וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין הרבני אישר: האישה תקבל גט - אם לא תתלונן על אונס בעלה

9.11.2017 / 18:15

לפני כשנה וחצי חתם אב בית הדין על "פסק דין", שלפיו "האישה לא תתלונן במשטרה על אירועי העבר". בתביעת הגירושים שהגישה, חושפת האישה – "אירועי העבר" הם אונס ואלימות קשה. לטענתה, חתמה על ההסכם מחשש לעגינות. בתי הדין הרבניים: "האישה הסכימה מרצונה הטוב להסכם"

הסכם גירושין בין אישה חרדית שטוענת שבעלה אנס אותה. באדיבות האישה, מערכת וואלה! NEWS
מתוך הסכם הגירושים/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות האישה

בית הדין הרבני בירושלים אסר על אישה להתלונן במשטרה על טענות לאונס ואלימות מצד בעלה לשעבר כתנאי לקבלת גט. בהסכם הגירושים שניסחו פרקליטיהם של הצדדים לפני כשנה וחצי ועליו חתם כ"פסק דין" אב בית הדין הרב יוסף גולדברג, נכתב: "לבקשת הבעל, האישה לא תגיש כל תלונה במשטרה על אירועי העבר".

לפי כתב התביעה שהגישה האישה, חרדית ממרכז הארץ שנישאה לבעלה לפני שמונה שנים, עולה כי "אירועי העבר" הם טענות על מקרה אונס, אלימות קשה שהופעלה "לא פעם אחת" נגדה ונגד שני ילדיהם, וכן מקרים של התנהגות חריגה כלפיה. לטענת האישה, היא חתמה על ההסכם בעקבות לחץ שהופעל עליה מצד בית הדין ובשל חששה להישאר עגונה.

תנאי נוסף לקבלת הגט המופיע בהסכם הגירושים הוא שהאישה תעביר את הסמכות בענייני משמורת, הסדרי ראייה ומזונות ילדים מבית המשפט לענייני משפחה לבית הדין הרבני, אף שהחלה חלק מההליכים בבית המשפט. תנאי נוסף חייב את האישה "לוותר על כתובתה בכפוף לסידור הגט" ולהתחייב כי כל התביעות הכספיות מהעבר או שיידרשו בעתיד יידונו בבית הדין הרבני.

עוד בוואלה! NEWS:
בגלל תקלה: פעילות חריגה של הלפיד במפעל "כרמל אולפינים" בחיפה
בעקבות אכילה במסעדה: משפחה שלמה מבני ברק חלתה בסלמונלה
בעקבות הסערה: השרה הבריטית שנפגשה עם בכירים ישראלים תתפטר

מנכ"לית ארגון "מבוי סתום" המסייע לנשים עגונות ומסורבות גט, עו"ד בתיה כהנא-דרור, החלה לייצג את האישה בימים האחרונים. היא פנתה אמש (רביעי) ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד הדיינים שעסקו בתיק: יוסף גולדברג, דוד ברדוגו ומרדכי רלב"ג.

לטענתה, התנהלותם "מעלה חשד לכאורה לקיום עבירות של שיבוש הליכי חקירה ומשפט, עבירות סחיטה וסחיטה באיומים". עוד סיפרה כי "מאז החתימה על ההסכם, האישה לא הגישה תלונה במשטרה, סגרה את תיקי המשמורת, הסדרי הראייה ומזונות הילדים שכבר נפתחו ונדונו בבית המשפט לענייני משפחה ו'בהסכמה' פתחה אותם מחדש בבית הדין". בשיחה עם וואלה! NEWS הסבירה כי "מדובר במקרה קיצוני אך לא יוצא דופן. הסכמי גירושים מתגלים לעתים כהסכמי עושק. נשים מוכנות לוותר ולשלם המון כדי לקבל את הגט".

נשים חרדיות. AP
למצולמות אין קשר לכתבה/AP

בא כוחו של הבעל מסר בתגובה: "בבית המשפט ובבית הדין הבעל הכחיש בצורה גורפת את הטענות על אלימות ואונס. יתרה מכך, מעולם לא נמצאה קביעה שיפוטית או אחרת שכך נהג הבעל".

מבתי הדין הרבניים נמסר בתגובה כי "מדובר בהסכם גירושים שערכו בני הזוג לפני זמן רב, 18 חודשים, כשהאישה הייתה מיוצגת על ידי אחד מטובי עורכי הדין בענייני משפחה. התקיים משא ומתן בין עורכי הדין ובני הזוג, ושני הצדדים סיכמו ביניהם את תוכנו של ההסכם והכתיבו אותו לבית הדין. הליך אישור ההסכם נעשה לפני אב בית הדין הרב יוסף גולדברג בהסכמת הצדדים כדן יחיד".

עוד הוסיפו: "לפני הדיין לא הונחה תשתית עובדתית התומכת בטענות האונס והאלימות, אך הוא התרשם כי קיים בתיק פוטנציאל חמור לעיגון האישה. על כן, ולאחר שווידא שהאישה בהיותה מיוצגת מסכימה מרצונה הטוב לתוכן ההסכם, וכי הבינה את משמעות ההסכם ותוצאותיו, הוא סבר כי עדיף לאשר את ההסכם בלי להתערב בסוגיית התלונה למשטרה מאשר לסכן את האישה בעגינות".

בבתי הדין הוסיפו, כי "החלטת הדיין שלא להתערב בהסכמה לעניין אי הגשת תלונות בגין אירועי עבר התבססה על שבסעיפים אחרים בהסכם שהיו חשובים לאישה היו ויכוחים ארוכים ומרים בין בני הזוג, בעוד שלעניין סעיף זה לא הביעה האישה שום התנגדות". לטענתם, "בתי הדין ימשיכו לעשות כל מאמץ להציל עגונות ומסורבות גט וכי מסתבר שהפרשה מתעוררת כעת, 'מועלית מן האוב', בשל החלפת הייצוג והעברתו לעו"ד בתיה כהנא-דרור ובמסגרת מאבקיה נגד בתי הדין הרבניים".

ח"כ מיכל רוזין (מרצ) מסרה בעקבות הפרסום כי פנתה בשאילתה דחופה בנושא לשרת המשפטים. לדבריה, "בית הדין הרבני בירושלים פעל בסתירה מוחלטת ללשון החוק והמוסר הראוי". עוד מסרה ח"כ רוזין כי "זהו ניצול ציני ואכזרי של מצוקתה של אישה למען 'שמירה' על הגבר. כך מתנהל גוף שסובל משכרון כוח ומנצל את מעמדו. הגיעה העת להחיל חוק נישואין וגירושין אזרחיים בישראל, ולבלום את הכפייה הזאת".

(עדכון ראשון: 11:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully