וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד | ראש העיר חשף בישיבה: "סביב השולחן הזה יושב עבריין מין"

8.11.2017 / 15:20

בישיבת מועצת העיר בת ים, חשף יוסי בכר מקרה של הטרדה מינית סדרתית כלפי עובדת באחד המוסדות העירוניים והפתיע את הנוכחים כשאמר כי הבכיר שהטריד עובדת שכפופה לו - נמצא בחדר: "היא סוחבת את הצלקות האלה שנים"

צלמים זמניים מורשים

במהלך ישיבת מועצת העיר בת ים שהתקיימה השבוע, חשף ראש העיר יוסי בכר כי אחד היושבים בשולחן תקף והטריד את אחת מעובדות העירייה. בכר פתח את הישיבה ואמר כי הפרסומים האחרונים על תקיפות מיניות מצד בכירים במשק הן קשות, אבל כשזה מגיע מבית, הדבר חמור אפילו יותר. "כשזורקים לך מילה זו הטרדה מינית, אבל זה מתעצם פי כמה אם זה במקום העבודה. כשעובדת מצטמררת בכל יום כשמגיע הבוס שלה והוא זה שמטריד אותה. כשהוא זה שמנסה לסגור את הדלת ולגעת בה", אמר ראש העיר בפתח דבריו.

בכר סיפר לנוכחים בישיבה כי מדובר באישה העובדת באחד המוסדות העירוניים ש"הבוס שלה היה מטריד אותה מינית באופן קבוע" והוסיף כי הוא מכיר אותה היטב. "היא סוחבת את הצלקות הללו שנים", אמר. לדברי בכר מעסיקה של האישה אף תקף אותה מינית. "לדעתי תקיפה מינית ואונס זה כמעט אותו דבר. פשוט תקיפה מינית היא מצליחה לעצור. אבל זו אותה הכוונה", הוסיף.

בסיום דבריו אמר בכר כי הוא מתכוון לשמור על פרטיותה של אותה עובדת. "אם היא תרצה לחשוף את עצמה היא תחשוף את עצמה", אמר. "אבל אני יכול להגיד לכם דבר אחד. האיש שתקף אותה, הבוס שלה, יושב פה סביב השולחן הזה. אני מאוד מקווה שהיא תשכיל לצאת עם הסיפור הזה. אני מאוד מקווה בשבילה".

ישיבת מועצת עיריית בת ים. צילום מסך, מערכת וואלה!
דבריו של בכר הסעירו את הנוכחים. ישיבת מועצת עיריית בת ים, השבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

דבריו של בכר עוררו סערה. חבר מועצה אמר לוואלה! NEWS כי "הדבר נורא, יש לחקור בקפידה את המקרה, ואם הדברים חמורים כמו שנשמעו בישיבת המועצה, יש לערב את גורמי האכיפה לחקירת העניין".

"בושה וחרפה שבכיר בעירייה, שמנהל ואחראי על קבוצה קטנה של עובדים, מנצל ותוקף ומטריד מינית עובדת רק בשל תפקידו וכוחו", הוסיף חבר מועצה אחר.

מעיריית בת ים נמסר כי היא "רואה בחומרה את נושא ההטרדות המיניות ופועלת למגר מקרבה את התופעה הנפשעת הזו בכל דרך אפשרית".

חברת מועצת עיריית בת ים קטי פיאסצקי אמרה כי שמעה לראשונה על אודות הסיפור שחשף בכר באותה הישיבה. "אני מבינה שלא כולם הוכו בתדהמה כמוני, כלומר חלקם מכירים את הסיפור", אמרה. "אם סביב שולחן המועצה יושב אדם שפגע מינית ו/או תקף מינית עובדת מקומו לא אתנו. לא סביב שולחן המועצה ובטח לא כחלק מהחברה".

פיאסצקי הוסיפה כי ה"מציאות השתנתה" וכי "לשלוח ידיים ולהעיר הערות סקסיטיות זאת כבר לא הנורמה" ותהתה "מה ראש העיר עשה עם המידע החשוב שהיה לו, למה אף אחד לא טיפל במקרה הזה? איזה מסר הועבר לעובדת שהתעלמו מהייסורים שעברה?". עוד ביקשה חברת המועצה לקרוא לאישה שנפגעה "לאזור אומץ ולהתלונן" והביעה תקווה כי מעסיקה של האישה "ימצא את עצמו מהר מחוץ לחיים הציבוריים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בכר: כראש עיר אני רואה חובה להוציא לאור מקרים כאלה

בעקבות פרסום תוכן דבריו בישיבת המועצה שלח בכר הודעה לתושבי בת ים שבה הביע את צערו על כך שחבר המועצה הטריד מינית את העובדת שהייתה כפופה לו. "
לפני שאני ראש עיר אני קודם כל אבא לילדה מדהימה, בן זוג לאישה נפלאה, בן ואח לנשים יקרות שמקיפות אותי כל חיי, ולא אתן יד לאלימות מינית שמופנית כלפי נשים באשר הן", כתב בכר.

"בתפקידי כראש עיר אני רואה חובה להוציא לאור מקרים של פגיעות מיניות, אם באופן מילולי ואם באופן פיזי, ולהוקיע את התופעה הנפשעת של ניצול מרות כדי לכפות את רצון הבוס מדי יום ביומו על העובדת שלו", הוסיף. "מפאת כבודה של האישה היקרה, שנפגעה מחבר המועצה, אני מנוע מלפרט על המקרה, אך חשוב לי לומר שתחושת הכאב מלווה אותה כל יום וכל שעה. בעקבות הדיווחים פנתה אלי משטרת ישראל ואני סמוך ובטוח כי המשטרה תעשה את עבודתה נאמנה ותמצה את ההליכים עד תום".

(עדכון ראשון: 9:05)

האזינו: ראש העיר בכר על חשיפת המטריד בעירייה ב-103FM

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully