וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא לבנון: ראש הממשלה אל-חרירי נחטף בידי ערב הסעודית

11.11.2017 / 18:30

הנשיא עאון אמר בשיחה עם שגרירים זרים כי ראש הממשלה שהתפטר לפני שבוע מוחזק בניגוד לרצונו בריאד וכי עליה להבהיר מדוע אינו מוחזר לארצו. "זה מנוגד לאמנות בינלאומיות ולכללים הקיימים בין מדינות"

צילום: רויטרס, CNN, עריכת וידאו: ניר חן

(מזכ"ל חיזבאללה נסראללה: ערב הסעודית הכריזה מלחמה על לבנון)

נשיא לבנון מישל עאון אמר אתמול בשיחה עם שגרירים זרים כי ראש הממשלה סעד אל-חרירי "נחטף" בידי ערב הסעודית וכי יש לכבד את החסינות הדיפלומטית שלה הוא זוכה מתוקף תפקידו – כך אמר היום (שבת) גורם רשמי בכיר בלבנון. נציג הממלכה בביירות הכחיש זאת ואמר כי אל-חרירי עשוי שלא לחזור למדינה בזמן הקרוב בשל שיקולים ביטחוניים.

אל-חרירי הודיע לפני שבוע בביקור פתע בריאד על התפטרותו והוסיף כי ישנם גורמים המתכננים להתנקש בחייו בביירות. עזיבתו במפתיע את המדינה עוררה ספקולציות לגבי אופי הגעתו לממלכה הסונית ולגבי התנאים שבהם הוא שוהה בה. גורמים רבים במערכת הפוליטית בלבנון האשימו את בית המלוכה הסעודי בהחזקתו של אל-חרירי בניגוד לרצונו.

התפטרותו הביאה לפירוקה של הברית הפוליטית בין מפלגתו, "אל-מוסתקבל", לבין חיזבאללה – הארגון השיעי השולט בדרום לבנון ובעל בריתו של עאון.

לקריאה נוספת:
טילרסון: לא לנצל את המצב בלבנון להחרפת המתיחות באזור
הבטן הרכה של איראן? המשבר בלבנון מלווה במסר ברור מסעודיה
גורמים לבנוניים: "ראש הממשלה לשעבר חרירי במעצר בית בסעודיה"

נשיא לבנון מישל עאון בפגישה עם נציג ערב הסעודית במדינה, 10 בנובמבר 2017. רויטרס, רויטרס
דרש מריאד להבהיר מדוע אל-חרירי לא ישוב לארצו. עאון בפגישה עם נציג ערב הסעודית במדינה, אתמול/רויטרס, רויטרס

עאון קרא היום לריאד להבהיר את הסיבות למניעת חזרתו של אל-חרירי למדינה והוסיף כי המצב הנוכחי "מנוגד לאמנות בינלאומיות ולכללים הקיימים בין מדינות". בהצהרה שפרסמה לשכתו ציין הנשיא את "קשרי האחווה והידידות" עם ערב הסעודית, לצד הדרישה להבהרת התנאים שבהם הוא נמצא.

נשיא צרפת עמנואל מקרון, שביקר אתמול בריאד, שוחח היום בטלפון עם עאון ברקע המתיחות בין שתי המדינות והדגיש בפניו את מחויבות ארצו לעצמאות לבנון. שר החוץ של צרפת ז'אן איב לה דריאן הודיע אתמול כי אל-חרירי לא מצוי במעצר בית וכי הוא "חופשי לנוע לכל מקום שירצה", אך משרד החוץ בפריז פרסם בהמשך הודעה שונה, שבה נרמז כי ייתכן שהפוליטיקאי הסוני הבכיר אכן לא חופשי. בהודעה נטען כי צרפת "מקווה שאל-חרירי זוכה לחופש תנועה מלא ויכול לשוב לתפקידו החיוני בלבנון".

ארצות הברית דחתה את מה שכינתה "מאמציהן של מיליציות בלבנון ושל גורמים זרים לאיים על יציבות המדינה", ברקע המשבר עם ריאד. בהודעת הבית הלבן כונה אל-חרירי "שותף נאמן" ונמסר עוד כי אין לאפשר לגורמים זרים להשתמש בלבנון כבסיס להוצאתם לפועל של איומים כלפי מדינות באזור. שר החוץ האמריקני רקס טילרסון הוסיף בשיחה עם כתבים כי אין כל עדות לכך שאל-חרירי מוחזק בניגוד לרצונו וכי וושינגטון עוקבת אחר המצב.

(עדכון ראשון: 17:15)

כרזה עם דמותו של ראש ממשלת לבנון המתפטר סעד אל-חרירי בביירות, 11 בנובמבר 2017. רויטרס
העדרותו גרמה לסערה במדינה. שלט חוצות עם תמונתו של אל-חרירי בביירות, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully