וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חומה נגד טראמפ": הדמוקרטים זכו בבחירות למושל בווירג'יניה וניו ג'רזי

8.11.2017 / 9:20

בווירג'יניה נבחרו גם סגן מושל ותובע כללי מהמפלגה, במהלך שנחשב להישג משמעותי לאחר שורת הפסדים בבחירות מיוחדות לבית הנבחרים בשנה האחרונה. בניו יורק זכה ראש העיר ביל דה בלאסיו בכהונה שלישית

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(צעדת פעילים ניאו נאצים בעיר שרלוטסוויל שבווירג'יניה, בחודש שעבר)

המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית רשמה הלילה (שלישי) שורת ניצחונות בבחירות לתפקידי המושל במדינות ווירג'יניה וניו ג'רזי, וכן בבחירות לראשות עיריית ניו יורק. אחרי רצף של הפסדים בבחירות מיוחדות שנערכו במהלך השנה האחרונה לבית הנבחרים בארבעה מחוזות, רשמו הלילה הנציגים הדמוקרטים ניצחונות משמעותיים. בווירג'יניה, מלבד תפקיד המושל, הם ניצחו גם במרוץ לתפקיד סגן המושל, ובבחירות לתובע הכללי במדינה.

במרוץ הצמוד, המסקרן ורווי ההשמצות, לתפקיד מושל המדינה הדרומית גבר ראלף נורת'ם על אד גילספי, כאשר בתום ספירת הקולות עמד הפער בין השניים על 53.7% לעומת 45.1%. גילספי ניהל קמפיין אגרסיבי שהאשים את נורת'ם כי ייכנע להגירה הלא חוקית, יפגין יד חלשה מול כנופיית הפשע MS-13 ויסיר את פסלי הקונפדרציה. אך למרות שהמסרים של המועמד הרפובליקני התכתבו עם אלו של טראמפ, הוא נמנע מלהיעזר בנשיא עצמו באירועי הקמפיין. היריב הדמוקרטי, מנגד, ניהל קמפיין פסיבי, ונעזר בתמיכתו של הנשיא לשעבר ברק אובמה אשר נאם למענו בכנס תומכים.

לקריאה נוספת:
סנאטור רפובליקני בכיר: "טראמפ עלול להוביל למלחמת עולם שלישית"
הניאו-נאצים שבו לצעוד בשרלוטסוויל: "לא תחליפו את הלבנים"
הגיע עם סוס לקלפי: המועמד הקיצוני גבר על האיש של טראמפ באלבמה

מושל וירג'יניה הנבחר ראלף נורת'ם לאחר ניצחונו בבחירות, 8 בנובמבר 2017. רויטרס, רויטרס
המושל הנבחר של וירג'יניה ראלף נורת'ם לאחר ניצחונו, הלילה/רויטרס, רויטרס

במידה מסויימת, הבחירות בווירג'יניה, מדינה מתנדנדת החצויה בין הדמוקרטים והרפובליקנים מהוות מדד לשביעות הרצון מתפקודו של הנשיא עצמו. הלילה, מיהר הנשיא להתנער בטוויטר מן המועמד המפסיד. "אד גילספי עבד קשה, אבל לא קיבל את תמיכתי או את הדברים שאני מייצג", כתב. "אל תשכחו, רפובליקנים ניצחו עד כה בארבע מתוך ארבע התמודדויות שנערכו במהלך השנה למושבים שהתפנו בקונגרס". לדברי הנשיא, "כאשר הכלכלה רושמת נתוני שיא, נמשיך לנצח, אפילו יותר מאשר קודם לכן!".

מייק סיגנר, ראש עיריית שרלוטסוויל, שעמדה בלב המחלוקת על פסלי הקונפדרציה ובהפגנה באוגוסט אף נדרסה למוות אישה בידי פעיל ימין קיצוני, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הניצחון הדמוקרטי בווירג'יניה הוא "חומה נגד טראמפ והטראמפיזם".

הציוץ של ראש עיריית שרלוטסוויל:

במדינת ניו ג'רזי ניצח המועמד הדמוקרטי לתפקיד המושל פיליפ מרפי את המועמדת הרפובליקנית, קים גוודנאו ברוב של 55.9% מול 42.3%. המושל היוצא, כריס כריסטי הרפובליקני, נמנע מלהתמודד לכהונה נוספת. בבחירות שנערכו לראשות עיריית ניו יורק הלילה, ניצח המועמד הדמוקרטי ביל דה בלאזיו את המועמדת הרפובליקנית ניקול מאליוטקיס ברוב של 66.5% מול 27.8% ובכך נבחר לכהונה שלישית – לראשונה עבור מועמד דמוקרטי לראשות העיר מאז שנת 1985.

הרפובליקנים יכולים להתנחם בניצחון בודד הלילה בבחירות מיוחדות למשרת חבר בית הנבחרים מטעם המחוז השלישי של מדינת יוטה. חבר הקונגרס ג'ייסון צ'ייפץ התפטר מתפקידו, ואת מקומו תפס הלילה ג'ון קרטיס, שהביס ללא תנאי את קאתי אלן, ברוב של 57.6% מול 27.1%. עבור טראמפ, מדובר בבשורות מאכזבות במיוחד לאור התאריך הסמלי, שנה בדיוק אחרי בחירות 2016 שהביאו אותו לבית הלבן, ומהוות תמרור אזהרה לקראת בחירות אמצע הקדנציה לקונגרס ולבית הנבחרים שייערכו בעוד שנה.

מזכ"ל המפלגה הדמוקרטית, טום פרז, הגיב לרצף הניצחונות ואמר "היו לנו מועמדים נהדרים, עם מסר נהדר, היינו מאורגנים בכל המחוזות. המסר שלנו הוא שאנחנו רוצים לראות מנהיגים מאחדים, עייפנו ממנהיגים שמפלגים אותנו".

מושל ניו ג'רזי הנבחר פיליפ מרפי לאחר ניצחונו בבחירות, 8 בנובמבר 2017. רויטרס, רויטרס
מושל ניו ג'רזי הנבחר פיליפ מרפי יחד עם סגניתו שילה אוליבר לאחר ניצחונם, הלילה/רויטרס, רויטרס
ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאסיו לאחר ניצחונו בבחירות, 8 בנובמבר 2017. רויטרס, רויטרס
ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאסיו עם אשתו שרלין, הלילה/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully