וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוף פיקוד העורף: "מאמין שתהיה תגובה לתקיפת המנהרה בעזה"

האלוף תמיר ידעי ציין כי העובדה שבארגוני הטרור לא הגיבו מיידית לתקיפת המנהרה מהווה הישג בעקבות צוק איתן. בנוסף הוא הזהיר מהתעצמות ביכולת הירי של הארגונים בעזה ובלבנון. "כשכל היכולת מופנית כלפי העורף - זו בעיה"

צילום: כנס קיסריה של איגוד דוברי הרשויות המקומיות, עריכה: תום זואילי

מפקד פיקוד העורף, אלוף תמיר ידעי, התייחס להרס מנהרת הג'יהאד האסלאמי סמוך לכיסופים בשבוע שעבר והזהיר מפני תגובה מצד הארגונים ברצועה. "תקפנו את המנהרה סמוך לגבול, ונכון לעכשיו אף אחד עוד לא הגיב", אמר בכנס קיסריה של איגוד דוברי הרשויות המקומיות בישראל. "אני מאמין שעוד תהיה תגובה. הג'יהאד האסלאמי הוא לא ארגון שחושב.

"בשל כך", הוסיף ידעי, "עצם העובדה שהם חושבים בינתיים מה לעשות ולא הגיבו מיידית - זה כבר הישג - בזכות ההרתעה שנוצרה בצוק איתן". האלוף ידעי הזהיר מפני שינוי ביכולת הירי שבידי ארגוני הטרור בעזה ובלבנון, וכן מפני יכולת העורף להתמודד עמה. "היקפי הירי של ראשי הקרב שיש בעזה ולבנון הם בהיקפים שלא הכרנו בעבר", אמר ידעי.

לקריאה נוספת:
פיצוץ המנהרה: ישראל שדרגה את ההרתעה - וחמאס מרסן את הג'יהאד
צה"ל מחזיק בגופות חמישה מחבלים שאותרו במנהרה שהושמדה
גיליוטינת המנהרות: הטכנולוגיה שמחסלת את האיום התת-קרקעי מעזה

מחסום של כוחות צהל באיזור כיסופים 30 באוקטובר 2017. שי מכלוף
"מאמין שתהיה תגובה". אלוף תמיר ידעי בכנס קיסריה, הערב/שי מכלוף

"הלוואי ויכולתי להתחייב על עשרות אלפים, אבל המספרים יותר גדולים", אמר ידעי שהוסיף כי צה"ל נערך גם לאיומים חריפים יותר, כמו נשק כימי.

"כשכל ראשי הקרב מופנים לעורף - זו בעיה", הוסיף האלוף ידעי. "לא מדובר רק בהיקפי ירי אלא גם במשקלים. אנו רואים שינוי מהיקפים קטנים לרקטות בעלות ראש קרבי במשקל מאות קילוגרמים. המלחמה הבאה תהיה בשידור חי ואנו צופים שהמערכות הבאות יהיו רב מערכתיות".

דבריו של מפקד פיקוד העורף באים לאחר שביום ראשון הודיע צה"ל הודיע כי ישראל מחזיקה בחמש גופות של מחבלים מארגון הג'יהאד האסלאמי, שנעדרו מאז פיצוץ המנהרה. בישראל הבהירו כי הם ישחררו אותן רק בתמורה להתקדמות בסוגיית חללים ולאזרחים המוחזקים ברצועת עזה, אך בג'יהאד האסלאמי ובחמאס דחו זאת בתוקף. בצה"ל נערכים לתגובה אפשרית והגבירו את הכוננות באזור.

עוד בוואלה!

רוחאני: "סעודיה עשתה טעות אסטרטגית כשבחרה בישראל על פנינו"

לכתבה המלאה
פתח מנהרת הטרור שפוצצה ברצועת עזה. כלי תקשורת פלסטיניים, מערכת וואלה! NEWS
המנהרה שהותקפה - מהצד הפלסטיני, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, כלי תקשורת פלסטיניים

לפי צה"ל, "במהלך הימים האחרונים ביצעו כוחות פיקוד הדרום ואוגדת עזה פעולות משלימות לחשיפה ולסיכול מנהרת הטרור שנוטרלה בשטח ישראל. במהלך העבודות אותרו בשטח ישראל חמש גופות מחבלים".

הג'יהאד האסלאמי העביר מסר מאיים לאחר ההודעה. "השהידים לא יוחזקו זמן רב בידי האויב", הזהירו בארגון. אחמד אל-מודלל, בכיר בג'יהאד, אמר כי "מלחמתנו עם הכיבוש לא תיגמר בקרוב. המנהרה הזו היא לא היחידה, ויש לנו המון אופציות לפעול. ישראל מכירה את כוח הג'יהאד".

בחמאס, שלפי דיווחים ריסן עד כה את הג'יהאד האסלאמי מפני תגובה ברקע מאמציו להשלים את הסכם הפיוס עם פתח, אמרו דברים דומים. "זהו ניסיון נואש של הכיבוש לקבוע משוואה חדשה", אמר דובר הארגון פווזי ברהום. הוא הוסיף כי חמאס "יידע איך לשחרר אותם, כמו ששחרר בעבר אסירים" בעסקת שליט.

אלוף פיקוד העורף תמיר ידעי, בכנס של איגוד דוברי הרשויות המקומיות, קיסריה, 8 בנובמבר 2017. גונן אליאסי, איגוד דוברי הרשויות המקומיות, מערכת וואלה! NEWS
אלוף פיקוד העורף/מערכת וואלה! NEWS, גונן אליאסי, איגוד דוברי הרשויות המקומיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully