וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם בארה"ב: "עלולים להפסיד במלחמה עם צפון קוריאה"

לדברי בכיר לשעבר בצבא, ששלח מכתב לחברי קונגרס, צבא ארה"ב עלול למצוא את עצמו בנחיתות מספרית מול קוריאה הצפונית. עוד נכתב כי במקרה של מלחמה יותקפו בסיסים אמריקניים בנשק כימי. "מאה אלף אמריקנים יתפנו מבתיהם"

צילום: רויטרס ו-CNN, עריכה: תום זואילי

(בווידאו: טראמפ בפגישתו עם נשיא סין, אתמול)

צבא ארצות הברית עלול למצוא את עצמו נחות מבחינה מספרית ולוגיסטית מול צבא קוריאה הצפונית במקרה שבו תפרוץ מלחמה בין שתי המדינות – כך לדברי גורם צבאי בכיר לשעבר שצוטט אתמול (שישי) בשבועון האמריקני "ניוזוויק". הגורם, ג'אן מארק ג'ואס, לשעבר סגן מפקד הכוחות האמריקניים בקוריאה, כתב את הדברים במכתב ששלח לחברי קונגרס, שתוכנו הגיע לידי השבועון.

"28,500 החיילים האמריקנים בקוריאה פחותים בהרבה מכוחותיו של צבא קוריאה הצפונית, וכך גם כוחותיה של קוריאה הדרומית, שתבצע את רוב הלחימה במקרה של עימות צבאי", נכתב. "בשונה מכל העימותים שלנו מאז מלחמת קוריאה האחרונה, לא נהיה מסוגלים להגדיל את כוחותינו לפני פרוץ המלחמה". לפי הערכות, צבאה של פיונגיאנג מונה כ-1.2 מיליון חיילים.

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
טראמפ לנשיא סין: "לפעול יחד נגד חימוש המשטר בצפון קוריאה"
תינוקות מעוותים ומחסור במים: אתר הגרעין בצפון קוריאה יצר שממה
טראמפ תכנן ביקור פתע בגבול צפון קוריאה – וביטל עקב ערפל

קוריאה הצפונית הציגה את שיגור הטיל לשמי יפן, ספטמבר 2017. רויטרס
עלול להביס את וושינגטון במקרה של מלחמה. קים/רויטרס

מכתבו של ג'ואס היה מיועד לחברי הקונגרס הדמוקרטים טד ליו ורובן גלגו ולסנאטורית תמי דאקוורת' – שלושתם חיילים בצבא לשעבר שהביעו דאגה לנוכח חילופי ההקנטות המסלימים בין הנשיא דונלד טראמפ לבין שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און.

לדברי ג'ואס, יידרשו חודשים כדי לשלוח תגבורות של כוחות ושל ציוד לחצי האי הקוריאני. כשהכוחות יגיעו, הוסיף, "הבסיסים שלהם עלולים להיות מותקפים בנשק קונבנציונלי או כימי, מה שיכול לגרום לעיכובם בכניסה ללחימה".

חגיגות ביום הצבא של צפון קוריאה 25 באפריל 2017. רויטרס
1.2 מיליון חיילים. צבאה של קוריאה הצפונית/רויטרס
טראמפ אמר בפגישתו עם נשיא סין, כי הוא מאמין ש"יש פתרון לסוגיית צפון קוריאה". רויטרס
ההקנטות מסלימות. טראמפ/רויטרס

ג'ואס גם הדגיש את הסיכון שהעימות עם פיונגיאנג עלול לגרום לתושבי קוריאה הדרומית ולאזרחים אמריקנים המתגוררים באזור. הוא אמר כי "זה ייקח ימים שלמים לנטרל את יכולות הטילים של קוריאה הצפונית, שמאיימים על בירת הדרום סיאול, בה מתגוררים 25 מיליון בני אדם". בינתיים, לדבריו, "יווצר משבר גדול עם נפגעים רבים, ויותר ממאה אלף אמריקנים יושפעו ויבקשו מהצבא להתפנות מחצי האי".

"ההגנה על אזרחי קוריאה הדרומית ופינוי האזרחים האמריקנים יהיה מסובך מאוד בשל השימוש הצפוי של פיונגיאנג בנשק כימי", הוסיף ג'ואס.

(עדכון ראשון: 22:43)

מפציץ אמריקני מדגם B1-B ממריא מהבסיס בגואם לתמרון לילי מעל ים יפן, 11 באוקטובר 2017. רויטרס, רויטרס
מפציץ אמריקני בגואם/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully