וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי העדויות על אונס: אלכס גלעדי עוזב זמנית את תפקידו

נשיא קשת הודיע הלילה לדירקטוריון קשת כי הוא "זז הצדה מתפקידי זמנית עד שתוכח חפותי". הוא הוסיף כי "אלחם להוכחת חפותי מן הטענות הבלתי מבוססות האלה". יו"ר דירקטוריון אישרה כי גלעדי לא יכהן עוד כנשיא

אלכס גלעדי. ראובן קסטרו
גלעדי/ראובן קסטרו

נשיא קשת, אלכס גלעדי, הודיע הלילה (רביעי) כי הוא עוזב זמנית את תפקידו. זאת בעקבות העדויות האחרונות על מקרי אונס והפרסומים מהשבוע האחרון על כך שהציע הצעות מגונות לעיתונאיות אושרת קוטלר ונרי ליבנה.

בהודעה שמסר הלילה לדירקטוריון קשת כתב גלעדי: "אני זז הצדה מתפקידי ב'קשת' זמנית עד שתוכח חפותי, ואלחם להוכחת חפותי מן הטענות הבלתי מבוססות האלה. אני חוזר ומדגיש כי טענות אלה אינן נכונות ואנקוט בצעדים המשפטיים הנדרשים כנגד האשמות השווא הללו".

דרורית ורטהיים, יו"ר דירקטוריון קשת, מסרה כי "בעקבות הודעתו, החל מהיום אלכס גלעדי לא יכהן כנשיא קשת".

עוד בנושא
אושרת קוטלר: "אלכס גלעדי הציע לי הצעה מגונה בתמורה לעבודה בשידורי קשת"
פרשת גלעדי: "רק היום התקשרו אלי 4 נשים לספר לי, כולל אחת שנאנסה"
פרשת גלעדי: השרה גמליאל דורשת להדיח את נשיא קשת מתפקידו

מסיבת עיתון חדשות. ניב אהרונסון
נרי ליבנה/ניב אהרונסון

אתמול פורסם בוואלה! NEWS כי ב-2014 הגיע לממונה על הטרדות מיניות בקשת מכתב מתסריטאית בתחילת דרכה, שעסקה באותם ימים בכתיבת סדרה דרך חברת הפקה חיצונית, ובו תיארה ניצול מיני ממושך על ידי בכיר בזכיינית במהלך 2012. במסגרת בדיקת המקרה, הפעילה קשת שני משרדי עורכי דין חיצוניים כדי למצות את הבירור, והבכיר הציע להיבדק מטעם עצמו בפוליגרף. לאחר מסירת חוות הדעת של משרדי עורכי הדין, נקבע בקשת כי לא התקיימו בין השניים יחסי מרות נכון לאותה עת, שכן התסריטאית הועסקה בחברה חיצונית. עם זאת, הבכיר ננזף בידי מנכ"ל קשת אבי ניר.

אמש בחדשות עשר נחשף כי אשת תקשורת לשעבר מאשימה את גלעדי באונס. האישה, שעברה בדיקת פוליגרף ונמצאה דוברת אמת, טענה נשיא קשת כפה עליה יחסי מין בזמן שהייתה מועמדת להגיש תכנית לפני כ-20 שנה.

"הוא הכניס אותי לחדרו, מהר מאוד מצאתי את עצמי על הרצפה. הוא ניסה לנשק אותי וכמובן שסירבתי לו. הוא זרק לי שני שמות של בנות ואמר לי 'מי את חושבת שעשה אותן כוכבות, את חושבת שבזכות עצמן? כולן עברו דרך החדר הזה". היא סיפרה כי גלעדי כפה עליה יחסי מין במהלך הפגישה: "התנתקתי לגמרי מכל מה שקרה. אבל כשגבר ואישה מקיימים יחסי מין שלא מרצון - איך אמורים לקרוא לזה אם לא אונס?".

עוד באותו נושא

"בנות קשת המפתות, התעוררתי עם זקפת בוקר"

לכתבה המלאה

"אני זוכרת שברחתי אחר כך, יצאתי משם נסערת"

"אני זוכרת שברחתי אחר כך, יצאתי משם נסערת. אני זוכרת את עצמי רצה ברחובות ולא יודעת לאן. דבר ראשון אמרתי שאתקשר לבעלי אבל חשבתי לעצמי, מה אני אגיד לו? מי יאמין לי?", לאחר האירוע קיבלה הודעה כי התכנית מבוטלת.

מלבד העדות הזו, שתי נשים נוספות העידו אתמול בפני עיתון "הארץ" כי נאנסו על ידי גלעדי. אשה אחת שעבדה תחתיו העידה שבמקרה אחד שהתרחש בסוף שנות ה-70 הוא הביא אותה לביתו בתירוץ מקצועי וכפה עליה יחסי מין.

השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, פנתה אתמול במכתב לורטהיים ודרשה להדיח את גלעדי מתפקידו: "טוב עשית כשבחרת להתבטא פומבית זמן קצר לאחר פרסום הטענות נגד נשיא קשת אלכס ‏גלעדי ולהביע את תמיכתך בקורבנות שחשפו באומץ את סיפוריהן האישיים ואנו מחזקות אותך על ‏צעד זה, ועם זאת, בחלוף מספר ימים ולאחר שמר גלעדי אישר חלק מהטענות שהופנו כלפיו, אנו ‏סבורות כי באה העת להמיר את המילים במעשים ולהודיע לאלתר על סיום תפקידיו הרשמיים בקשת ‏ובכלל זה סיום כהונתו כנשיא החברה".

אמש גם פורסם כי "קואליציית שותפו?ת", המאגדת תחתיה 15 ארגוני נשים פנתה במכתב ישיר לורטהיים ולמנכ"ל קשת אבי ניר, בדרישה לפטר את נשיא גלעדי ואת במאי ועורך "האח הגדול", יורם זק - לאחר שנחשפו 2 מיילים מטרידים ששלח בעבר לעובדות קשת, בהן הוא תיאר את זיקפת הבוקר שלו.

יו"ר ויצו, גילה אשרת, מסרה: "מדובר במהלך ראוי, ואנו מצפות כי המהלך גם ישמש דוגמא לאחרים. יחד עם זאת, קיימת חשיבות עליונה לנקיטת צעדים משפטיים לצד ה"תזוזה הצידה". עד כה ברוב ההליכים המשפטיים נמצאו המתלוננות אמינות ואף נוספו עדויות שהוכיחו דפוס חוזר על עצמו. אם מר גלעדי מבין שעליו להשעות עצמו מתפקיד ציבורי תזוזתו "לצד" לא מספקת עליו לצאת מחוץ לקשת".

"שני גברים מפורסמים הטרידו אותי": האזינו לטלי עומר ב-103FM

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully