וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכבשה שהכירה את אובמה: חוקרים לימדו כבשים לזהות פרצופים

8.11.2017 / 20:54

מחקר על תפקוד המוח באוניברסיטת קיימברידג' גילה שכבשים מצליחות לזהות תמונות של ידוענים, ובהם נשיא ארה"ב לשעבר והשחקנית אמה ווטסון, על פני אנשים "רגילים": "הראינו שלכבשים יש יכולות זיהוי פנים מתקדמות, בהשוואה לאלו של בני אדם וקופים"

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

חוקרים באוניברסיטת קיימברידג' בבריטניה אימנו כבשים לזהות פרצופים של ידוענים, כחלק ממחקר אודות מחלות ניורודגנרטיביות, ניוון במוח, ובהן אלצהיימר. בין הפרצופים שהכבשים הכירו: נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה והשחקנית אמה ווטסון.

לכבשים הוצגו תמונות של בני אדם בשני מסכי מחשב – באחד אדם לא מוכר, ובשני אחד מארבעה סלבריטאים. הן קיבלו פרס או מזון על בחירה בצילום של הידוען במבט שסומן באמצעות קרן אינפרה אדומה, ואם בחרו באדם מן היישוב, נשמע רעש והן לא קיבלו דבר. הן הצליחו לזהות את הפנים המוכרות בשמונה מתוך עשרה נסיונות.

מחקר באוניברסיטת קיימברידג': כבשים התבקשו לזהות פרצופים של ידוענים. רויטרס, רויטרס
הכבשה בוחרת באובמה/רויטרס, רויטרס

הסלבריטאים שהוצגו במבחן הם אובמה, השחקנים אמה ווטסון וג'ייק ג'ילנהול ומגישת החדשות ברשת BBC פיונה ברוס. "הראינו שלכבשים יש יכולות זיהוי פנים מתקדמות, בהשוואה לאלו של בני אדם וקופים", מסרה פרופסור ג'ני מורטון, שהובילה את המחקר. בנוסף להצגת תמונות הסלבריטאים, בדקו החוקרים את יכולת החיות לזהות את הפרצופים בתמונות שצולמו מזוויות נוספות. במקרה כזה, צנחו שיעורי ההצלחה של הכבשים ב-15% - שיעור דומה לזה של בני אדם.

החוקרים עושים שימוש בכבשים בניסיון להבין הפרעות בתפקוד המוח, כמו מחלת הנטינגטון הנגרמת ממות תאים במוח, ומתפתחת לאורך זמן ומשפיעה על היכולות הקוגניטיבות.

נשיא ארה"ב ברק אובמה במסיבת העיתונאים האחרונה שלו בבית הלבן , 18 בינואר 2017. AP
גם כבשים מכירות. ברק אובמה/AP
השחקנית אמה ווטסון. GettyImages
לא רק קוסמים. אמה ווטסון/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully