וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון המורים הכריז על השבתת הלימודים בתיכונים ביום ראשון

10.11.2017 / 9:54

הארגון הודיע על שביתה של יום אחד בבתי הספר העל-יסודיים, שתימשך אם יתפוצץ המו"מ עם משרדי האוצר והחינוך ביום ראשון. לפי הארגון, המהלך מגיע ברקע התבצרות עמדת האוצר ולפיה העלאת השכר תינתן בפועל למורים הצעירים על חשבון הוותיקים

כיתה ריקה בגמנסיה הרצליה. שרון בוקוב
המשך השביתה יישקל בהתאם לפגישה ביום ראשון/שרון בוקוב

ארגון המורים הודיע הבוקר (שישי) כי ישבית את הלימודים ביום ראשון למשך יום אחד, בכל בתי הספר העל-יסודיים. ההחלטה מגיעה בעקבות מה שהארגון מגדיר כ"סחבת" בהתקדמות המשא ומתן על הסכם השר בחינוך העל-יסודי. החלטה לגבי המשך צעדים, תתקבל לאחר פגישה בין נציגי הארגון ואנשי משרדי האוצר והחינוך ביום ראשון ובהתאם לתוצאותיה. על פי ההודעה טיולים וגיחות שתוכננו מראש יתקיימו כסדרם.

ביום רביעי הכריז יו"ר הארגון רן על ארז סכסוך עבודה במסיבת עיתונאים. לטענתו, זה תקופה ארוכה שארגון המורים דן עם משרד האוצר בהעלאת שכר המורים, אך האוצר מתבצר בעמדתו. לטענת ארז, המשרד הציע למורים מתחילים שכר קבוע של 8,000 שקל בחודש, אולם העלאת שכרם של הוותיקים - תהיה רק בתוספת של 60 שקלים בחודש. כך, בפועל, התוספת למורים המתחילים תהיה על חשבון הוותיקים. המו"מ על הסכם חדש מתנהל מינואר השנה.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
לקראת הסיבוב הבא: צה"ל נערך למלחמה בארץ המנהרות של חמאס
אחרי יותר מארבע שעות: הסתיימה חקירת נתניהו במעון ראש הממשלה
איש הפלמ"ח אליהו שמש (אבו ליש) הלך לעולמו בגיל 91

תמונות אילוסטרציה של ילדים הולכים לבית ספר – בצפון הישן בתל אביב. ראובן קסטרו
"המדינה צריכה להפסיק לטמון את ראשה בחול"/ראובן קסטרו

"המדינה צריכה להפסיק לטמון את ראשה בחול ולהשקיע בעתיד ההוראה, ובעתיד תלמידי ישראל", אמר יו"ר ארגון המורים, רן ארז. "אנחנו לא ניתן לעשות איפה ואיפה בין הוותיקים לחדשים. לכולם מגיע תוספת שכר כדי שכולם יוכלו לדאוג גם למשפחות שלהם ולא רק לילדים אותם הם מלמדים".

ממשרד האוצר נמסר: "זה מספר חודשים שמשרד האוצר מנהל משא ומתן להעלאת שכרם של המורים במטרה לשפר את תנאי העסקתם של מורים בתחילת דרכם. יודגש כי מורים אלו מרוויחים כשליש ממורים ותיקים - פער מהגבוה ביותר במדינות ה-OECD - אשר הולך וגדל. ארגון המורים מסרב לצמצם פער זה ובמקום זאת נוקט בצעדים כוחניים. מספר רב של הצעות בעניין זה הונחו על שולחנו של ארגון המורים שדחה את כולן. צר לנו שארגון המורים בוחר לפגוע בתלמידי ישראל חרף דיון ענייני בהצעות שעל הפרק".

(עדכון ראשון: 08:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully