וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום 15 שעות: הסתיימה חקירתם של שמרון ושל המקורב לנתניהו

עורכי הדין הבכירים שנעצרו בשעות הבוקר שוחררו לאחר שעות ארוכות של חקירה בלהב 433. השניים נחקרו במסגרת תיק 3000, הוא פרשת הצוללות. עורכי דין של חשודים אחרים בפרשה כעסו על היחס שניתן לבכירים שנחקרו. גורם בלשכת נתניהו: "ראש הממשלה לא קשור לחקירה"

עריכת וידאו: ניר חן

בתום 15 שעות חקירה שוחררו שני המקורבים לראש הממשלה בנימין נתניהו שנעצרו היום (ראשון). המקורבים עם עורך דינו הפרטי ובן דודו דוד שמרון, ומקורב נוסף ששמו אסור לפרסום. הם נחקרו במסגרת תיק 3000, המכונה פרשת הצוללות, בלהב 433.

עורכי הדין המייצגים חלק מהחשודים בפרשת הצוללות מחו על התנהלות החוקרים, ולטענתם יש אפליה בין החשודים. לטענת אחת מעורכות הדין, עורך הדין שמרון ומקורבו של ראש הממשלה זכו להקלות משמעותיות מצד החוקרים, ולמרות שהחשדות נגד השניים חמורות, נמנעו מלהביא אותם לבית המשפט להארכת מעצר. כמו כן, עלתה ביקורת על ההחלטה להוציאם בניידות עם חלונות כהים כדי למנוע את צילומם.

גורם בליכוד התייחס לחקירה ואמר כי "למרות הניסיונות לייצר אווירת לינץ' של משפט תקשורתי שתוצאותיו סומנו מראש, היועמ"ש והפרקליטות חוזרים ומבהירים שראש הממשלה אינו חשוד בשום צורה בפרשת הצוללות. זה היה נכון, זה נכון עכשיו, וזה יהיה נכון תמיד".

עוד בוואלה! NEWS:
פרשת הצוללות: עו"ד שמרון ומקורב מאוד לנתניהו עוכבו לחקירה
חוזרים לחקירות: במשטרה נערכים לגל מעצרים נוסף בפרשת הצוללות
גורמים בישראל: גרמניה אישרה את עסקת הצוללות - עם הסתייגות

ND דוד שמרון נחקר בפרשת 3000. מערכת וואלה! NEWS
שמרון .נחקר במשך 15 שעות/מערכת וואלה! NEWS

"הניסיון התקשורתי להטיל דופי ברה"מ כי מי ממקורביו נחקרו הוא עקר", הוסיף הגורם. "רק לאחרונה, שנה לאחר שהמשטרה הודיעה על המלצות לאישום נגד ראש הסגל לשעבר גיל שפר, הפרקליטות הודיעה שהתיק נסגר. מיה אמר שיקרה אחרת הפעם? איזה ערך יש להליך המשפטי כשכל כולו מתנהל מעל דפי העיתונים ובאולפני הטלוויזיה, באמצעות הדלפות לא חוקיות?

במשטרה בחרו לערוך את המעצרים לפני חזרתו של נתניהו מביקורו בבריטניה, ובכך להגביר את הלחץ בסביבתו הקרובה. מאז שנכנס מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך לתפקיד, ניסו בלהב 433 שימוש בשיטות שונות של מעצר בכירים הנחשדים בעבירות פליליות. גורם בכיר בלשכת נתניהו אמר היום בשיחה עם כתבים בלונדון כי הוא "מציע לברנז'ה לסחוט שלושה לימונים ולשתות כדי שהחיוך יימחק להם מהפרצוף. ראש הממשלה לא קשור לחקירה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
להב 433. ראובן קסטרו
להב 433/ראובן קסטרו

במשטרה החליטו על שיטת פעולה ולפיה מגיעים לעצור את החשוד בשעת בוקר מוקדמת, עוד לפני שהוא מתעורר, עורכים חיפוש מהיר בביתו ולאחר מכן לוקחים אותו לחדר החקירות. כך עשו עם כל העצורים הבכירים בפרשת הצוללות, פרשת המרמה והשוחד הנחקרת בעיריית נתניה, פרשת המיליארדר בני שטיינמץ וכך עשו גם הבוקר כשהגיעו לעוזרו הקרוב של נתניהו.

בדרך הזאת מצליחים החוקרים לגייס עליונות פסיכולוגית כבר בדקה הראשונה של החקירה על הנחקר למרות מעמדו הרם.
לפני שלושה שבועות נודע כי המשטרה נערכת לגל מעצרים בתיק, בעקבות השלמת עדותו של עד המדינה מיקי גנור לפני ראש השנה. אלשיך אמר לפני כחודש וחצי, בערב ראש השנה, כי יש התקדמות בחקירה, וכי עדותו של גנור לא עסקה רק בדרג הנחקרים עד עתה. המפכ"ל התפאר במידור סביב החקירה ובעובדה כי שמות מעורבים נוספים לא דלפו, רובם נחקרו או נעצרו.

המפכ"ל אלשיך התייחס להסרת אמצעי הבטיחות במתחם ואמר כי "הדרג המדיני הוא שמכריע". גדעון צנטנר
אלשיך/גדעון צנטנר

אלשיך אמר בערב ראש השנה כי "אנחנו הולכים לשנה מורכבת" ביחס לחקירותיו של ראש הממשלה ולפרשת הצוללות. בשיחה עם כתבים לקראת החג אמר כי "אנחנו הופכים את כל האבנים כדי להגיע לחקר האמת, כדי שלא ייווצר מצב שבו יגידו שלא התעמקנו ופעלנו בנושא כזה או אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully