וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגדלת טווח הפגיעה נגד טנקים: רפאל תמכור לצה"ל אלף טילי "גיל-2"

8.11.2017 / 9:48

החברה זכתה בחוזה לייצור ולאספקה של טילי ספייק רב תכליתיים מהדור החדש, הניתנים לשיגור מהאוויר, הים והיבשה לטווחים של עד 30 ק"מ. הדגם החדש מסוגל לשלב שתי תצורות של ראשי קרב

צילום: רפאל, עריכה: יוסי אלטר

חברת רפאל זכתה בחוזה לייצור ולאספקה עבור צה"ל של למעלה מאלף טילי "גיל-2" (ספייק LR2), רב-תכליתיים ואלקטרו-אופטיים מדויקים מדור חמישי. טילי החימוש המונחה, הנמצאים בשימוש מבצעי נרחב על ידי צה"ל וצבאות רבים בעולם, ניתנים לשיגור ממגוון פלטפורמות מוסקות, יבשתיות, אוויריות וימיות, לטווחים של עד 30 ק"מ.

עד כה מכרה רפאל למעלה מ-27,000 טילים ממשפחת "הספייק" ליותר מ-26 מדינות. בעקבות העסקה, יחל ייצור הטילים מוקדם מן הצפוי, ויאפשר להגיע לבשלות טכנית ולמוכנות מבצעית בסיכון נמוך עבור צה"ל ועבור צבאות נוספים שירכשו את הטיל.

"גיל-2" הטיל טקטי של רפאל. יח''צ רפאל, מערכת וואלה! NEWS
טיל "גיל-2"/מערכת וואלה! NEWS, יח''צ רפאל

"גיל-2" ניתן לשיגור קרקעי לטווח של עד חמישה קילומטרים וחצי - הארכת טווח של כ-35% מהגרסה הקודמת של טיל זה, ועד עשרה קילומטרים בירי ממסוק קרב, באמצעות ערוץ תקשורת אלחוטי. הטיל מסוגל לפגוע במגוון רחב של מטרות, ומותאם לירי מכלל משגרי הספייק הקיימים כיום.

בטיל ניתן לשלב שתי תצורות ראשי קרב: נ"ט טנדם (כפול) עם יכולת חדירה מוגברת של יותר מ-30% מקודמו, ורב משימתי המאפשר שליטה יזומה של הכוון במרעום וכך שליטה באפקט הנזק. במצב חדירה מאפשר ראש הקרב חדירה של מעל ל-20 ס"מ בטון מזוין עם הפעלה מושהה, או פיזור רסס היקפי יעיל כנגד מטרות רכות.

הטיל הוא בעל ראש ביות אלקטרו-אופטי חדיש הכולל חיישן אינפרא אדום לא מקורר מתקדם, וכן חיישן צבעוני באיכות HD. הוא תוכנן על בסיס ניסיון ולקחים שנלמדו בשדה הקרב, בשילוב נתונים ותובנות שנאספו לאחר ירי של כ-5,000 טילים ממשפחת "גיל" בקרב ובאימונים על ידי צה"ל ושאר הצבאות המשתמשים השונים.

צירופו של הטיל החדש לכוחות החי"ר של צה"ל, אשר עושה שימוש בטיל "גיל" כבר שנים רבות, מגדיל את טווח הפגיעה ואת יכולת ביצוע המשימה של הכוחות נגד מגוון רחב של מטרות. בנוסף ליכולות אלה, "גיל-2" תוכנן ללחימה המודרנית וכולל יכולות קבלת מטרות מרשת טקטית ויכולות התמודדות מובנית עם סוגי מיגון שונים.

"גיל-2" הטיל טקטי של רפאל. יח''צ רפאל, מערכת וואלה! NEWS
הדגמת שיגור הטיל/מערכת וואלה! NEWS, יח''צ רפאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully