וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל יירט כלי טיס בלתי מאויש מסוריה שהתקרב לגבול רמת הגולן

בדובר צה"ל אישרו כי כלי הטיס יורט בידי סוללת טילי פטריוט המוצבת בצפת. כלי הטיס הגיע מסוריה ושימש לצרכי איסוף. הוא יורט לאחר שנכנס לאזור המפורז שבגבול. תושבים באזור דיוחו על שמיעת הדי פיצוצים. ליברמן: "רואים במשטר הסורי אחראי"

צלמים זמניים מורשים

כלי טיס בלתי מאויש יורט בידי סוללת טילי פטריוט המוצבת באזור צפת - כך הותר לפרסום לפני זמן קצר (שבת) בידי דובר צה"ל. תושבים באזור דיווחו על שמיעת הדי פיצוצים בעקבות היירוט. כלי הטיס, ששימש לאיסוף מודיעין, הגיע מסוריה ויורט לאחר שנכנס לאזור המפורז שבגבול. בדובר צה"ל אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי הכטב"מ יוצר ברוסיה.

גורם ביטחוני התייחס לנושא ואמר כי פעולת היירוט כללה שיגור טיל אחד. עוד אמר כי פעולת הזיהוי של כלי הטיס כללה, ככל הנראה, העברת מידע ובירור עם מנגנון התיאום בין ישראל לרוסיה בסוריה. במרחב רמת הגולן הסורית פועלים בכל עת כלי טיס בלתי מאוישים של סוריה, חיזבאללה, איראן ורוסיה.

עוד בוואלה! NEWS
גורם ביון מערבי: איראן מקימה בסיס קבע מדרום לדמשק
חמישה צעירים, בהם אחת אנוש ושניים קשה נפצעו בתאונה ליד כרמיאל
המשטרה בודקת הטענות להטרדה מינית נגד גזית; עובדי התחנה יתושאלו

מערכת פטריוט יירטה כלי טיס בלתי מאויש בגבול רמת הגולן, נובמבר 2017. קבוצת חדשות מקור אמין, מערכת וואלה! NEWS
במרחב פועלים כלי טיס מסוריה, מאיראן ומלבנון. היירוט בשמי הצפון, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, קבוצת חדשות מקור אמין
לוחמי מערך ההגנה האווירית בחנו את כשירות מערכת ה"פטריוט" ליירוט כלי טיס בלתי מאוישים. דובר צה"ל
"היה רעש חזק ושובל של יציאת טיל". משגר פטריוט/דובר צה"ל

"לפני כעשר דקות היה רעש חזק ושובל של יציאת פטריוט", סיפרה יפית ביטון, תושבת צפת. "אנחנו כבר מתורגלים, אבל באותן שניות של הירי זה מפחיד כל פעם מחדש. כל הבית רעד. אחרי כמה שניות הבנו שזה שוב פטריוט. טוב שהילדים לא היו בבית, זה לא נעים. אנחנו מתפללים שהכל בסדר בגבול".

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס ליירוט כלי הטיס ומסר כי ישראל "רואה בחומרה רבה כל פגיעה בריבונות ותגיב בעוצמה על כל פרובוקציה". הוא הוסיף כי "אנו רואים במשטר הסורי אחראי על כל ירי והפרת ריבונות, וקוראים לו לרסן את כל הגורמים הפועלים משטחו. לא נאפשר התבססות של הציר השיעי בסוריה כבסיס פעולה קדמי".

בחודש ספטמבר יירט צה"ל כלי טיס בלתי מאויש שהופעל בידי חיזבאללה וזוהה בקרבת גבול ישראל וסוריה ברמת הגולן. דובר צה"ל רונן מנליס הסביר כי מטוסי חיל האוויר הוקפצו עקב זיהוי כלי הטיס, שהמריא משדה התעופה בדמשק וזוהה באזור המפורז שבין הגבולות. טילי פטריוט שוגרו לעבר המל"ט והוא הופל באזור שבין אחמדיה לקוניטרה.

יירוט כטב"מ בידי סוללת פטריוט באזור צפת. 11 בנובמבר 2017. קבוצת חדשות מקור אמין, מערכת וואלה! NEWS
"מתפללים שהכל בסדר". היירוט בשמי הצפון, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, קבוצת חדשות מקור אמין
סוללת פטריוט בחיפה , אוקטובר 2012. ערן גילווארג
אירוע דומה התרחש בחודש שעבר. סוללת פטריוט/ערן גילווארג

לאחרונה חלה עלייה במתיחות בגבול רמת הגולן, ובין היתר בחודש שעבר נפלה רקטה שנורתה בחלק ממלחמת האזרחים בסוריה בשטח פתוח בשטח ישראל. נפילת הרקטה לא גרמה לנפגעים או לנזק, ובתגובה תקף צה"ל עמדה של צבא סוריה בקוניטרה הסמוכה. גורמי ביטחון בגבול הצפון העריכו כי ככל שתגבר הלחימה בין הצבא הסורי למורדים, וכן יימשכו העימותים הצבאיים בין פלגי המורדים ברמת הגולן הסורית, יתגברו הזליגות לשטח ישראל.

אירוע מתוח נוסף נרשם לאחר פיצוץ מכונית תופת בכפר חדר שבסוריה, שמרבית תושביו דרוזים שלהם קרובי משפחה בישראל. פיצוץ המכונית בידי ארגון תחריר א-שאם גרם למותם של 18 בני אדם ולתסיסה בקרב הדרוזים ברמת הגולן הישראלית, שרבים מהם צבאו על גדר הגבול במטרה ללחום לצד קרוביהם בסוריה. צה"ל הצהיר לאחר האירוע באופן חריג כי לא יאפשר את כיבוש הכפר, לנוכח קשרי המשפחה בין תושביו לדרוזים החיים בשטח ישראל. אלו דחקו בצבא להתערב כדי למנוע טבח אפשרי של אחיהם, כפי שאירע כמה פעמים לאורך מלחמת האזרחים בסוריה.

(עדכון ראשון: 11:00)

הפצצה בקונטרה  26 ביוני 2017. ראובן קסטרו
הפצצה בקוניטרה, בשנה שעברה/ראובן קסטרו
גבול סוריה וישראל, 2017. חיים שפיר, מערכת וואלה! NEWS
גדר הגבול ברמת הגולן/מערכת וואלה! NEWS, חיים שפיר
דרוזים על גדר הגבול בעקבות הקרבות בחדר. רויטרס
דרוזים בגדר הגבול בעקבות המתקפה על חדר, החודש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully