וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת גולדין: "עותרים לבג"ץ כדי שיכפה את החלטות הקבינט"

5.11.2017 / 17:30

משפחת החייל שגופתו מוחזקת בידי חמאס מאז מבצע "צוק איתן", הודיעה על העתירה ליישום ההחלטות שסללו תכנית פעולה להשבת הגופות, וקראו לנתניהו: "תהיה צוק איתן מול חמאס". אביו של גולדין: "יש להפעיל לחץ שיגרום לחמאס להבין שהאחזקה בחיילי צה"ל היא לא נכס, אלא נטל"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שניר דבוש

משפחתו של הדר גולדין, שנהרג במבצע "צוק איתן" וגופתו מוחזקת בידי חמאס ברצועת עזה, קיימה הערב (ראשון) מסיבת עיתונאים ובה הודיעה כי תעתור לבג"ץ כדי שיכפה על הממשלה ליישם את החלטות הקבינט המדיני-ביטחוני בעקבות המבצע, מינואר 2017. "מאז קבלת ההחלטה בקבינט היו כבר מספר צמתים בהם חמאס כופף את ממשלת ישראל פעם אחר פעם בכל מה שנוגע להחזרת בנינו", אמר פרופ' שמחה גולדין, אביו של החלל. משפחתו של החלל אורון שאול, הודיעה כי לא תיקח חלק בעתירה.

"אנחנו קוראים לראש הממשלה נתניהו לעמוד בהבטחתו להיות חזק מול חמאס. נתניהו, תהיה צוק איתן מול חמאס. שחרור גופות אנשי חמאס או מחבלים שמזוהים איתו, הכניעה הישראלית לכל הדרישות ההומניטאריות והמשך הקייטנה בבתי הכלא בישראל – הם אבסורד גדול והנפת דגל לבן מול הטרור, וגם הפקרת הדר ואורון בשדה הקרב בעזה".

מסיבת עיתונאים משפחת גולדין בבורסה רמת גן 5 בנובמבר 2017. ניב אהרונסון
לאה ושמחה גולדין, היום/ניב אהרונסון

עוד הוסיף פרופ' גולדין: "הגיע הזמן להפוך את היוצרות ולהפעיל לחץ בלתי פוסק על חמאס, עד אשר יוחזרו בנינו הביתה. לחץ שיגרום לחמאס להבין שהאחזקה בחיילי צה"ל היא לא נכס, אלא נטל. לחץ שיעביר מסר ברור לאיסמעיל הניה ויחיא סינוואר שישראל משנה את הכללים והיא תגבה מחיר כבד על כל יום שחמאס מחזיק בידיו חיילים ישראלים".

ד"ר לאה גולדין, אמו של הדר, ציינה שמהלך העתירה חשוב מאוד מבחינה בינלאומית. "במהלך המאמצים שלנו בזירה הבינלאומית זכינו לא פעם למבטי תדהמה מחברי קונגרס ואנשי ממשל אמריקנים, שנדהמו מחוסר האונים של ממשלת ישראל לגבות מחיר מחמאס על אחזקתו בחיילים. אך מבחינתי מה שמדאיג יותר זה שאני מאמינה שמדובר בחוסר רצון ולא יכולת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אורון שאול, הדר גולדין. באדיבות המשפחה
ארון שאול והדר גולדין. משפחה שאול לא תיקח חלק בעתירה/באדיבות המשפחה

לדבריה, "ממשלת ישראל במקום להפעיל לחץ גדול על חמאס, כפי שהחליט הקבינט, עושה ההיפך, ומכניסה בכל יום מאות משאיות לרצועה, ומקבלת בנמל אשדוד אוניות טורקיות עמוסות במכולות מקטאר. בזמן שחיילינו עדיין נמצאים בידיים של החמאס, המנהיגים שלהם זוכים לשירותי רפואה מתקדמים באדיבות מערכת הבריאות של ישראל. במקום לגבות מחיר מהחמאס, ההנהגה הישראלית עסוקה בלהפחיד אותנו, את משפחות שאול וגולדין, שהטילים הבאים על שדרות, אשדוד ואשקלון, יהיו בגלל הלחץ שאנו רוצים להפעיל. ההנהגה הישראלית עסוקה בתירוצים מדוע אי אפשר להפעיל לחץ במקום להשתמש במגוון האמצעים העומדים לרשותנו. הגיע הזמן להגיד די לתירוצים, הגיע הזמן למעשים".

החלטת הקבינט מינואר 2017 קבעה קידום תכנית פעולה לקידום השבתם של שני האזרחים וגופות שני חיילי צה"ל המוחזקים ברצועת עזה. במסגרת זו נקבע כי גופות מחבלים ייקברו ולא יוחזרו לחמאס. עם זאת, על חלק מהצעדים ישנן מגבלות משפטיות מתוקף החקיקה הישראלית או הדין הבינלאומי. במערכת הביטחון הביעו התנגדות למהלך, והציגו עמדה הסוברת כי החמרת היחס כלפי האסירים לא תוביל להתגמשות חמאס בעניין הגופות. על כן, השרים הסכימו על יישום מדורג ומבוקר של הצעדים נגד אסירי חמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully