וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הצוללות: מתגבש חשד להפרת אמונים נגד מקורבו של נתניהו שנחקר

6.11.2017 / 9:19

לאחר שנחקר במשך 15 שעות, יחד עם עו"ד דוד שמרון, במשטרה מעריכים כי ניתן יהיה לגבש חשדות להפרת אמונים ומרמה נגד המקורב לנתניהו. גורם בכיר: "אנו עשויים לסיים את החקירה בתיקי 1000 ו-2000 בתוך שבועות, אלא אם ראש הממשלה יפנה אותנו לעדים נוספים"

עריכת וידאו: ניר חן

לאחר שנחקר אתמול במשך שעות ארוכות במקביל לעו"ד דוד שמרון, במשטרה מעריכים היום (שני) כי ניתן יהיה לגבש חשד להפרת אמונים ומרמה נגד מקורבו ועוזרו הבכיר של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אף שהוא לא עובד מדינה.

"הוא עסק בנושאים מדינתיים, ובשל אופי העיסוק הזה, חלים עליו החובות של נושא משרה ציבורית ממשלתית, גם אם הוא לא קיבל תשלום מקופת המדינה", אמר גורם בכיר במערכת אכיפת החוק. "בל לא נשכח כי תחום העיסוק של המקורב היה בתחום הביטחוני והאסטרטגי של מדינת ישראל ולכן רמת המחויבות שלו כלפי המדינה היא גבוהה מאוד. לכן, חלים עליו כל הכללים והחובות שחלים על נושא משרה ציבורית ממשלתית".

בתוך כך, במערכת אכיפת החוק נערכים להשלמת חקירות 1000 ו-2000. "אנחנו נמצאים בשלב של סיכום הדברים לקראת חקירתו של ראש הממשלה פעמים נוספות. החוקרים יצטרכו להציג לו את הדברים שנאספו. אנחנו מניחים שהחקירה עשויה להימשך שבועות, אבל אנחנו לא יכולים לקבוע בוודאות מתי תסתיים החקירה משום שראש הממשלה, כחשוד בתיקים, יכול להפנות אותנו לעדים נוספים ולמסמכים נוספים כך שהחקירה עשויה להימשך גם מעבר לשבועות", אמר הגורם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עורכי הדין המייצגים חלק מהחשודים בפרשת הצוללות מחו על התנהלות החוקרים אמש, ולטענתם יש אפליה בין החשודים. לטענת אחת מעורכות הדין, עורך הדין שמרון ומקורבו של ראש הממשלה זכו להקלות משמעותיות מצד החוקרים, ולמרות שהחשדות נגד השניים חמורות, נמנעו מלהביא אותם לבית המשפט להארכת מעצר. כמו כן, עלתה ביקורת על ההחלטה להוציאם בניידות עם חלונות כהים כדי למנוע את צילומם.

גורם בליכוד התייחס לחקירה ואמר כי "למרות הניסיונות לייצר אווירת לינץ' של משפט תקשורתי שתוצאותיו סומנו מראש, היועמ"ש והפרקליטות חוזרים ומבהירים שראש הממשלה אינו חשוד בשום צורה בפרשת הצוללות. זה היה נכון, זה נכון עכשיו, וזה יהיה נכון תמיד".

"הניסיון התקשורתי להטיל דופי ברה"מ כי מי ממקורביו נחקרו הוא עקר", הוסיף אתמול הגורם. "רק לאחרונה, שנה לאחר שהמשטרה הודיעה על המלצות לאישום נגד ראש הסגל לשעבר גיל שפר, הפרקליטות הודיעה שהתיק נסגר. מיה אמר שיקרה אחרת הפעם? איזה ערך יש להליך המשפטי כשכל כולו מתנהל מעל דפי העיתונים ובאולפני הטלוויזיה, באמצעות הדלפות לא חוקיות?

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
ND דוד שמרון נחקר בפרשת 3000. מערכת וואלה! NEWS
נחקר במשך 15 שעות. שמרון/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully