וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת המעורבות הרוסית מתקרבת לטראמפ: יועצו הבכיר תושאל

צוות של החוקר מולר שאל את מקורבו של נשיא ארה"ב על נסיבות פיטוריו של ראש ה-FBI לשעבר קומי. בנוסף, יועץ שהודה ששיקר לבולשת הפדרלית על קשריו לרוסיה ונדחה על ידי טראמפ בתור איש זוטר, המשיך לייצג את הנשיא אחרי הבחירות ונפגש עם נציגי מתנחלים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

סטיבן מילר, יועצו הבכיר של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נחקר עלי ידי צוות החקירה המיוחד שבודק את מעורבות רוסיה בחירות לנשיאות בשנה שעברה בראשותו של רוברט מולר - כך דווח הלילה (שישי) ב-CNN. החקירה מקרבת את צוות הבדיקה אל המעגל הקרוב של הנשיא טראמפ, לאור העובדה כי מילר הוא היועץ הבכיר ביותר שנחקר בנושא ועדיין עובד בבית הלבן.

על פי הדיווח, אחד מהנושאים העיקריים עלייהם נשאל מילר הוא נסיבות פיטוריו של ראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי. מילר היה מועמד בעבר לתפקיד ראש מערך התקשורת של נשיא ארצות הברית, וסייע בכתיבת נאומים עבור טראמפ. עוד דווח, כי מילר נשאל על פגישתו של טראמפ עם יועץ מדיניות החוץ בקמפיין הבחירות ג'ורג' פפדופולוס, שהציע לטראמפ פגישה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

עוד בנושא:
טראמפ על פגישה עם יועץ שנחשד בקשרים עם גורמים רוסיים: "לא זוכר"
התובע המיוחד אוסף רמזים - אך טרם מצא אקדח מעשן נגד טראמפ
חקירת הבחירות: מנהל קמפיין טראמפ מואשם בקשירת קשר נגד ארה"ב

סטיבן מילר היועץ הבכיר של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בנושא מדיניות. רויטרס
חלק מהמעגל הקרוב של טראמפ. מילר/רויטרס

טראמפ אמר בשבוע שעבר כי "אינו זוכר הרבה" על הפגישה שערך בשנה שעברה עם פפדופולוס, וכי היא הייתה "מאוד לא חשובה". במהלך הקמפיין העלה צוותו של טראמפ לחשבון האינסטגרם תמונה המתעדת את הפגישה שבה נכח פפדופולוס. כעת מתברר כי היועץ שהואשם בהצהרות שקריות ל-FBI המשיך לייצג את טראמפ בפגישות גם לאחר תום קמפיין הבחירות.

בסמוך ליום ההשבעה של טראמפ נפגש, פפדופולוס עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן ועם נציגי מתנחלים בוושינגטון. "הייתה לנו פגישה נהדרת", אמר פפדופולוס בתום המפגש. "אנו מצפים ליחסים מצוינים עם כל מדינת ישראל, כולל יהודה ושומרון", הוסיף מי שהוגדר על ידי טראמפ כיועץ זוטר. עוד דווח כי פפדופולוס נועד עם גורמים רשמיים בממשלת בריטניה כחודשיים לפני הבחירות לנשיאות בשנה שעברה. .

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
תיעוד פגישתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עם ג'ורג' פפדופולוס, 2016. מתוך חשבון האינסטגרם של טראמפ, צילום מסך
טראמפ בפגישה עם פפדופולוס שאותה הכחיש כי זכר/צילום מסך, מתוך חשבון האינסטגרם של טראמפ

פפדופולוס היה בקשר עם פרופסור רוסי בעל קשרים לקרמלין, והודה ששיקר לחוקרים כשנשאל אם היו לו שיחות עם גורמים רוסיים בשנה שעברה. לפי המסמכים שהוגשו לבית המשפט, באפריל אשתקד נפגש פפדופולוס עם הפרופסור הרוסי בלונדון, וזה סיפר לו כי "הרוסים השיגו לכלוך על קלינטון". עוד נכתב כי פפדופולוס אמר מאוחר יותר ל-FBI: "לרוסים יש עליה לכלוך, יש להם אלפי מיילים שלה".

בינואר קבעו סוכנויות המודיעין האמריקניות כי רוסיה התערבה בבחירות במטרה לסייע לטראמפ לנצח אתהילרי קלינטון דרך מתקפות סייבר ופרסום מיילים מביכים, וכן הפצת תעמולה מכפישה נגד המועמדת הדמוקרטית ברשתות החברתיות

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully