וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות חזרה בה מהאישום נגד רב החתונות שהואשם באונס תלמידה

9.11.2017 / 18:05

פרסום ראשון: פרקליטות מחוז ירושלים הודיעה לבית המשפט כי חזרה בה מכתב האישום שהוגש לפני כשנה נגד הרב דוד הריסון, בשל קושי לבסס "סיכוי סביר" להרשעתו, על סמך הראיות שנאספו. ההודעה התקבלה לאחר שאנשי הפרקליטות שוחחו עם המתלוננת

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: ניב מעוז

(הריסון בדיון בעניינו בבית המשפט, דצמבר 2016)

פרקליטות מחוז ירושלים הודיעה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בעיר כי היא חוזרת בה מכתב אישום בגין אונס שהוגש לפני כשנה נגד הרב דוד הריסון. על סמך חומר הראיות שהיה בפני הפרקליטות במועד הגשת כתב האישום יוחסה להריסון פגיעה מינית מתמשכת בתלמידה באולפנה שבה לימד, שהייתה בת 14 באותה עת - שש שנים לפני הגשת התלונה נגדו.

על פי הודעת הפרקליטות, מאז הגשת כתב האישום חלה התפתחות ראייתית בגרסת המתלוננת "אשר חייבה בחינה מחודשת של כלל הראיות בתיק". עוד נכתב בהודעה כי הפרקליטות הגיעה למסקנה שהראיות "אינן מבססות סיכוי סביר" להרשעתו של הריסון ברף הנדרש בהליך פלילי. זאת, לאחר בחינת חומר הראיות וכן שיחות בין אנשי הפרקליטות לבין המתלוננת.

עוד בוואלה! NEWS:
החוקרים הגיעו למעון רה"מ: נתניהו נחקר בפעם החמישית
אלף חיילים, 70 מטוסי קרב: כשחיל האוויר תרגל את תרחיש האימים
"סוף לפרויקט הטרור": צבא סוריה הכריז ניצחון על דאעש

דוד הריסון, רב באולפנה בירושלים, הואשם בביצוע שורת עבירות מין חמורות בבת 14. בני בן סימון
קושי להוכיח את ביצוע העבירות ברף הנדרש. הריסון בבית המשפט, בדצמבר 2016/בני בן סימון

עוד נכתב בהודעת הפרקליטות כי "מתוך הבנת הקושי לדווח ולהתלונן על פגיעה מינית, המאפיינים הייחודיים של הפגיעה והקושי להוכיח עבירות אלה ברף הנדרש בהליך הפלילי, נוקטת הפרקליטות בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת להביא לדין את הפוגעים ולמיצוי הדין עמם, כל זאת תוך שמירה על הגינות ההליך הפלילי. עם זאת המאבק הכולל בתופעה הקשה, אינו פוטר את הפרקליטות מבחינת כל תיק לגופו, תוך שמירה על הסטנדרטים המקצועיים להם היא מחויבת ועל הגינות ההליך הפלילי".

בפרקליטות ציינו עוד כי "ההחלטה התקבלה לאחר שהובאה לידיעת המתלוננת ובא כוחה, ולאחר שנשמעה עמדתם".

עורכת הדין אסתר בר ציון, המייצגת את הריסון, מסרה בתגובה: "דוד הריסון חף מפשע. הוא אדם מן היישוב שמהיום הראשון למעצרו טען שעדות המתלוננת היא עדות שקר ומשובר בעלילה נפשעת ואכזרית שנרקמה נגדו. אחרי שפוגשים אותו וקוראים את העדויות בתיק ברור שמדובר בתיק שלא היה עומד במבחן בית המשפט. טוב עשתה הפרקליטות משחזרה בה מכתב האישום. אי אפשר להתעלם מהנזק בקשה שנגרם לדוד במהלך השנה האחרונה - מעצר, מעצר בית, אובדן פרנסה, אובדן שם טוב. אנחנו מברכים על ההחלטה. הסיפור תם וודאי שלא נשלם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully