וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שהודיע על עזיבה: נמשכה העתירה נגד העסקת מולכו כשליח רה"מ

6.11.2017 / 10:23

עו"ד שחר בן מאיר, שעתר לבג"ץ בדרישה לסיים את תפקידו של השליח המיוחד של ראש הממשלה, הסכים למשוך את העתירה לאחר שהתייתרה. השופט הנדל: "השאלה שהועלתה ראויה, אבל צריך לדון בה כשימונה מחליף"

צילום: שי מכלוף, עריכה: שניר דבוש

העתירה נגד מינויו של עו"ד יצחק מלכו לשליח המיוחד של ראש הממשלה בנימין נתניהו נמשכה הבוקר (שני) בתום דיון בבג"ץ, בעקבות סיום תפקידו של מולכו בשבוע שעבר. השופטים יורם דנציגר, ניל הנדל ואורי שהם אמרו בדיון כי "השאלה שהועלתה ראויה, אבל צריך לדון בה כשימונה מחליף למלכו". עו"ד שחר בן מאיר, שעתר נגד המינוי, הסכים למשוך את העתירה.

עו"ד מיכאל רבלו, המייצג את מלכו, אמר בדיון כי לא הוטלו עליו מגבלות בנוגע לשליחויות מטעם ראש הממשלה, וכי הוא היה רשאי להמשיך בתפקידו. מקורבו של מלכו אמר כי "שאלת העסקתו קיבלה אישור ממספר יועצים משפטיים לממשלה, שאישרו את תפקידו".

יצחק מולכו עורך דין ישראלי ונציגו של ראש הממשלה תמונה משנת 2007. ניר קידר, הארץ, מערכת וואלה! NEWS
העתירה נמשכה. עו"ד יצחק מולכו/מערכת וואלה! NEWS, ניר קידר, הארץ

מולכו הודיע בשבוע שעבר על פרישה בתום למעלה משמונה שנים. הוא יעזוב את תפקידו בפברואר 2018. במכתב הפרישה שהועבר לראש הממשלה, כינה מולכו את תפקידו "שירות לאומי". הוא שותפו למשרד של עורך דין דוד שמרון ונשוי לאחותו, והשניים מלווים את נתניהו בדרכו הפוליטית משנות התשעים. שמרון, המייצג את נתניהו בענייניו הפרטיים, נחקר בחודשים האחרונים כחשוד בפרשת הצוללות, תיק 3000.

מולכו פעל כשליח מדיני של נתניהו כבר בכהונתו הראשונה וניהול שיחות עם יאסר ערפאת בשנות התשעים. עם שובו של נתניהו ללשכת ראש הממשלה ב-2009 שב גם מולכו לתפקידן הישן, ובשמונה השנים האחרונות הוא מנהל את המגעים מול הפלסטינים ומול ממשל אובמה וטראמפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully