וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות לניירות ערך: תשתית ראייתית נגד החשודים המרכזיים בפרשת בזק

הרשות הודיעה על סיום החקירה והעברת הממצאים לפרקליטות. מהחקירה עולה כי התגבשה תשתית ראייתית בעבירות של קבלת כספים במרמה, קידום אינטרסים של בזק במשרד התקשורת תחת המנכ"ל שלמה פילבר והדלפת חומרי הוועדה הבלתי תלויה לבעל השליטה בחברה, שאול אלוביץ', ומקורביו

שאול אלוביץ, בזק. עופר וקנין
בעל השליטה בבזק, שאול אלוביץ'/עופר וקנין

הרשות לניירות ערך הודיעה היום (שני) על סיום החקירה בפרשת בזק. לפי הרשות, התגבשה תשתית ראייתית לכאורה, המבססת את מעורבות החשודים המרכזיים בתיק במגוון עבירות, בהן – קבלת כספים במרמה, קידום אינטרסים של בזק במשרד התקשורת תוך ביצוע עבירות על חוק העונשין וחוק ניירות ערך והדלפת חומרי הוועדה הבלתי תלויה לבעל השליטה בחברה, שאול אלוביץ', ומקורביו.

בנוגע לעבירת קבלת כספים במרמה, טוענים חוקרי הרשות לניירות ערך כי נמצאה תשתית ראייתית, לכאורה, לביצוע עבירות פליליות של נושאי משרה בחברות yes ובזק, אשר היו אמורים לזכות שלא כדין את בעל השליטה בבזק בכ-170 מיליון שקלים. זכאותו לכאורה של אלוביץ' לסכומים אלה נגזרה מהוראות הסכם עסקת בזק–yes אשר התנה תשלומים אלה בעמידת חברת yes ביעדים פיננסיים שנקבעו. מממצאי החקירה עולה כי דיווחי החברה בדבר עמידה ביעדים אלה הושגו לאחר שורה ארוכה ושיטתית של פעולות מלאכותיות במערך התשלומים, הרכישות וההשקעות של החברה אשר כל תכליתן, על פי החשד, הייתה להעשיר את קופת בעל השליטה.

בנוגע לעבירת הדלפת חומרי הוועדה הבלתי תלויה לבעל השליטה בחברה ומקורביו נמצאה תשתית ראייתית, לכאורה, לביצוע עבירות פליליות של נושאי משרה בבזק, הנוגעת להדלפות מתמשכות ושיטתיות של דיוני הוועדות הבלתי תלויות של בזק אשר נדרשו לבחינת עסקאות בזק–yes ובזק-חלל תקשורת. מדובר בעסקאות עם בעל שליטה אשר במסגרתן התחייבה בזק לשלם לבעל השליטה בה כשני מיליארד שקלים. במסגרת פרשה זו נמצאה תשתית ראייתית להעברת מידע מהותי וחסוי מתוך דיוני הוועדה אשר היה בו כדי לחשוף בפני בעל השליטה ומקורביו את עמדות הוועדה ביחס לשלבי המשא ומתן השונים. עוד עולה מהחקירה כי לעיתים הנחו בעל השליטה ומקורביו את הגורמים המדליפים מתוך דיוני הוועדה לפעול בקרב חברי הועדה על מנת לקדם או לסכל עניינים בהתאם לאינטרסים שלהם בעסקה.

שלמה פילבר. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

בנוגע לעבירה שעניינה קידום אינטרסים של בזק במשרד התקשורת תוך ביצוע עבירות על חוק העונשין וחוק ניירות ערך, נמצאה תשתית ראייתית לכאורה לביצוע פעילות מרמה, מכוונת ומתמשכת מצד מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, וכן נושאי משרה ועובדים נוספים בחברת בזק, אשר פעלו בצורה שיטתית לקידום האינטרסים של חברת בזק, כאשר פעילות זו מתבצעת לא פעם תוך הסתרתה מהגורמים המקצועיים ובכלל זה המשפטיים במשרד התקשורת ומגורמים רלוונטיים במשרדי ממשלה אחרים. פעילות זו כללה, בין היתר, העברה שיטתית של מסמכים מסווגים, ניירות עמדה פנימיים, תכתובת ומסמכים מדיונים בין-משרדיים, לרבות כאלה אשר טרם נדונו בפורומים המוסמכים. במסגרת זו נהגו גורמים בחברת בזק לעבור על המסמכים המודלפים, לתת את הערותיהם עליהם, לנסחם ולעיתים אף לכתוב אותם בכללותם והכל בהתאם לצרכיהם האסטרטגיים, הטקטיים והעסקיים.

יו"ר רשות ניירות ערך, פרופ' שמואל האוזר, אמר עם סיום החקירה כי הוא "מודה לחוקרי הרשות על העבודה המקצועית והמאומצת שנעשתה לילות כימים על מנת להשלים את החקירה ולהעביר את התיק לפרקליטות בהקדם האפשרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully