וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעודיה: בנו של יורש העצר לשעבר נהרג בהתרסקות מסוק ליד תימן

5.11.2017 / 22:40

מנסור בן מוקרין היה יחד עם כמה גורמים רשמיים, בזמן התרחשות התאונה שנסיבותיה לא ברורות. היא מגיעה בזמן שיורש העצר הנוכחי עורך גל טיהורים, שבמסגרתו נעצרו נסיכים ושרים בחשד לשחיתות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל ותום זואילי

בנו של יורש העצר לשעבר של ערב הסעודית ועוד כמה גורמים רשמיים נהרגו היום (ראשון) בהתרסקות מסוק ליד הגבול עם תימן. נסיבות התאונה, שבה נהרג מנסור בן מוקרין, אינן ידועות. הוא שימש גם סגן מושל מחוז עסיר, שלחופיה הוא ערך את הסיור.

אביו, מוקרין א-סעוד, היה יורש העצר לזמן קצר, בין ינואר לאפריל 2015, עם עליית סלמאן למלכות. הוא הוחלף על ידי מוחמד בן נאיף, שהודח בעצמו מוקדם יותר השנה לטובתו של הנסיך מוחמד, בנו של סלמאן.

עוד בוואלה! NEWS:
17 מיליארד דולר מאחורי הסורגים: הנסיך שנפל בגל הטיהורים בסעודיה
עשרות שרים לשעבר וחברי בית המלוכה נעצרו בחשד לשחיתות בערב הסעודית
ערב הסעודית יירטה טיל ששיגרו החות'ים מתימן אל שדה התעופה בבירה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נסיבות התאונה אינן ידועות. בן מוקרין/מערכת וואלה!, צילום מסך

התאונה המסתורית מגיעה יממה לאחר גל מעצרים חריג ברחבי הממלכה, שבמסגרתו נעצרו עשרות נסיכים ושרים בהווה ובעבר בחשד לשחיתות. רבים רואים בכך עוד מהלך של יורש העצר בן ה-32 לבסס את שלטונו ולדחוק מעמדות המפתח גורמים בבית המלוכה שאינם תומכים ברפורמות שלו.

בזמן המאבקים הפנימיים, גם המתיחות האזורית גברה בימים האחרונים. זה החל עם התפטרותו המפתיעה של ראש ממשלת לבנון סעד אל-חרירי, שהכריז על כך במהלך ביקורו בממלכה. הוא נותר במדינה, כשלא ברור אם הוא מתכוון לשוב לביירות, שם קיבלו את החלטתו בהפתעה רבה.

בהמשך אותו יום, שיגרו המורדים החות'ים בתימן, הנתמכים על ידי איראן, טיל בליסטי לעבר ריאד, שיורט על ידי מערכות ההגנה האוויריות של הממלכה. בקואליציה הסעודית, הנאבקת בכוחות השיעים, הזהירו כי מדובר בהסלמה מסוכנת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully