וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעודיה: שיגור הטיל מתימן - צעד מלחמתי של איראן

שר החוץ אמר כי ריאד שומרת לעצמה את הזכות להגיב לירי הטיל, שיורט בדרכו לנמל התעופה הבינלאומי. לטענתו, אנשי משמרות המהפכה וחיזבאללה סייעו במתקפה. "איראן לא יכולה לתקוף את ערינו ולצפות שלא נגיב". מקבילו האיראני דחה זאת: "תוצאה של המלחמות שלהם"

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

ערב הסעודית רואה בשיגור הטיל הכושל מתימן אל נמל התעופה הבינלאומי בריאד צעד מלחמתי של איראן ותגיב "בהתאם" בזמן המתאים – כך הזהיר היום (שני) שר החוץ עאדל אל-ג'ובייר, שהוסיף שמן למשבר המחריף בין ריאד לטהראן בימים האחרונים. מקבילו האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, הדף את דבריו ואמר כי ערב הסעודית מאשימה את איראן בתוצאות של "המלחמות התוקפניות שלה".

החות'ים השיעים, הנתמכים בידי טהראן, שיגרו ביום שבת טיל בליסטי מצנעא לעבר בירת הממלכה, שיורט בידי מערכות ההגנה האוויריות שלה. הקואליציה הסעודית, המנהלת מלחמה נגד המורדים זה כמעט שלוש שנים, אמרה לאחר השיגור כי זאת הסלמה מסוכנת ובתגובה הכריזה על סגירת כל הנתיבים האוויריים, היבשתיים והימיים לתימן כדי לעצור את זרם הברחת הנשק מאיראן למורדים.

טיל בליסטי ששיגרו החות'ים מצנעא, תימן, אל עבר ריאד, ערב הסעודית, 4 בנובמבר 2017. רויטרס
הטיל ששיגרו החות'ים לעבר ריאד, שבת/רויטרס

בקואליציה הסעודית הבהירו כי הם יאפשרו את המשך העברת הסיוע ההומניטרי למדינה החרבה, שנפגעה קשות בשנות המלחמה ובה מתחוללת מגפת כולרה. ואולם, באו"ם אמרו כי שתי טיסות מתוכננות לא קיבלו אישור לנחות במדינה והם מחפשים הבהרות בנושא.

השיגור של החות'ים התרחש כמה שעות אחרי שראש ממשלת לבנון סעד אל-חרירי הודיע במפתיע על התפטרותו מתפקידו במהלך ביקורו בערב הסעודית, מהלך שהגביר את המתיחות בין הגוש הסוני בהובלת ריאד לבין זה השיעי בהובלת טהראן. אל-חרירי האשים את איראן ואת חיזבאללה בכך שהם מנסים להרוס את לבנון ואת העולם הערבי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
יורש העצר של ערב הסעודית מוחמד בן סלמאן בכנס כלכלי בריאד, 24 באוקטובר 2017. רויטרס
מקדם קו תקיף נגד איראן. יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן/רויטרס

במהלך ריאיון לרשת CNN, אמר שר החוץ הסעודי כי היה זה טיל איראני, ששוגר בידי חיזבאללה משטח שבשליטת החות'ים. "איראן לא יכולה לשגר טילים לעבר ערים ועיירות בערב הסעודית ולא לצפות שנפעל בתגובה", הוסיף אל-ג'ובייר, שציטט את סעיף 51 באמנת האו"ם, שלפיו מדינה ריבונית יכולה לפעול אם היא מותקפת.

לטענתו, הטיל יוצר באיראן וחלקיו הוברחו לתימן, שם "אנשי משמרות המהפכה של איראן וחיזבאללה" סייעו להרכיבו מחדש ואז לשגרו. "אנחנו שומרים על הזכות להגיב בדרך המתאימה ובזמן המתאים", אמר הדיפלומט, שלא פירט מעבר לכך. "זאת פעולה עוינת ביותר. הושטנו את ידינו אל איראן מאז 1979 בידידות, ומה שקיבלנו בחזרה זה מוות והרס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully