וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ גיבה את הערכות המודיעין לגבי רוסיה: "מאמין בהן מאוד"

12.11.2017 / 7:49

יממה לאחר שנפגש עם פוטין וטען שהוא מאמין להכחשותיו לגבי ניסיונות מוסקבה להשפיע על הבחירות לנשיאות בארה"ב, התייצב טראמפ לצד קהילת המודיעין האמריקנית. "אני בעד הסוכנויות"

צילום: רויטרס ו-CNN, עריכה: יאיר דניאל

(פגישתם של טראמפ ופוטין בווייטנאם, שלשום)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הבהיר היום (ראשון) כי הוא רוחש אמון לסוכנויות הביון האמריקניות, לאחר שבסוף השבוע טען כי הוא מאמין להכחשותיו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין באשר לניסיונותיה של ארצו להשפיע על הבחירות בנשיאות בשנה שעברה. "אני בעד הסוכנויות שלנו, במיוחד בהרכבן הנוכחי", אמר טראמפ במסיבת עיתונאים במהלך ביקורו בווייטנאם, והבהיר כי הוא תומך בהן ללא כל קשר אם הוא מאמין להערכתן לגבי המעורבות הרוסית או לא.

"בראש הסוכנויות עומדים כיום אנשים מצוינים. אני מאמין מאוד בסוכנויות הביון שלנו", הוסיף.

בחודש דצמבר 2016, לאחר בחירתו של טראמפ ובטרם נכנס לבית הלבן, דיווחה סוכנות הביון המרכזית (CIA) לקונגרס כי הערכת קהילת המודיעין האמריקנית היא כי היה ניסיון מצד רוסיה להשפיע על הבחירות לטובתו של טראמפ.

אתמול פגש טראמפ את פוטין לזמן קצר בשולי ועידת הארגון לשיתוף פעולה כלכלי של מדינות אסיה והאוקיינוס השקט (APEC) המתכנסת בהאנוי. במסגרת המפגש בין שני הנשיאים העיר טראמפ כי הוא מאמין להכחשותיו של פוטין וכי הוא חושב שהמשך העלאת נושא המעורבות הרוסית בבחירות שבהן זכה, "מעליב" את הנשיא הרוסי.

פוטין עצמו התייחס לכתב האישום הצפוי להיות מוגש נגד פול מנפורט, מנהל קמפיין הבחירות לשעבר של טראמפ, במסגרת חקירת התובע המיוחד רוברט מולר הבוחן את הקשרים בין סביבתו של הנשיא האמריקני לבין מוסקבה. לדברי פוטין, "מדובר בטענות מפוברקות שהמציאו מתנגדיו של טראמפ", כדי לנגח אותו. "אין כל אישור לכך שאמצעי התקשורת במדינה ניסו להשפיע על מערכות בחירות - ולא יכול להיות כזה", הוסיף.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מדבר במסיבת עיתונאים בהאנוי, וייטנאם, 12 בנובמבר 2017. רויטרס, רויטרס
הביע אמון בראשי סוכנויות הביון האמריקניות. טראמפ, היום/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully