וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת פולין בקמפיין חדש לאזרחיה: התרבו כמו ארנבים

8.11.2017 / 22:59

משרד הבריאות פרסם סרטון קצר, ובו נקראים התושבים לסגל לעצמם את אורח החיים של המכרסמים, הידועים בהבאת צאצאים רבים לעולם. זאת ברקע הירידה בשיעור הילודה בפולין, שהוא מהנמוכים באירופה

צילום: משרד הבריאות הפולני וסרטוני גולשים, מוזיקה: מתוך ערוץ ה-youtube הרשמי של PaullaVEVO, עריכה: יאיר דניאל

משרד הבריאות בפולין פרסם סרטון קצר ובו הוא קורא לאזרחי מדינה להתרבות "כמו ארנבים". בקטע, שאורכו 30 שניות, חושף המספר, המוצג כארנב, את הסודות להקמת משפחה גדולה - תזונה בריאה, ספורט ומעט לחץ. בסרטון מופיע לפרק זמן קצר גם זוג, העורך פיקניק רומנטי.

"אם אי פעם רציתם להיות הורה, קחו אותנו הארנבים כדוגמה", אמר המספר. "אני יודע על מה אני מדבר. לאבא שלנו יש 63 ילדים". לארנבים מיוחסת פעמים רבות פוריות, מאחר שהם מביאים צאצאים רבים לעולם.

הסרטון הוא חלק מקמפיין ממשלתי בטלוויזיה וברדיו, המנסה לעודד את אזרחי המדינה לחיות אורח חיים בריא בשנים הפוריות שלהם - בין גיל 18 ל-45 - כדי לקדם חיים פוריים ובריאים. לפי נתוני הבנק העולמי, לפולין אחד משיעורי הילודה הנמוכים ביותר באירופה ואוכלוסייתה מתכווצת לאטה מאז השיא של שנות ה-90, כשהיא צונחת אל מתחת ל-38 מיליון איש ב-2015.

סוגיית הפוריות בפולין היא רגישה, לנוכח העבודה שההגבלות על ההפלות במדינה הן מהחמורות באירופה. הצעת חוק לאסור לחלוטין הפלות הובילה ל"יום שני השחור", שביתה כללית של נשים במדינה, באוקטובר שעבר וכמה מחאות של נשים פרצו מוקדם יותר השנה בעקבות ניסיונות להדק את ההגבלות על ההפלות.

ND ממשלת פולין קוראת לאזרחיה להתרבות כמו ארנבים. אתר רשמי
אוכלוסיית המדינה צונחת. הארנבים בסרטון/אתר רשמי
  • עוד באותו נושא:
  • פולין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully