וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמסלם בדיון סוער בכנסת: חורב כינה אותי "דודי-דו"; גרמן: "זה משפט שדה"

8.11.2017 / 10:25

בדיון שיזם יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, הציג אמסלם דברים שכתב נגדו בטוויטר היועץ החיצוני למפכ"ל. ח"כ גרמן מחתה - וסולקה בידי אמסלם. ח"כ בוקר: "לוודא שהוא לא מעורב פוליטית". ח"כ חסון: "הדיון כאן לא לגיטימי"

צילום: שי מכלוף

(אלשיך: "שמח שיש ביקורת על המשטרה משני צדי המפה הפוליטית")

ועדת הפנים של הכנסת קיימה הבוקר (רביעי) דיון בהעסקתו של היועץ הפוליטי ליאור חורב כיועץ תקשורת למפכ"ל המשטרה רוני אלשיך. את הדיון, שנערך תחת הכותרת "השתלחות יועץ התקשורת של המפכ"ל ודוברת המשטרה ביו"ר הוועדה ובחברי כנסת", יזם יו"ר הוועדה ח"כ דודי אמסלם (הליכוד), שהיה בעבר מושא למתקפות בטוויטר מצדו של חורב ואף הציג בפני הנוכחים כמה מהם. בין היתר, הזכיר אמסלם בדיון כי בעבר כינה אותו חורב "דודי דו", באחד מציוציו – כשהוא מתייחס לבובה מתכנית הילדים המוכרת. לדברי אמסלם על המשטרה להפסיק את ההתקשרות עם חורב. "למשטרת ישראל יש 110 דוברים ולדעתי ליאור חורב מיותר", אמר.

הבוקר התפרסם דוח שחיבר מבקר המשרד לביטחון הפנים שלפיו ציוציו של חורב שהופנו אל שרים וחברי כנסת מפרים את תנאי החוזה של המשטרה להעסקתו ומהווים ניגוד עניינים. גורם בכיר במשטרה טען מנגד כי בניגוד לנטען בדוח, שחובר לבקשת השר גלעד ארדן, "לא נמצא שום רבב בהליך ההתקשרות". עוד אמר הגורם הבכיר כי "מה שנשאר זה להתחשבן על כמה ציוצים". היועץ המשפטי של המשטרה אמר במהלך הדיון כי "יש כאן הפרת חוזה של החברה ושל ליאור חורב".

עוד בוואלה! NEWS:
ראש העיר חשף בישיבה: "סביב השולחן הזה יושב עבריין מין"
אחרי העדויות על אונס: אלכס גלעדי עוזב זמנית את תפקידו
"חומה נגד טראמפ": הדמוקרטים זכו בבחירות למושל בווירג'יניה וניו ג'רזי

דוד אמסלם במהלך ועדת הפנים בכנסת בעניינו של ליאור חורב 8 בנובמבר 2017. רוני כנפו, מערכת וואלה! NEWS
הציג ציוצים של חורב נגדו. ח"כ אמסלם בדיון בוועדה, היום/מערכת וואלה! NEWS, רוני כנפו

מתוך חשבון הטוויטר של חורב:

הדיון התקיים ברקע מתקפה מסביבתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נגד העסקתו של חורב, ברקע חקירותיו בתיקים 1000 ו-2000. אמסלם, המקדם בימים אלה את הצעת החוק המבקשת לקבוע כי לא יהיה ניתן לחקור ראש ממשלה מכהן בעבירות קלות, ערך בשבוע שעבר דיון בוועדה על הוצאות המשטרה שבו תקף בין היתר את הארגון על כך שישנו חדר אוכל לשוטרים.

במהלך הדיון הוצאה ח"כ יעל גרמן (יש עתיד) מהאולם, לאחר שהתעמתה עם ח"כ אמסלם והאשימה אותו בעריכת "משפט שדה" לחורב. "אני עושה שירות למשטרה", אמר אמסלם בתגובה להאשמותיה של גרמן. בהמשך שבה גרמן לאולם, אך הוצאה בשנית לאחר שהאשימה את אמסלם בסתימת פיות. גם ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני) תקף את אמסלם ואמר כי הדיון בוועדה אינו לגיטימי. בתגובה השיב לו אמסלם: "עוד הערה, שתיים, ואני מוציא אותך".

ועדת הפנים בכנסת בעניינו של ליאור חורב 8 בנובמבר 2017. רוני כנפו, מערכת וואלה! NEWS
ח"כ גרמן הוצאה פעמיים מהאולם. הדיון בוועדה, היום/מערכת וואלה! NEWS, רוני כנפו

חסון אף האשים את אמסלם שהוא "משתמש בוועדה כדי לפעול בעניין אישי שלו" וכי הוא "מתנהג כמו חבורת מעודדים של ראש הממשלה". אמסלם השיב להאשמותיו ואמר כי התפקיד שלו הוא "פיקוח פרלמנטרי על משטרת ישראל". ח"כ נחמן שי, חברו של חסון לסיה, אמר בדיון כי "לצערו" ישנו "קמפיין נגד המשטרה", שאמסלם הוא אחד ממוביליו. "אז מה אתה אומר, שאני יסגור את הוועדה עד שיסתיימו החקירות?", השיב יו"ר הוועדה. בהמשך אף הוציא אמסלם את חסון מהדיון.

חברת סיעתו של אמסלם ח"כ נאוה בוקר אמרה בדיון כי בכוונתה להגיש תביעה אישית נגד חורב. לדבריה, "מדובר באדם שהיה נטוע עמוק בפוליטיקה. הוא היה יועץ של אהוד ברק, של אולמרט של הרצוג ועכשיו של מפלגת כולנו. היו צריכים לוודא שהוא לא מעורב פוליטית". בוקר אף ביקשה "לחזק את ידיו" של אמסלם על כך ש"החלטת לקיים דיון בנושא אמיץ שכזה".

ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) אמר כי בעיניו "יש טעם לפגם" בהעסקתו של חורב. "אם יש יועץ אסטרטגי שהדעות שלו כה נחרצות הוא לא יכול להיות בתפקיד יועץ המשטרה. הוא לא יועץ של אוסם". ח"כ יעל כהן פארן (המחנה הציוני) אמרה כי הדיון הוא "ניסיון לסתום פיות ולהפחיד את כחולי המדים".

(עדכון ראשון: 10:00)

ועדת הפנים בכנסת בעניינו של ליאור חורב 8 בנובמבר 2017. רוני כנפו, מערכת וואלה! NEWS
הדיון בוועדת הפנים, היום/מערכת וואלה! NEWS, רוני כנפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully