וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחריין מאשימה את איראן בפיצוץ בצינור נפט מרכזי: "מעשה טרור"

11.11.2017 / 21:42

הרשויות בממלכה, שבה רוב שיעי, נאלצו להשבית את פעילות של צינור נפט ולפנות את התושבים הסמוכים. שר הפנים טוען כי החבלה בצינור היא פעולה של טהראן, שמצדה מכחישה כל קשר לתקרית, שמגיעה ברקע המתיחות האזורית

בחריין הצהירה היום (שבת) כי איראן היא האחראית לפיצוץ שארע אתמול בצינור הנפט המרכזי של הנסיכות. באתר משרד הפנים של בחריין נכתב כי "התקרית הייתה מעשה חבלה מכוון ופעולת טרור מסוכנת שנועדה לפגוע באינטרסים העליונים של האומה ובביטחון אנשיה". שר הפנים שייח ראשיד בן עבדאללה אל-חליפה אמר כי "המדינה הייתה עדה למעשי טרור בתקופה האחרונה הקשורים ישירות לאיראן והתבצעו בהוראתה".

על פי דיווח שנמסר מוקדם יותר על ידי המשרד לביטחון הפנים בבחריין, חברת הנפט הממשלתית השביתה את פעילותו של הצינור הפגוע. עוד דווח כי תושבי הכפר בורי שבאזור הפיצוץ פונו למקלט בטוח וכי הרשויות השתלטו על השריפה שפרצה בצינור. משרד האנרגיה של בחריין מסר כי השאיבה הושבתה אחרי ה"התקפה" והוסיף כי "הוגברו אמצעי הבטיחות בכל המתקנים והם נהנים כולם מרמה גבוהה של הגנה ובטיחות".

עוד בוואלה! NEWS:
נשיא לבנון: ראש הממשלה אל-חרירי נחטף בידי ערב הסעודית
בצל התעצמות הציר הרדיקלי בסוריה: ישראל ממשיכה לסמן קווים אדומים
לראשונה מאז השתלטות חמאס: פתח ציין את מות ערפאת בעזה

פיצוץ בצינור נפט בבחריין 11.11.2017. רויטרס, רויטרס
הרשויות טוענות שהשתלטו על השריפה שפרצה בעקבות הפיצוץ בצינור/רויטרס, רויטרס

איראן, יריבתה המרכזית של מדינת האי שבמפרץ הפרסי, מכחישה כל קשר לתקרית. בשנת 2011 התקוממו תושביה השיעים של בחריין, המהווים רוב במדינה, נגד משפחת המלוכה הסונית. ההפגנות הושפעו מאירועי "האביב הערבי" ודוכאו ביד קשה. מאז השיעים ביצעו במדינה פיגועי הטרור שבהם מאשימה בחריין את איראן.

ערב הסעודית, שסייעה לבחריין לדכא את ההתקוממות, הפסיקה באופן זמני את הזרמת הנפט לבחריין והגבירה את האבטחה סביב מתקנים רגישים בממלכה. בריאד גינו את הפגיעה בצינור, שמגיעה בזמן של מתיחות אזורית גבוהה בעקבות המשברים בתימן ובלבנון.

מלך בחריין חמד בן עיסא אאל ח'ליפה. אי-פי, AP
משפחת המלוכה הסונית מתמודדת עם עימותים עם הרוב השיעי. מלך בחריין/AP, אי-פי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully