וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מחזיק בגופות חמישה מחבלים שאותרו במנהרה שהושמדה

5.11.2017 / 18:06

דובר צה"ל פרסם כי עם חשיפת מנהרת הטרור בסמוך לכיסופים בשבוע שעבר, אותרו חמש הגופות בפעולות הסיכול המשלימות. לפי ההערכות, כ-14 מחבלים נהרגו בפיצוץ, מהם חמישה חופרים שפעלו בה בעת המבצע. הג'יהאד האסלאמי: השהידים לא יוחזקו זמן רב בידי האויב

צלמים זמניים מורשים

צה"ל הודיע הערב (ראשון) כי ישראל מחזיקה בחמש גופות של מחבלים מארגון הג'יהאד האסלאמי, שנעדרו מאז פיצוץ המנהרה בסמוך לכיסופים בשבוע שעבר. בישראל הבהירו כי הם ישחררו אותן רק בתמורה להתקדמות בסוגיית חללים ולאזרחים המוחזקים ברצועת עזה, אך בג'יהאד האסלאמי ובחמאס דחו זאת בתוקף. בצה"ל נערכים לתגובה אפשרית והגבירו את הכוננות באזור.

לפי צה"ל, "במהלך הימים האחרונים ביצעו כוחות פיקוד הדרום ואוגדת עזה פעולות משלימות לחשיפה ולסיכול מנהרת הטרור שנוטרלה בשטח ישראל. במהלך העבודות אותרו בשטח ישראל חמש גופות מחבלים".

הג'יהאד האסלאמי העביר מסר מאיים לאחר ההודעה. "השהידים לא יוחזקו זמן רב בידי האויב", הזהירו בארגון. אחמד אל-מודלל, בכיר בג'יהאד, אמר כי "מלחמתנו עם הכיבוש לא תיגמר בקרוב. המנהרה הזו היא לא היחידה, ויש לנו המון אופציות לפעול. ישראל מכירה את כוח הג'יהאד".

בחמאס, שלפי דיווחים ריסן עד כה את הג'יהאד האסלאמי מפני תגובה ברקע מאמציו להשלים את הסכם הפיוס עם פתח, אמרו דברים דומים. "זהו ניסיון נואש של הכיבוש לקבוע משוואה חדשה", אמר דובר הארגון פווזי ברהום. הוא הוסיף כי חמאס "יידע איך לשחרר אותם, כמו ששחרר בעבר אסירים" בעסקת שליט.

עוד בוואלה! NEWS:
גיליוטינת המנהרות: הטכנולוגיה שמחסלת את האיום התת-קרקעי מעזה
צה"ל פוצץ מנהרת טרור בשלבי בנייה שחדרה מעזה באזור כיסופים
צבע אדום נשמע בעוטף עזה; דובר צה"ל: אזעקת שווא

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פיצוץ המנהרה כפי שנראה מרצועת עזה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כחלק מהדריכות הרבה בסמוך לרצועה, ביקר אתמול הרמטכ"ל גדי איזנקוט באוגדת עזה ועקב מקרוב אחר הפעילות ההנדסית שהתקיימה תחת אבטחה כבדה, מחשש לתגובת הג'יהאד האסלאמי. הרמטכ"ל בחן את מערך האבטחה לאורך הגבול. הרמטכ"ל הנחה להרחיב את היקף הצירים שנסגרו לתנועת אזרחים ביישובים סמוכי הגדר כולל מוקדי תצפית לתיירים על הגבול בשל המצב.

במערכת הביטחון מתייחסים ברגישות לאיתור הנעדרים הפלסטינים בתוואי המנהרה שכן מדובר באפקט שלילי נוסף לתקיפת המנהרה שעשוי לחמם את הגבול לאור הדרישה של ארגוני הטרור להעביר את הגופות לידיהם כולל קריאה לגורמים בינלאומיים לבחון את שיטת הפצצת המנהרה. גורמים במערכת הביטחון אמרו שאיתור הנעדרים יכול לקדם הידברות בתיווך מצרי לשחרור גופות חיילי צה"ל ברצועה אך גם מוקש שיכול לדרדר את האזור לעימות.

"לא רק שנחשפה מנהרה, פוצצנו אותה בשטחנו מבלי שתהיה להם לגיטימציה להגיב ונהרגו לפחות 14 פלסטינים ביניהם מפקדים בכירים", אמר אחד מגורמי הביטחון. "הם שוקלים תגובה וחוששים מעוד מכה קשה שתפגע בתדמית שלהם ברחוב הפלסטיני ובעיני האיראנים. "הרגישות היא עצומה וצה"ל נערך לכל מיני תרחישים קיצוניים. צה"ל עדיין במערך מתוגבר", הוסיף הגורם.

הנעדרים מהג'יהאד מקריסת המנהרה בעזה שהגופות שלהן מוחזקות בידי ישראל 5 בנובמבר 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
חמשת מחבלי הג'יהאד האסלאמי שנהרגו במנהרה/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

קצין בכיר בפיקוד הדרום העריך בשבוע שעבר כי בזמן הפיצוץ המבוקר של המנהרה נהרגו חמישה חופרים ששהו בה. תשעה פלסטינים נוספים נהרגו, בהם מפקד בכיר מהג'יאהד האסלאמי ולוחם קומנדו ימי של חמאס.

בימים שקדמו לפיצוץ, נפרסו סוללות של מערכת "כיפת ברזל" באזור, ואזרחים העובדים באזור גדר המערכת פונו היום מהאזור לאחר הפיצוץ וחקלאים הונחו להתרחק. ברשתות החברתיות פרסמו הפלסטינים תיעוד מהאזור, שבו נראה עשן מיתמר מכיוון הגבול עם הרצועה. איתור המנהרה, באזור חאן יונס, מגיע ברקע הסכם הפיוס בין חמאס לפתח, שבו מסרבת ישראל להכיר עד שחמאס יתפרק מנשקו ויכיר במדינת ישראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הובלת גופות לאחר הפיצוץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

דובר צה"ל רונן מנליס אמר לאחר המבצע כי "איתור מנהרת הטרור הוא חלק ממאמץ הגנה נרחב המובל על ידי כוחות צה"ל מאז סיום מבצע 'צוק איתן'. צה"ל ממשיך בפעילות באמצעים שונים העומדים לרשותו ומשתכללים כל העת. ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו מוטלת האחריות למתרחש ברצועת עזה וממנה".

עוד אמר דובר צה"ל כי "צה"ל ימשיך וינקוט בכל האמצעים העומדים לרשותו מעל ומתחת לקרקע לסיכול ניסיונות פגיעה בתושבי מדינת ישראל ולשימור השקט היחסי באזור שהושג לאחר מבצע 'צוק איתן'. אין לצה"ל כוונה לדרדר את המצב. עם זאת, אנו ערוכים למגוון תרחישים".

שלשום פורסם בכלי התקשורת הפלסטיניים סרטון החושף את הכניסה מרצועת עזה למנהרה. בסרטון נראית הכניסה בעומק רב, כשמסביבה אמבולנסים ודחפורים, שהשתתפו במאמצי החילוץ והאיתור של המחבלים שנפגעו בפיצוץ.

מחסום של כוחות צהל באיזור כיסופים 30 באוקטובר 2017. שי מכלוף
כוחות צה"ל ליד כיסופים/שי מכלוף
פתח מנהרת הטרור שפוצצה ברצועת עזה. כלי תקשורת פלסטיניים, מערכת וואלה! NEWS
אזור המנהרה שהתפוצצה/מערכת וואלה! NEWS, כלי תקשורת פלסטיניים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully