וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ברח ממוסד סגור": המחדל של חיל האוויר שאפשר את הטבח בטקסס

7.11.2017 / 21:50

הפנטגון הודיע כי הוא בוחן מדוע הרשעתו באלימות של הרוצח דווין קלי, שירה למוות ב-26 מתפללים בכנסייה, לא הועברה למרכז המידע הלאומי - מה שהיה מונע את מכירת כלי הנשק ששימשו אותו בעת מסע ההרג. בניו יורק טיימס דווח כי הוא איים על מפקדיו

צילום: רויטרס, CNN, עריכת וידאו: ניר חן

הרוצח שביצע את מסע הירי הקטלני ביותר בתולדות טקסס יכול היה לקנות באופן חוקי כלי נשק מאחר שהרשעתו באלימות בתוך הבית מעולם לא הוכנסה לנתוני ה-FBI המשמשים לבדיקות רקע.

דווין קלי, שרצח 26 בני אדם בכנסייה בסאתרלנד ספרינג, עיירה קטנה בדרום-מזרח טקסס, הורשע על ידי בית משפט צבאי ב-2012 בגין תקיפת אשתו ובנו החורג, בזמן ששירת ביחידת לוגיסטיקה. חיל האוויר הודה כי הוא כשל בהעברת המידע על קלי למערכת של מרכז המידע הלאומי על פשיעה, מאגר נתונים ממשלתי המשמש מוכרי כלי נשק כדי לבחון את הרקע של הרוכשים.

בניו יורק טיימס פורסם דוח משטרתי מ-2012, שממנו עלה כי קלי הצליח לברוח ממוסד פסיכיאטרי שאליו נשלח אחרי שאיים על מפקדיו בחיל האוויר וניסה להבריח כלי נשק לבסיס שבו היה מוצב. הוא נשלח לבית חולים בסנטה תרזה, אחרי שהואשם בבית משפט צבאי בתקיפת אשתו ובנו החורג.

לקריאה נוספת על הטבח
היורה מטקסס היה מסוכסך עם חמותו - שנהגה להתפלל בכנסייה
הבת של הכומר ואישה הרה: 1 מכל 15 תושבים נהרג בטבח בכנסיה בטקסס

דווין פטריק קלי, הרוצח מטקסס, ארה"ב. רויטרס
ריצה שנת מאסר בכלא צבאי. קלי/רויטרס

לפי המחלקה לביטחון הציבור של טקסס, בין ההרוגים הייתה אישה הרה, וטווח הגילאים של יתר הקורבנות נע מגיל שנה וחצי עד ל-77. לפי הרשויות, עוד 20 איש נוספים נפצעו, עשרה מהם עדיין מאושפזים במצב אנוש.

שני אקדחים נמצאו ברכב המילוט של קלי, שם הוא מת אחרי שירה בעצמו בראש, לאחר שנכשל בבריחתו מהזירה.

בעקבות המחדל, חיל האוויר פתח בחקירה פנימית ומשרד ההגנה ביקש מהמפקח הכללי לערוך בחינה בנושא כדי להבטיח שמקרים אחרים "דווחו כראוי".

מומחי נשק אומרים כי המקרה של קלי בן ה-26, שריצה שנת מאסר בכלא צבאי בטרם הודח מהשירות ב-2014, חשף את החולשה במערכת בדיקת הרקע הלאומית. לפי החוק הפדרלי, אסור למכור כלי נשק למי שהורשע בפשעים הכוללים אלימות נגד בן זוג או ילד. כלבו מקומי מסר כי קלי עבר את בדיקות הרקע כשקנה בשנה שעברה כלי נשק ואחד נוסף במהלך השנה הנוכחית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
זירת הירי בכנסיה בסאתרלנד ספרינג, טקסס, ארה"ב 6 בנובמבר 2017. רויטרס
הכנסייה שבה בוצע הטבח/רויטרס

המשטרה אמרה כי קלי הסתער על הכנסייה הבפטיסטית הראשונה, כשהוא לבוש בגדים שחורים וחובש מסיכה. הוא פתח באש לעבר המתפללים, כשהוא חמוש ברובי חצי אוטומטי מדגם רוגר AR-556. קלי נורה פעמיים – ברגלו ובפלג גופו העליון – על ידי סטיבן ווילפורד, המתגורר בסמוך וירה לעבר קלי ברובהו לאחר שהוא יצא מהכנסייה.

הוא הצליח לברוח במכונית, כשווילפורד נופף לכלי רכב שחלף בסמוך. הנהג, ג'וני לנגנדורף, העלה אותו למכונית והשניים רכבו אחרי הרוצח עד שפגע בגדר ונבלם. ווליפורד זכה לשבחים ותואר כגיבור על כך שמנע את המשך הטבח.

לפי הרשויות, קלי היה מעורב בסכסוך עם הוריו של אשתו השנייה, שעמה הוא התחתן ב-2014, ושלח הודעות מאיימות לחמותו לפני הירי. על אף שהוריה היו נוהגים לפקוד את הכנסייה מעת לעת, הם לא היו נוכחים בזמן הירי.

הטבח הימם את העיירה, המונה כ-400 איש. משפחה אחת, הולקומב, איבדה שמונה בני משפחה משלושה דורות שונים, בהם בריאן הולקומב, עוזרו של הכומר שהוביל את התפילה.

(עדכון ראשון: 15:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully