וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבת של הכומר ואישה הרה: 1 מכל 15 תושבים נהרג בטבח בכנסיה בטקסס

26 בני אדם, בני 5 עד 72, נהרגו בירי ההמוני בסאתרלנד ספרינגס, המונה כ-400 איש. בין הנפגעים גם ילד בן חמש. ילדיהם של בני זוג שנהרגו: "הם לא פחדו מהמוות, יש בזה נחמה". השריף המחוזי: "היורה ירה בעצמו למוות"

צילום: רויטס, CNN, סרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל

לפחות 26 בני אדם, בני חמש עד 72, נהרגו אתמול (ראשון) בטבח בכנסיה בעיירה סארתלנד ספרינגס, המונה כ-400 תושבים בלבד, בנוסף ל-20 שנפצעו בירי ההמוני החמור ביותר בתולדות טקסס. 23 מההרוגים מתו בכנסיה, שניים נמצאו ירויים מחוץ למבנה ועוד אחד מת מפצעיו בבית החולים.

היורה הוא דווין פטריק קלי, תושב עיירה סמוכה בן 26 ששירת בעבר בחיל האוויר האמריקני ושוחרר לאחר שהורשע בהכאת אשתו ובנו ונשלח ל-12 חודשי מאסר. קלי נמצא מת ברכבו לאחר שנמלט מהמקום, והשריף של מחוז ווילסון אמר כי הוא שם קץ לחייו בתום מרדף רכוב שנוהל אחריו.

בין ההרוגים הייתה אנאבל ריני פומרוי, בתו בת ה-14 של הכומר פרנק פמרוי, שהיה מחוץ לעיירה יחד עם אשתו. "היא הייתה ילדה יפה ומיוחדת מאוד", אמר בריאיון לרשת ABC.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ילדה יפה ומיוחדת". אנאבל ריני פומרוי, בתו של הכומר המקומי/מערכת וואלה!, צילום מסך

כ-50 איש נוהגים לפקוד את הכנסיה בזמן התפילות. קריסטל הולקומב, שהייתה בחודש השמיני להריונה, והוריו של בעלה, קרלה ובראיין הולקומב, נהרגו אף הם.

כמה מהקורבנות היו בני משפחה אחת: מייקל וורד אמר להאפינגטון פוסט כי רבים מבני משפחתו היו בכנסיה בעת הירי. אחותו ג'ואנה ואחייניתו אמילי נורו למוות, בעוד שאחיה רילאן וברוק נפצעו. אמו סנדי, מהחברים הקבועים בכנסיה, אמרה כי לא הגיעה לתפילה עקב בעיות בריאות. ברגע ששמעה על הירי, "התחלתי להתפלל עבור כל מי שהיה שם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בני הזוג בראיין וקרלה הולוקומב/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ריהאנה גרזה בת התשע שנפצעה בירי ואחותה אמילי שנהרגה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ברוק גרזה, שנהרגה בטבח/מערכת וואלה!, צילום מסך

מושל טקסס גרג אבוט אמר כי מדובר בטבח הקטלני ביותר במדינה בהיסטוריה המודרנית. "זה מזעזע במיוחד שהירי אירע בכנסייה, בית של תפילה. אני מבקש מכל האמהות והאבות להניח הלילה את ידם על ילדיהם ולומר להם שאתם אוהבים אותם", אמר. אבוט הוסיף כי שוחח עם הנשיא דונלד טראמפ, שהתקשר אליו מביקורו במזרח אסיה.

טראמפ, השוהה ביפן, אמר כי הוא עוקב אחרי המצב מקרוב. "שאלוהים יהיה עם תושבי סאתרלנד ספרינגס. ה-FBI ורשויות אכיפת החוק בזירה", כתב בחשבון הטוויטר שלו. לאחר מכן פרסם הנשיא הצהרה רשמית ובה נכתב כי "המעשה הזוועתי הזה התרחש במקום קדוש. אין מילים כדי לתאר את הכאב והאבל שאנו חשים, ואי אפשר להתחיל לדמיין את הסבל של אלה שאיבדו את היקרים להם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ג'ואנה וורד, אם לארבעה שנהרגה בטבח/מערכת וואלה!, צילום מסך
תושבי העיירה סאות'רלנד ספרינגס מדליקים נרות לזכר קורבנות הטבח בכנסייה, טקסס, נובמבר 2017. רויטרס
תושבים מקומיים מתפללים לעילוי נשמת הקורבנות/רויטרס
מושל טקסס גרג אבוט עם תושבי העיירה סאות'רלנד ספרינגס באירוע מאולתר לזכר קורבנות הטבח בכנסייה, טקסס, נובמבר 2017. רויטרס
"מזעזע במיוחד". המושל גרג אבוט עם תושבי העיירה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully