וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לצד נתניהו בארוחה החגיגית בלונדון: עדים בפרשת המתנות

7.11.2017 / 13:22

בין האורחים בארוחת הערב הפרטית לציון מאה שנה להצהרת בלפור בה נכח ראש הממשלה, היו גם המיליארדרים רון לאודר ופויו זבלדוביץ', שהעידו במשטרה בתיק 1000, כך נודע לוואלה! NEWS. לשכת רה"מ: "מדובר באירוע פרטי של הלורד רוטשילד. לא היינו מעורבים בקביעת המוזמנים"

עריכה: שניר דבוש

ביום חמישי התקבצו כמאה מוזמנים מכובדים באחוזת לנקסטר האוס שבלונדון לארוחת ערב פרטית ויוקרתית לציון מאה שנים להצהרת בלפור.

אורחי הכבוד של מארגני האירוע - הלורד רוטשילד והלורד בלפור - היו ראש הממשלה בנימין נתניהו וראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי. לשניים הצטרפו עוד עשרות נכבדים מבריטניה, מישראל וממדינות נוספות, כמו שר החוץ האמריקני לשעבר ג'ון קרי, ראש ממשלת בריטניה לשעבר טוני בלייר, שרת התרבות והספורט מירי רגב, יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי, הרב ג'ונתן סאקס ועוד.

ארוחת הערב האקסקלוסיבית צולמה רק על ידי צלמים רשמיים ונערכה הרחק מעיני התקשורת, לפי העדפת הלורדים המארגנים, אך לוואלה! NEWS נודע כי בין האורחים היו גם שני אנשי עסקים הנחשבים למקורבים או מקורבים לשעבר לראש הממשלה, שהעידו שניהם במשטרה במסגרת חקירת פרשת תיק אלף: המיליארדר האמריקאי רונלד לאודר, והמיליארדר הבריטי פויו זבלודוביץ'. יצוין כי באירוע נכחו קרוב למאה מוזמנים, ונתניהו ישב בראש השולחן באופן אנכי לשני שולחנות ארוכים מאוד, כך שייתכן שהוא אפילו לא שוחח עם חלק גדול מהאורחים.

עוד בוואלה! NEWS:
ביטן על ההסכם עם קק"ל: כשלון עלול להוביל להתפוררות הקואליציה
שוטר מג"ב נעצר בחשד שאנס נערה בת 17 אותה הכיר באינטרנט
ערב הסעודית: לבנון הכריזה עלינו מלחמה; נגרום להם לשוב למערות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נתניהו, לאודר וזבלדוביץ'/מערכת וואלה!, צילום מסך
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרה נתניהו בארוחת ערב לכבוד 100 שנים להצהרת בלפור בלונדון, אנגליה 2 בנובמבר 2017. קובי גדעון, לע?מ, מערכת וואלה! NEWS
ארוחת הערב לציון מאה שנים להצהרת בלפור בבריטניה, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, קובי גדעון, לע?מ

גם לאודר וגם זבלודוביץ מחזיקים בתפקידים בכירים בעולם היהודי. לאודר הוא יו"ר הקונגרס היהודי העולמי וזבלודוביץ' עומד בראש ארגון בייקום, הפועל למען ישראל בתקשורת ובפוליטיקה הבריטית, ושניהם מחזיקים בקשרי ידידות ארוכי שנים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. לאודר היה מראשוני התומכים בנתניהו בתחילת דרכו הפוליטית, ובכהונתו הראשונה בשנות ה-90' אף שימש שליח מטעמו במשא ומתן חשאי שניהל עם סוריה. בשנים האחרונות היחסים בין השניים הידרדרו, על רקע סדרה של פרסומים ביקורתיים כלפי ראש הממשלה ומשפחתו בערוץ 10, בו לאודר היה שותף, אך כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS, לפני כחודשיים לאודר ונתניהו נפגשו והנתק הסתיים.

לאודר נחשב מקורב מאוד גם לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ ובשנה האחרונה היה מעורב במאמצי הבית הלבן לחדש את המו"מ בין ישראל והפלסטינים. הוא אף שימש שליח לא רשמי של הנשיא לשיחות עם הפלסטינים, ירדן ומצרים. בספטמבר 2016 הוא מסר עדות במשטרה בנוגע ליחסיו עם נתניהו, בבדיקה שאחר כך הפכה לחקירת תיק אלף, פרשת המתנות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרה נתניהו בארוחת ערב לכבוד 100 שנים להצהרת בלפור בלונדון, אנגליה 2 בנובמבר 2017. קובי גדעון, לע?מ, מערכת וואלה! NEWS
ראש הממשלה ורעייתו בארוחת הערב בבריטניה בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, קובי גדעון, לע?מ

זבלודוביץ', שנחשב גם הוא למכר ותיק וידיד קרוב של משפחת נתניהו, מסר עדות במשרדי להב 433 באפריל האחרון, במסגרת בדיקת החשדות שנתניהו ורעייתו קיבלו טובות הנאה ממקורביהם. זבלודוביץ', איש עסקים יהודי-בריטי שעשה את הונו מנדל"ן ומלונאות מעורב גם בפעילות העסקית בישראל, ובין השאר בעל אחזקות באל-על. גם הוא מכיר את נתניהו מאז שנות ה-80' ונחשב לידיד קרוב של המשפחה. הוא תרם לנתניהו בתחילת דרכו ובעבר דווח כי בקדנציה הראשונה שלו בראשות הממשלה, הוא העמיד לרשות משפחת נתניהו את הווילה שלו בקיסריה לנופש משפחתי.

זבלודוביץ', מהיהודים העשירים בבריטניה, ידוע גם בקשריו למפלגת השלטון השמרנית הבריטית, והוא נחשב לתומך גדול של ישראל באמצעות פעילות ארגון בייקום. הוא הדגיש בזמנו כי הוא מסר עדות למשטרה באופן וולונטרי, וגם מטעם ראש הממשלה מסרו אז שהעדות שלו "לא יכולה להניב דבר מסיבה פשוטה: הוא מעולם לא נתן שום מתנות, לא לראש הממשלה ולא למשפחת נתניהו, ואף פעם לא יתבקש לכך".

ארוחת הערב לציון מאה שנים להצהרת בלפור היתה אירוע פרטי אותו אירגנו הלורד רוטשילד וצאצאיו של בלפור עצמו, ולא אירוע רשמי של ממשלת בריטניה או שגרירות ישראל בלונדון. לפי החלטת המארחים, ארוחת הערב נסגרה לחלוטין לסיקור תקשורתי, ככל הנראה לאור המורכבות הפוליטית שנוצרה בשבועות האחרונים על רקע הביקורת הפלסטינית העזה על ציון האירועים. גם בלשכת ראש הממשלה הדגישו בתגובה לפניית וואלה! NEWS כי כל האחריות על ארגון והפקת האירוע היתה בידי הלורד רוטשילד, כולל רשימות המוזמנים. "מי שזימן את כל האירוע היה הלורד רוטשילד. לא היה לנו שום מידע או מעורבות בקביעת הרכב המוזמנים", נמסר.

בין האורחים בארוחת הערב הפרטית לציון מאה שנה להצהרת בלפור בה נכח ראש הממשלה, היו גם המיליארדרים רון לאודר ופויו זבלדוביץ', שהעידו במשטרה בתיק 1000. אתר רשמי
"הלורד רוטשילד קבע את הרכב המוזמנים", ארוחת הערב בבריטניה בשבוע שעבר/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully