וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירה דמוקרטית: "נפתחה הדלת לניצחון בבחירות אמצע הקדנציה"

9.11.2017 / 9:20

באירוע השקת המועצה הדמוקרטית-יהודית אמרה לוואלה! NEWS מנהיגת המיעוט בבית הנבחרים, ננסי פלוסי, כי היא "מרגישה בטוחה" לאור הצלחת המפלגה בבחירות השבוע. מצליף הסיעה הדמוקרטית, סטני הוייר: "אינני יודע אם אני אופטימי לגבי השלום בגלל יכולת הביצוע של עבאס"

ננסי פלוסי מנהיגת הדמוקרטים בבית הנבחרים במועצה הדמוקרטית יהודית 9.11.2017. Chris Kleponis, מערכת וואלה! NEWS
מנהיגת הדמוקרטים בבית הנבחרים ננסי פלוסי בהשקת המועצה הדמוקרטית-יהודית/מערכת וואלה! NEWS, Chris Kleponis

חברת הקונגרס האמריקני ננסי פלוסי, מנהיגת המיעוט הדמוקרטי בבית הנבחרים, אמרה הלילה לוואלה! NEWS כי "תוצאות הבחירות שנערכו השבוע פותחות את הדלת לניצחון דמוקרטי בבחירות אמצע הקדנציה בשנה הבאה". המפלגה הדמוקרטית רשמה שורת הישגים בבחירות לתפקידי המושל בניו ג'רזי ובווירג'יניה ולשורת תפקידים נוספים ברחבי ארצות הברית.

"אנשים עבדו קשה מאוד כדי שאנשים בווירג'יניה ובניו ג'רזי יבינו את ההבדלים בין דמוקרטים לבין רפובליקנים ומהי המשמעות של זה לחיים שלהם", אמרה פלוסי, הנחשבת לאחת הדמויות הבכירות במפלגה. "הניצחון היה שאנשים הקשיבו, למדו והצביעו".

באירוע השקת המועצה הדמוקרטית-יהודית בארצות הברית, בנוכחות סנאטורים, חברי בית הנבחרים ואישי ציבור, העריכה פלוסי כי לתוצאות יהיו השפעות חיוביות מבחינת המפלגה בבחירות לסנאט ולבית הנבחרים, שייערכו בנובמבר הבא.

"אני חושבת שהמספרים של הנשיא, כל נשיא וכל מפלגה עם מתחת ל-50% תמיכה, הם במצב רע מכיוון שכעת זה הזמן שבו אנשים מחליטים האם להתמודד או לא", הסבירה פלוסי. "ולכן, זו דלת פתוחה. אני מרגישה בטוחה. אתמול היה יום טוב".

עוד בוואלה! NEWS:
במקביל לביקור טראמפ באסיה: צבא ארה"ב יתרגל באוקיינוס השקט
כוס תה וביקור בעיר האסורה: טראמפ התקבל בכבוד מלכים בסין
בעקבות הסערה: השרה הבריטית שנפגשה עם בכירים ישראלים התפטרה

סטני הוייר יו"ר המפלגה הדמוקרטית, ארה"ב. ספטמבר 2016. AP
"לא שווה לישראל להגיע להסכם כשחלק גדול מהפלסטינים תומכים בחמאס ולא מקבלים אותה". מצליף הדמוקרטים, סטני הוייר/AP

גם שגריר ישראל בארצות הברית, רון דרמר, השתתף באירוע ואמר כי "התמיכה הדו-מפלגתית היא נכס אסטרטגי לישראל. אי אפשר להטיס מטוס עם כנף אחת".

מצליף המיעוט הדמוקרטי בבית הנבחרים, סטני הוייר, נשאל מה דעתו על המאמצים שמשקיע הנשיא טראמפ בקידום התהליך המדיני, והשיב: "אינני יודע אם אני אופטימי. רבים ניסו (לקדם שלום, ע"נ). בכנות, אני לא מאמין שלאבו מאזן יש את היכולת לבצע. גם אם יצליחו להשיג הסכם, אני לא יודע אם יש לו יכולת לחזור עם הסכם כזה לרשות הפלסטינית ולאשר אותו. זה לא שווה את הטרחה של ישראל להגיע להסכם ועדיין להתמודד עם חלק גדול מהעם הפלסטיני שתומך בחמאס ולא מקבל את ישראל כמדינה יהודית".

רון קליין, יו"ר המועצה הדמוקרטית-יהודית, הסביר כי "מטרת הארגון שלנו לבחור דמוקרטים, בין אם הם יהודים או לא, שיתמכו באינטרסים של הקהילה היהודית כמו סוגיית האנטישמיות, הפרדת דת ומדינה, סוגיות סביבה, וגם להיות פרו ישראלי ולתמוך במדינת ישראל".

עוד באותו נושא

"חומה נגד טראמפ": הדמוקרטים זכו בבחירות למושל בווירג'יניה וניו ג'רזי

לכתבה המלאה
שגריר ישראל בוושינגטון רון דרמר – אפריל 2014. GettyImages
"התמיכה הדו-מפלגתית היא נכס לישראל". שגריר ישראל בארה"ב, רון דרמר/GettyImages

קליין, שכיהן בעבר כחבר בית הנחברים מטעם פלורידה, סיפר כי נפגש ביחידות עם דרמר: "התמיכה בישראל חייבת להיות דו-מפלגתית. ישראל אף פעם לא צריכה לקחת צד".

"הממשלים משתנים", אמר קליין. "כרגע זה רפובליקני, זה יכול אחר כך להיות דמוקרטי. היהודים הם 2% מאוכלוסית ארצות הברית, אנחנו צריכים חברים מכל הצדדים. הקבוצה שלנו נועדה לתמוך להביא דמוקרטים לתמוך במדינת ישראל. זה לא אומר שתהיה תמיכה על כל דבר. יש דעות שונות לגבי שתי מדינות, לגבי חוק הגיור, אבל ברוב הדברים אנחנו יכולים לתמוך בישראל. אנחנו לא כאן כדי להיות אייפא"ק או ג'יי סטריט, אנחנו כאן לשתף פעולה עם שניהם ולמצוא מכנה משותף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully