וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפנטגון: חיסול תכנית הגרעין של צפון קוריאה יחייב פלישה קרקעית

בדוח שחובר לבקשת חבר קונגרס, הבהיר הצבא עד כמה עימות צבאי עם פיונגיאנג יהיה הרסני עם סיכוי מצומצם להצליח. עוד הובע חשש משימוש של המשטר הקומוניסטי בנשק כימי וביולוגי

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

הדרך היחידה להשמיד את כל מאגר הנשק הגרעיני של קוריאה הצפונית היא דרך פלישה קרקעית – כך עולה מדוח של הפנטגון, שחובר לבקשת הקונגרס. אדמירל מייקל דומונט, ששלח את ההערכה מטעם המטה הכללי אל חבר בית הנבחרים טד ליו, הבהיר כי קשה מאוד לחשב את מספר הנפגעים הפוטנציאלי גם "בהערכה הגסה ביותר".

הדוח מפורסם ברקע ביקורו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ באסיה, שנחת הלילה ביפן. המשבר עם פיונגיאנג צפוי לתפוס חלק ניכר מסדר היום של הביקור בן 12 הימים, שבמהלכם הוא יגיע גם לקוריאה הדרומית, לסין, לפיליפינים ולווייטנאם. המתיחות גברה בחודשים האחרונים לאחר שורת ניסויים שערך המשטר הקומוניסטי חרף הסנקציות הבינלאומיות המוטלות עליו.

בדוח, תוארו גם כיצד עשויות להיראות השעות הראשונות של הלחימה. "הדרך היחידה לאתר ולהשמיד – בוודאות מלאה – את כל החלקים של תכנית הנשק הגרעיני של קוריאה הצפונית היא דרך פלישה קרקעית", כתב בתשובה לשאלת חבר הקונגרס על עימות אפשרי.

קוריאה הצפונית הציגה את שיגור הטיל לשמי יפן. רויטרס, רויטרס
שיגור טיל בספטמבר/רויטרס, רויטרס

החשש מפני הסלמה גבר לאחר שטראמפ הזהיר בנאומו בעצרת האו"ם בספטמבר כי הוא "ישמיד לחלוטין" את קוריאה הצפונית אם זו תאיים על ארצות הברית ועל בעלות בריתה. עם זאת, המטה הכללי, המייעץ לטראמפ בנושאי צבא, הבהיר כי הוא תומך בשימוש בסנקציות כלכליות ודיפלומטיות על פני פעולה צבאית.

לדברי דומונט, הסכנות כוללות מתקפת נגד גרעינית מצדה של קוריאה הצפונית, בעוד ארצות הברית מנסה לנטרל את מתקניה התת-קרקעיים הקבורים באדמה. "תדרוך מסווג יהיה הכלי הטוב יבותר לדיון מפורט", כתב. הוא הוסיף כי מספר הנפגעים בעימות תלוי בהיקף המתקפה על סיאול, השוכנת רק 56 ק"מ מדרום לגבול עם קוריאה הצפונית, ועד כמה תהיה לארצות הברית ולבעלות בריתה התרעה מראש.

הקצין הבכיר אמר כי מתקפת נגד אווירית וארטילרית עשויה להגביל את מספר הנפגעים, אם כי קיים חשש שפיונגיאנג תשמש בנשק ביולוגי, על אף אמנות בינלאומיות האוסרות על השימוש בו, כמו גם בנשק כימי – ארסנל שהיא לא מוכנה לנטוש. "ככל הנראה יש בידיה מצבור", נכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully