וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב המיליארדים עם קק"ל: דיון מיוחד בממשלה בשל "הפרת ההסכם"

6.11.2017 / 20:44

נתניהו וכחלון זועמים על הפרת סיכום שהושג עם הקרן לפיו תעביר למדינה שני מיליארד שקל. בשל כך תדון הממשלה בחקיקה שבפועל תלאים את קק"ל - שטוענת כי נדרש ממנה להעביר רק מיליארד

שר האוצר משה כחלון וראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה הבוקר במשרדי ראש הממשלה, 19 בפברואר 2017. אוליבייה פיטוסי, הארץ
הולכים על המהלך ב"פול גז". נתניהו וכחלון/הארץ, אוליבייה פיטוסי

הממשלה צפויה להתכנס מחר (שלישי) לדיון מיוחד בעקבות הודעת דירקטוריון קק"ל לחזור בו מהסיכום עם משרד האוצר וסירובו להעביר למדינה שני מיליארד שקלים. במהלך הדיון, שרי הממשלה יצביעו על קידום חקיקה שתעגן את החזרת הכספים שמועברים לקק"ל מרשות מקרקעי ישראל לקופת המדינה, ובפועל תלאים את קק"ל.

הדירקטוריון אמנם אישר הבוקר העברה של מיליארד שקלים, אך גורמים בקואליציה אומרים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון זועמים על הפרת הסיכום שהושג עם קק"ל לפני כשבועיים ו"הולכים על המהלך בפול גז".

במוקד המחלוקת, הסכם בין האוצר לקק"ל מ-2015 על התמלוגים של קק"ל בגין השבחת אדמותיה. בשבועות האחרונים הוסכם בוועדת הכספים כי קק"ל תעביר למדינה כשני מיליארד שקלים ב-2018 וב?2019, אך הסיכום, שהושג על ידי הנהלת קק"ל, נדרש לאישור של דירקטוריון הקרן.

לקריאה נוספת בנושא
יורש העצר הסעודי מבצר את שלטונו – אך עלול לרסק את הממלכה
תיעוד: חסידי הרב ברלנד רודפים אחר רכבו במהירות מופרזת

דני עטר, יו"ר קרן קיימת לישראל. תל אביב 17 באפריל 2016. מגד גוזני
באוצר טוענים כי הוא הודה בהפרת ההסכם. יו"ר קק"ל עיטר/מגד גוזני

דירקטוריון קק"ל הודיע אתמול שהוא אינו מוכן לאשר את ההעברה, אך היום החליט להעביר מיליארד שקלים לתקציב המדינה בשנת 2018. "חברי הדירקטוריון הגיעו להחלטה מתוך הבנת החשיבות שיש לשמירה על שיתוף פעולה בין קק"ל, שהיא הארגון היהודי והציוני החשוב, ביותר לבין ממשלת ישראל, ומתוך רצון שקק"ל תוכל להמשיך ולפעול לטובת המטרות החברתיות והסביבתיות החשובות שבהן היא משקיעה", נמסר מקק"ל.

גורמים בקק"ל טוענים כי בפגישה שקיים הדירקטוריון עם מנכ"ל משרד האוצר שי באבד וראש הסגל יואב הורביץ בחודש שעבר, ביקש האוצר רק העברה של מיליארד שקל וכי ההעברה שאושרה היום מתאימה לבקשה הראשונית. ואולם, באוצר טוענים כי בדיון שנערך בנושא לפני כשבועיים בוועדת הכספים, התחייב יו"ר קק"ל דני עטר להעביר מיליארד שקל בשנה הבאה ומיליארד שקל ב-2019, וכי החלטת הדירקטוריון היא הפרה של הסיכום.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

בעקבות ההתפתחויות, תכונס מחר ישיבת ממשלה מיוחדת כדי להצביע על הצעת חוק ממשלתית בעניין הכנסות קק"ל. זאת לאור דרישה של היועץ המשפטי אביחי מנדלבליט שהנושא יובא לפתחה של הממשלה כדי להסמיך את ועדת שרים לחקיקה לאשר את הצעת החוק הממשלתית בנושא.

על רקע הדיון המיוחד, בשבוע הבא יגיעו כל נציגי הקרן הקיימת לישראל והמוסדות הציונים לכינוס חירום בישראל לדון במאבק. בנוסף, ביום חמישי הקרוב תתכנס ההנהלה הציונית העולמית לדיון חירום.

(עדכון ראשון 18:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully