וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אימהות שכולות צעקו על נתניהו בכנסת: "למה מחכים? לאסון הבא?"

במהלך ישיבת סיעת הליכוד, התפרצו כמה אימהות שאיבדו קרובי משפחה בפיגועים בשטחים, בדרישה לאשר סלילת כבישים עוקפים בהתנחלויות. "אני קברתי את בתי, אנחנו נוסעים יום יום בכבישים ללא תאורה", אמרה אדווה ביטון, אמה של אדל

צילום: יוני ריקנר, עריכה: ניב מעוז

כמה הורים שכולים תקפו היום (שני) את ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך ישיבת סיעת הליכוד בכנסת, במחאה על כך שלא מאשרים סלילת כבישים והקמת תשתיות אחרות בהתנחלויות, שלטענתם יכולים היו להציל חיים. נתניהו הבטיח לאשר את התכניות בנושא, אך המשפחות הודיעו כי ימשיכו בשביתת הרעב שלהן עד שיראו תוצאות בשטח.

"אני קברתי את בתי. אנחנו נוסעים יום יום בכבישים ללא תאורה, ללא תקשורת, למה אנחנו מחכים? לאסון הבא?", זעמה אדווה ביטון, אמה של אדל שמתה מפגיעת אבן במכוניתה.

בתגובה, אמר נתניהו כי "אין מישהו שיושב בשולחן הזה שלא שותף לכאב שלכם". הוא אמר לאדווה ביטון כי "אני זוכר את מה שקרה לך, אני זוכר את אדל הקטנה". ראש הממשלה אמר עוד כי הצורך לפתור את הסוגיה הוא אמיתי, ולכן צריך ש"ייצא מיד". לדבריו, "זו ההחלטה שקיבלנו".

לקריאה נוספת בנושא
ליברמן לראשי המתנחלים: אין תקציב למימון מיגון ליישובים, גייסו כסף

ישיבת סיעת הליכוד, כנסת 6 בנובמבר 2017. -, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו עם אחת האימהות השכולות בישיבת הסיעה, היום/מערכת וואלה! NEWS, -

נתניהו אמר עוד כי "אתם תביעו את הכאב שלכם, ואנחנו נדאג שלא יהיה יותר כאב". ראש הממשלה קם כדי לדבר עם האימהות השכולות, הן פרצו בבכי וביקשו ממנו לפתור את הבעיה. "אנחנו יודעים מהי המשמעות שלכם, מהי המשמעות של לנסוע בכבישים. אתם תמיד מוזמנים הנה ולבוא ולומר את אשר על לבכם".

נתניהו אמר בפתח הישיבה כי "אנחנו דואגים לפתח את כל חלקי הארץ ולהגן עליה. יש לנו התחייבות ברורה לפתור או לסייע לבעיית הכבישים העוקפים ביהודה ושומרון. אנחנו לא מדברים, אנחנו עושים".

בישיבה שהתקיימה מוקדם יותר בלשכת ראש הממשלה, סיכמו נתניהו ושר האוצר משה כחלון על הקצאה מיידית של 200 מיליון שקל לטובת הכבישים העוקפים וכ-650 מיליון שייכנסו לתקציב 2019 לכבישים עתידיים. בישיבה השתתפו מלבד כחלון ונתניהו, גם ראש הסגל יואב הורביץ, מנכ"ל משרד האוצר שי באבד וראש אגף תקציבים שאול מרידור.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
ישיבת סיעת הליכוד, כנסת 6 בנובמבר 2017. -, מערכת וואלה! NEWS
ישיבת סיעת הליכוד, כנסת 6 בנובמבר 2017/מערכת וואלה! NEWS, -

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון אמר אחרי ישיבת הסיעה כי "הגענו לכאן כדי למנוע את הפיגוע הבא, יחד עם המשפחות השכולות. לא חלמנו שנאלץ לשבות רעב מול בית ראש הממשלה שתמכנו בו ועדיין תומכים בו בשביל דברים כל כך טריוואליים".

לדבריו, "שמענו בשמחה את ההצהרה של ראש הממשלה שיש התקדמות משמעותית בדרך לפתרון, אנחנו שמחים, אבל מצטערים שהיינו צריכים להגיע למצב של שביתת רעב ומבקשים החלטה אמיתית עם מקור תקציבי. אנחנו מקבלים הבטחות והצהרות כבר שמונה שנים. אנחנו ממשיכים את שביתת הרעב בתחינה ובקשה מראש הממשלה להביא החלטה עם מקור תקציבי".

ישיבת סיעת הליכוד, כנסת 6 בנובמבר 2017. יקי אדמקר, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו מתעמת בכנסת/מערכת וואלה! NEWS, יקי אדמקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully