואליציה שהתקציב יעבור בממשלה עד ל-11 בינואר, מתוך כוונה להשלים את חקיקתו בקריאה שנייה ושלישית עד סוף מושב החורף של הכנסת בחודש מרץ.

לדברי גורמים שנכחו בישיבה נתניהו וכחלון הבהירו כי "תקציב 2019 יעבור עד ל-11 בינואר בממשלה או לא יעבור בכלל". משמעות ההודעה היא כי לא יהיו למשרדי הממשלה תוספות תקציביות מעבר ל"טייסים האוטומטיים" - המנגנון שמעדכן את הגידול התקציבי של המשרדים משנה לשנה בהתאם למדד.

נתניהו וכחלון מעוניינים להעביר את תקציב 2019 במהרה כדי לשדר יציבות קואליציונית ולאותת כי הממשלה צפויה להאריך את ימיה. ואולם, מצד שני ישנם בכירים בקואליציה ובליכוד שמעריכים כי ייתכן כי הפרשות הפליליות שבהן מעורבים ראש הממשלה ומקורביו יובילו אותו להקדים את הבחירות המתוכננות להיערך בסוף אותה שנה כבר ל-2018.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו נחקר במשך ארבע שעות בפרשת המתנות והשיחות עם נוני מוזס
שיקולי ביטחון? נתניהו עזר למילצ'ן - ולא פעל למען מנכ"ל התעשייה האווירית
נתניהו מאיים: "נראה בחמאס אחראי לכל התקפה מרצועת עזה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הזהיר מהתפרקות הקואליציה. ח"כ ביטן/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשבוע שעבר אמר יו"ר הקואליציה דוד ביטן בשיחה סגורה כי הממשלה עשויה להתפורר אם לא יאושר ההסכם להעברת שני מיליארד שקל מקק"ל לקופת המדינה. בישיבת ממשלה שנערכה יום למחרת אמר נתניהו כי "חשוב מאוד שהכסף הזה יופנה לצרכים של מדינת ישראל. הצרכים אינם יכולים לחכות". ועדת הכספים אישרה ביום רביעי לקראת הצבעה שנייה ושלישית את הצעת החוק שתחייב את קק"ל להעביר שני מיליארד שקלים למדינה בשנים 2018-2019 לצורך ביצוע פרויקטים של תשתית לאומית בהיקפים גדולים.

לאחר שהוכנסו שינויים בהצעה נקבע כי בפני קק"ל יועמדו שתי אפשרויות. להעביר למדינה שני מיליארד שקלים, קרי 65% מהכנסותיה בשנתיים הקרובות, מיליארד בכל שנה ולקבל פטור ממס עד לסוף שנת 2023; או, לעבור למסלול של תשלומי מס כבר מתחילת 2018.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully