וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היורה מטקסס היה מסוכסך עם חמותו - שנהגה להתפלל בכנסייה

6.11.2017 / 18:51

הרשויות בעיירה סאתרלנד ספרינג אמרו כי דווין פטריק קלי החזיק ברובה ובשני אקדחים, על אף שלא היה לו רישיון. הוריה של אשתו, שאותה הכה והודח בשל כך מהצבא, נהגו לפקוד את הכנסייה - אך לא היו בזמן הטבח. "ירו בי, אני כנראה לא אשרוד", אמר הרוצח לאביו

צילום: רויטרס, CNN, עריכת וידאו: ניר חן

הורי אשתו של הרוצח מהכנסייה בעיירה בטקסס נהגו להתפלל במקום, שבו נהרגו אתמול (ראשון) 26 בני אדם - מחציתם ילדים, בהם פעוטה בת שנה - במסע הירי ההמוני האחרון שאירע בארצות הברית. החמוש, דווין פטריק קלי, בן 26, הודח מחיל האוויר אחרי שהכה את אשתו ואת ילדו ולפי הרשויות, היה בסכסוך עם חתנו ועם חמותו, שלה שלח מסרים מאיימים. הם לא נכחו במקום בזמן הטבח.

לפי המשטרה, הרוצח התקשר לאביו אחרי שהוא נורה בידי עובר אורח, ואמר לו כי הוא לא חושב שהוא ישרוד. קלי אף החזיק באופן לא חוקי בכמה כלי נשק - רובה ושני אקדחים. הוא נכנס אתמול אל הכנסייה הבפטיסטית הראשונה בסאתרלנד ספרינג, כשהוא נושא רובה חצי-אוטומטי מדגם AR-556 ולובש אפוד מגן שחור וקסדה. הוא פתח באש לעבר המתפללים, ופצע גם עוד 20 אנשים נוספים, עשרה מהם עדיין מאושפזים במצב אנוש.

לקריאה נוספת על הטבח בטקסס
ארה"ב: 26 הרוגים ופצועים רבים בטבח בכנסייה בטקסס

דווין פטריק קלי, הרוצח מטקסס, ארה"ב. רויטרס
סבל מבעיות נפשיות. הרוצח קלי/רויטרס

אחרי שעזב את הכנסייה, הוא השליך את הרובה. שני תושבים מקומיים, בהם לפחות אחד שהיה חמוש, רדפו אחריו במכוניותיהם, כשהם יורים לעברו. שריף מחוז ווילסון, גו טקיט, אמר לרשת CBS כי קלי התרסק עם כלי רכבו וירה בעצמו למוות בתום המרדף, שבו נפצע. נתיחת גופתו תקבע סופית אם הוא מת מהירי שלו עצמו או מירי אחד התושבים.

קלי, תושב העיירה הסמוכה ניו בראונפלס, עמד לדין בבית משפט צבאי ב-2012 והורשע בתקיפת אשתו ובנו. הוא נשלח ל-12 חודשי מאסר והודח על "התנהגות רעה" ב-2014.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
זירת הירי בכנסיה בסאתרלנד ספרינג, טקסס, ארה"ב 6 בנובמבר 2017. רויטרס
הכנסייה שבה אירע הטבח/רויטרס

מסע הרצח אירע קצת יותר מחודש לאחר ש-58 איש נרצחו בלאס וגאס, במסע הירי הקטלני ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית בידי אדם בודד.

מניין ההרוגים בסאתרלנד ספרינג משתווה לזה של הטבח בבית הספר היסודי סנדי הוק בניוטאון, קונטיקט, אז נרצחו 26 ילדים ומורים על ידי צעיר שרצח את אמו קודם לכן. הוא התאבד לאחר מסע הירי, שאירע בדצמבר 2012. שני מסעות הירי הללו הם הרביעים בקטלניותם בארצות הברית אי-פעם.

בין ההרוגים, 12 עד 14 היו ילדים. אחת מהם הייתה בתו של הכומר המקומי פרנק פומרוי, אנבל בת ה-14. הכומר ואשתו היו מחוץ לעיירה בזמן הטבח, שהחל בסביבות השעה 11:30. בין הקורבנות הנוספים היו שמונה אנשים משלושה דורות של משפחה, כולל תינוקת בת שנה.

"הוא היה כמו חבית שריפה, חיכה להידלק"

המושל הרפובליקני של טקסס גרג אבוט אמר לרשת CBS כי יש עדויות לכך שלקלי היו בעיות נפשיות וכי הוא לא קיבל רישיון לשאת נשק בטקסס. "זה ברור שלאדם הזה היו נטיות אלימות, שהיו לו בעיות ומי שהיה כמו חבית שריפה ונראה שחיכה להידלק", אמר אבוט.

המושל ובכירים רפובליקנים אחרים מיהרו להבהיר כי הירי לא השפיע על תמיכתם בנשיאת כלי נשק, זכות המעוגנת בתיקון השני של החוקה.

"זה לא קשור לסוגיית הנשק. אני מתכוון שאפשר להיכנס לזה, אבל זה מוקדם מדי", אמר נשיא ארצות הברית לכתבים, במהלך ביקורו ביפן. "למרבה המזל, למישהו אחר היה אקדח והוא ירה לכיוון השני, אחרת זה היה גרוע הרבה יותר. מדובר בבעיה הבריאותית החמורה ביותר".

הדמוקרטים קראו שוב להגביל את מכירות כלי הנשק, כפי שהם נוהגים לעשות לאחר כל מסע ירי המוני. "עוד כמה אנשים חייבים למות בכנסיות, בקונצרטים או בבתי ספר בטרם נפסיק לאפשר ל-NRA לשלוט במדיניות הנשק של המדינה", כתבה הסנאטורית הדמוקרטית אליזבת' וורן בחשבון הטוויטר שלה.

הכומר של הכנסיה בעיירה סאתרלנד ספרינג, טקסס, מאזין למסיבת עיתונאים על הטבח, שבו שנרצחה בתו, 6 בנובמבר 2017. רויטרס
הכומר פרנק פומרוי ואשתו שרי, שבתם נרצחה בטבח, מאזינים למסיבת העיתונאים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully