וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הסערה: השרה הבריטית שנפגשה עם בכירים ישראלים התפטרה

פריטי פאטל, השרה לפיתוח בינלאומי בבריטניה, נאלצה לפרוש לאחר שנפגשה עם בכירים בישראל, ובהם ראש הממשלה נתניהו, והכחישה בטענה ששהתה בחופשה פרטית בארץ. ראשת הממשלה מיי הביאה להדחתה, אך לא פיטרה אותה

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

השרה לענייני פיתוח בינלאומי בבריטניה, שקיימה בחשאי פגישות עם בכירים בישראל, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, פרשה מתפקידה. רשת BBC דיווחה אמש (רביעי) כי השרה, פריטי פאטל, נפגשה עם ראשת הממשלה תרזה מיי במשכנה בדאונינג 10, כשברקע ניסיונותיה של ראשת הממשלה מיי לצמצם את סמכויותיה של השרה, על רקע תהליך היציאה מהאיחוד האירופי.

"אני מבקשת להביע את התנצלותי הכנה על מה שקרה ומציעה את התפטרותי מהתפקיד", אמרה פטאל, שנאלצה לחזור מוקדם מהצפוי מאפריקה. מיי השיבה: "לאחר שהגיעו פרטים נוספים, אני חושבת שהחלטתך להתפטר היא נכונה, זאת במסגרת המאמץ לדבוק בסטנדרטים הגבוהים של שקיפות ופתיחות".

פאטל עוררה סערה לאחר ששיקרה בנוגע למטרת הנסיעה שלה לישראל, ולא דיווחה על כך למיי. היא ביקרה בארץ בחודש אוגוסט האחרון, לכאורה לצורך חופשה פרטית, אך בפועל נפגשה עם מנהיגים ולוביסטים מקומיים, בהם גם ראש הממשלה. לפי דיווחים, היא ביקרה גם בבית חולים שדה של צה"ל ברמת הגולן. פאטל לוותה בידי חברה למפלגה השמרנית סטוארט פולק הפרו-ישראלי, שארגן עבורה את הפגישות.


עוד בוואלה! NEWS:
רוחאני: "סעודיה עשתה טעות אסטרטגית כשבחרה בישראל על פנינו"
פרסום ראשון: דובר נתניהו יתמנה למנכ"ל לשכת הפרסום הממשלתית
"לא מאמינים לי שאני אתיופי": מחלת העור הנדירה של יוני

יאיר לפיד יחד עם השרה בביקורה בישראל

ארדן בפגישתו עם פאטל

בנוסף לנתניהו, נפגשה פאטל גם עם שר ההסברה והשר לביטחון פנים גלעד ארדן, יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד ומנכ"ל משרד החוץ יובל רותם.

לפי הקוד המיניסטריאלי בבריטניה, על שרים נאסר לקיים פגישות רשמיות ללא אישור משרד החוץ הבריטי. פאטל לא עדכנה על פגישות אלה את ראש הממשלה תרזה מיי או את שר החוץ בוריס ג'ונסון . מיי זימנה את השרה פאטל אל מעונה על מנת לנזוף בה ו"להזכיר לה את מגבלותיה". בכיר במפלגה הקונסרבטיבית אמר כי "פאטל פופולארית בהרבה ממיי, ויש לה יותר קשרים והשפעה בעולם".

בהתנצלותה אמרה פאטל כי "בדיעבד אני רואה איך ההתלהבות שלי לנהוג כפי שנהגתי יכולה להתפרש באופן לא נכון, ואיך הפגישות תואמו ודווחו באופן שאינו תואם את הפרוצדורות המקובלות". עוד הוסיפה כי מטרתה היחידה הייתה דאגה לאינטרסים של משלמי המיסים הבריטים ושל עניי העולם בחזית עבודת הפיתוח של משרדה.

ההאשמות עוררו ספקות האם פאטל יכולה להמשיך לכהן בתפקידה, כשמפלגת הלייבור ופרשנים בבריטניה טענו שעליה להיות מפוטרת מתפקידה. התפטרותה הגיעה שבוע לאחר התפטרותו שר ההגנה הבריטי מייקל פאלון, בעקבות טענות לכך שהטריד מינית מגישת רדיו לפני 15 שנה.


(עדכון ראשון: 21:16)

פריטי פאטל שרה בריטית, נואמת בכנס בהודו. AP
פאטל. התפטרה מתפקידה/AP
השרה לענייני פיתוח בינלאומי בבירטניה, פריטי פאטל (רויטרס). רויטרס
נפגשה עם נתניהו מאחורי גבה של מיי/רויטרס
נאום שנשאה ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי בוועידת מפלגתה היה רצוף שיבושים. רויטרס
מיי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully