וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טילרסון: לא לנצל את המצב בלבנון להחרפת המתיחות באזור

10.11.2017 / 19:32

שר החוץ של ארצות הברית הגיב לזעזוע במזרח התיכון בעקבות התפטרותו של ראש הממשלה אל-חרירי ואמר כי ארצו תומכת בעצמאותה של לבנון. עוד הוסיף כי אין מקום למיליציות או לכוחות חמושים אחרים בגבולות המדינה

צילום: רויטרס, CNN, עריכת וידאו: ניר חן

שר החוץ של ארצות הברית רקס טילרסון אמר היום (שישי) כי ארצו תומכת בעצמאותה של לבנון וכי אין מקום למיליציות או לכוחות חמושים אחרים מלבד כוחות הביטחון הרשמיים של המדינה בתוך גבולותיה. טילרסון הוסיף והזהיר מדינות אחרות באזור מניצול המצב במדינה להחרפת המתיחות האזורית. זאת, לאחר שבשבוע שעבר התפטר ראש הממשלה סעד אל-חרירי מתפקידו במהלך ביקור בערב הסעודית, בצעד שסחרר את האזור.

מוקדם יותר היום נשא מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נאום, ובו הזהיר את ישראל מניצול המצב הפוליטי השברירי הנוכחי בלבנון. בנאום ששודר בטלוויזיה הוסיף נסראללה כי ערב הסעודית ביקשה מישראל לתקוף את לבנון וכי מלחמה בין ישראל ושכנתה מצפון לא צפויה בזמן הקרוב.

לקריאה נוספת:
הבטן הרכה של איראן? המשבר בלבנון מלווה במסר ברור מסעודיה
נסראללה: ערב הסעודית הנחתה את ישראל לתקוף בלבנון
גורמים לבנוניים: "ראש הממשלה לשעבר חרירי במעצר בית בסעודיה"

שר החוץ האמריקני רקס טילרסון בתדרוך לעיתונאים בנושא אפגניסטן ופקיסטן, 22 באוגוסט 2017. רויטרס, רויטרס
"תומכים בעצמאות לבנון". טילרסון/רויטרס, רויטרס

בתוך כך, הלילה הגיע נשיא צרפת עמנואל מקרון לביקור פתע בסעודיה, בצל המשבר החריף בלבנון, ודן עם בכירים במדינה על המצב באזור ועל האפשרויות העומדות בפניו של ראש הממשלה המתפטר. התפטרותו נחתה במפתיע על האומה הלבנונית, במהלך שמזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה כינה "טירוף סעודי".

אתמול טענו הרשויות בלבנון כי הן סבורות כי אל-חרירי מוחזק בערב הסעודית. בכירים בלבנון אמרו כי יפעלו מול מדינות זרות כדי לאפשר את שובו למדינה. במקביל, בריאד קראו לאזרחי הממלכה לצאת מיד מלבנון ולא לבקר שם. גם כווית הצטרפה לקריאה והורתה לאזרחיה לצאת באופן מידי מהמדינה.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully