וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: בני משפחת מנגיסטו יוצאים למסע מדיני בארה"ב

8.11.2017 / 19:15

אמו ואחיו יבקרו בלוס אנג'לס, בוושינגטון ובניו יורק, בניסיון לגייס לחץ אמריקני ובינלאומי למען השבת בנם, המוחזק בידי חמאס בעזה מאז 2014, לישראל. בתוכנית: פגישות עם בכירים בממשל, ביקור במטה האו"ם והשתתפות בכינוס הפדרציות היהודי

עריכת וידאו: ניר חן

בני משפחתו של אברה מנגיסטו, שמוחזק על ידי חמאס ברצועת עזה מאז 2014, יצאו הערב (רביעי) למסע מדיני בארצות הברית בניסיון לגייס לחץ אמריקני ובינלאומי לקידום החזרת בנם לישראל.

אמו של מנגיסטו, אגרנש, ואחיו אילן, ימריאו ללוס אנג'לס, ומשם ימשיכו לוושינגטון ולניו יורק. בשבועיים הקרובים הם צפויים לפגוש בכירים בממשל ובקונגרס, לקיים סבב פגישות במטה האו"ם בניו יורק, ולפנות גם ליהדות ארצות הברית בכינוס הפדרציות היהודיות השנתי בשבוע הבא.

יותר משלוש שנים חלפו מאז שמנגיסטו, שלוקה בנפשו, חצה את הגבול לרצועה, ומאז לא התקבל ממנו כל אות חיים. בחודשים האחרונים התגייסו לסייע לבני המשפחה קבוצת מתנדבים בראשות ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין ובכירים נוספים במערכת הביטחון, ואליהם הצטרפו גם חבריו של הנווט רון ארד ובני הקהילה האתיופית.

אברהם מנגיסטו, הצעיר הישראלי שנמצא בידי חמאס. באדיבות המשפחה
"מוחזק בתנאים קשים". אברה מנגיסטו/באדיבות המשפחה

המשפחה נפגשה בשבועות האחרונים גם עם ירון בלום, שמונה בחודש שעבר למתאם החדש לענייני שבויים ונעדרים, במקום ליאור לוטן שעזב את תפקידו. המסע נועד לגייס את תמיכת הקהילה היהודית והבינלאומית כדי להפעיל לחץ על חמאס ולהתגייס למאמץ להשיב את מנגיסטו הביתה.

בני המשפחה יסתייעו במשרדי החוץ והביטחון, הסוכנות היהודית והפדרציות היהודיות בצפון אמריקה. הם גם ישתתפו בוועידה השנתית של הפדרציות בלוס אנג'לס לצדו של נשיא המדינה ראובן ריבלין, ובהמשך, בניו יורק, ילוו על ידי שגריר ישראל באו"ם דני דנון לפגישות עם דיפלומטים בכירים.

דני דנון במועצת הביטחון של האו"ם 20 באפריל 2017. UN Photo/Rick Bajornas, מערכת וואלה! NEWS
ילווה את המשפחה בפגישות עם דיפלומטים. שגריר ישראל באו"ם דני דנון/מערכת וואלה! NEWS, UN Photo/Rick Bajornas

המסר העיקרי שהמשפחה מתכוונת להשמיע בפגישות הוא שהמקרה של אברה הוא מקרה הומניטרי ייחודי של חסר ישע הלוקה בנפשו, שאינו קשור לסכסוך, שבהיעדר יכולת ומתוך טעות בשיקול הדעת חצה את הגבול, ומוחזק כעת בשבי בניגוד לאמנות בינלאומיות.

"אברה הוא אזרח חולה המוחזק בתנאים קשים כשהחמאס בחוסר אנושיות וציניות אינו מאפשר לו קבלת טיפול רפואי או פגישה עם גופים הומניטריים כמו הצלב האדום", אמר לוואלה! NEWS רונן מירב, מקבוצת המתנדבים המסייעת למשפחה. "משפחת מנגיסטו היא משפחה קשת יום בשולי החברה הישראלית, שאין ביכולתה האפשרויות והכלים להתמודדות עם מקרה השבי של אברה. נרתמנו כדי לסייע למשפחה במאמצים להשבתו של אברה הביתה".

גדי בלטיאנסקי, חבר נוסף בקבוצת המתנדבים, אמר: "אנחנו מייחלים להשבתם של כל החיילים והאזרחים המוחזקים בעזה ולצד הפעילות המבורכת לסייע לשאר המשפחות, אנחנו פועלים לשכנע גורמים רלוונטיים בצורך ההומינטרי להירתם למען אברה".

משפחת מנגיסטו צועדת לנקודה בה נראה לאחרונה אברה מנגיסטו, על גבול הרצועה. בני בן סימון
בני משפחת מנגיסטו צועדים על החוף הסמוך לרצועת עזה/בני בן סימון

משפחת מנגיסטו נפגשה כבר עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש במהלך ביקורו בישראל באוגוסט האחרון, וביקשה ממנו להביא אות חיים מבנם במהלך ביקורו ברצועה. מזכל האו"ם הבטיח אז למשפחה טיפול אישי, באמצעות סוכנויות האו"ם, על מנת להביא לשחרורם של האזרחים המוחזקים בידי חמאס.

שגריר ישראל באו"ם אמר לקראת הגעתם של בני המשפחה לניו יורק כי "אברה מנגיסטו מוחזק באכזריות על ידי ארגון טרור שפל ואסור שאף מדינה תישאר אדישה למצב הזה, זהו הזמן עבור הקהילה הבינלאומית להפעיל את מירב הלחץ ואת כובד משקלה על חמאס". דנון הוסיף כי "אנו פועלים כל הזמן כדי לקדם את החזרת אזרחינו וחיילינו לישראל ולא נשקוט עד שנשלים את המשימה הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully